Blank Check (1994)

Alternatieve titels: Blank Cheque | De Mini-Miljonair

Komedie / Familie

geregisseerd door Rupert Wainwright
met Brian Bonsall, Karen Duffy en James Rebhorn

Als een twaalfjarige jongen op zijn fiets aangereden wordt door een overvaller op de vlucht, besluit de laatste hem een cheque te geven in ruil voor geheimhouding van zijn locatie. De politie arriveert echter voordat hij het bedrag in kan vullen, maar zijn handtekening is reeds gezet. De jongen vult een miljoen dollar in en slaagt erin het geld te ontvangen. De overvaller probeert het geld echter terug te krijgen.

avatar van Ralfke
Ik vond deze een aantal jaren geleden nog wel leuk, maar het is echt zo'n clichéachtige jeugdfilm. Disney ten voeten uit, maar leuk voor het kroost.

avatar van streeter
Een leraar van mij was een van de vele schrijvers van deze film. Zelfs hij heeft er een hekel aan!

avatar van speedy23
Het uitgangspunt van deze film is best aardig, maar qua uitwerking in Blank Check enorm schatplichtig aan de vele succesfilms van zijn tijd. Sommige scènes lijken zo uit Home Alone of zelfs Pretty Woman te komen. Maar desondanks kan de film best onderhoudend zijn voor wie niet al te veeleisend is. De prent is dan ook het best geschikt voor jeugdige kijkers...

avatar van Ralfke
Braak ende braak. Meeliften op het succes van onder meer Home Alone!!! Oprispingen alom!

een leuke film maar hij gaat op den duur wel vervelen zeker omdat er nogal wat na gebootste stukken zijn uit home alone.

scoren 3,5

ThaNick
Scenes uit Home Alone.. waar hebben jullie het over?

Dit gaat over een jochie die een miljoen dollar krijgt.

Home Alone gaat over een jochie, dat alleen thuis wordt gelaten.. en het zelf moet redden..

Wat lijkt hier op elkaar ?! :S

nu we het over vergelijkingen hebben, deze film heeft meer raakvlakken met ritchie ritch (zelfde gozertje als home alone).

maar blank check is zeker wel een leuke lekker simpele film maar weg d(isney)egelijk in elkaar gezet!
het verveelt geenzins ook voor "oudere" kijkers. ik denk zelfd dat een opa & oma dit een leuke film vinden.
de fbi dame zag er ook wel leuk uit
***

avatar van Regan_Robbie24
hier zit toch zo'n joch uit The Monster Squad in?? Een een of andere Michael?!?!

avatar van Esteban
Toen deze film uitkwam was ik zelf 12 a 13 jaar en behoorde meteen ook tot het publiek waar een film als deze op mikt. Toen vond ik het geweldig, nu zo doordeweeks als maar zijn kan. Misschien is het ook niet de bedoeling dat ik er met de ogen van nu naar kijk.

avatar van Regan_Robbie24
Maar hier zit toch zo'n joch uit The Monster Squad in??? Die toch Michael heet?!?!?

lowhusky
Regan_Robbie24 schreef:

Deze vent?

lowhusky schreef:

Deze vent?

ja, da's hem inderdaad

avatar van Lady_Farah
voor kinderen van 10/11/12/13/14 jaar is deze film heel leuk ,, en voor leeftijd is deze film ook gemaakt . ik beoordeel hem ook daarop .

wat ik van mijn zusje en broertje begrepen heb vonden ze hem onwijs leuk en heeft de film hun geen moment verveelt.
Tuurlijk een beetje Cliché ,, maar wat kan hun dat schelen ?
als het maar kijkplezier heeft.

daarom 4,0 *

@ Lady Farah: ik heb 'm gisteren op Film1 gezien. Ik ben 51, maar dit soort films vind ik gewoon nog steeds leuk. Ik ben niet zo kritisch. Als er een leuk verhaaltje in zit, beetje humor en er wordt redelijk tot goed geacteerd, heb ik 't al gauw naar m'n zin. Zo kan ik ook eindeloos kijken naar alle "Home Alone"- en "Back to the Future"-films, om maar een voorbeeld te noemen.

avatar van Mr. Chiel
De kids vonden de film wel aardig, had er zelf meer van verwacht. Meer fun in de film bijvoorbeeld. Ze hadden toch veel leukere dingen kunnen laten zien die 'ie met dat geld kon kopen... *2

avatar van Pantoffel
Wel een aardige film voor de leeftijdscategorie waarop hij mikt.
Vroeger vond ik hem erg leuk.

Ik vond het vooral geweldig dat die jongen een schuif af had vanuit zijn huis naar het zwembad

avatar van Phantasm
Lekker vlotte film, aardig verhaal en leuk voor de kids.

avatar van K. V.
Dit was alweer lang geleden dat 'k deze familiefilm had gezien, maar 'k heb er me weer goed mee vermaakt. De film doet je wegdromen wat je met zo'n grote som zou kunnen doen.
Het verhaal is simpel, maar goed. De film weet je te boeien van begin tot einde en kijkt vlot weg. De cast is goed gekozen en er zit ook nog een mooie boodschap in.
De film is geschikt voor jong ('k heb zelf de film gezien toen 'k zo'n dertien jaar was en toen vond 'k die echt super), maar de al iets oudere zal er zeker ook nog van genieten. Een goeie familiefilm.

avatar van John Milton
luked45 schreef:

Super lijkt me dat, hoe meer ik kijk hoe minder ik soms leuk lijk te vinden. Maar over één dingen zijn we eens, ik kan ook eindeloos kijken naar de Back to the Future films, maar die zijn van een heel andere orde dan Blanck Check en Home Alone vind ik.... Die zitten echt geweldig in elkaar.

On-Topic: Blank Check is inderdaad een kinderfilm, ik ken de poster nog steeds uit mijn hoofd doordat hij kapot geadverteerd werd in de Donald Duck toendertijd (Tagline: Wat zou jij doen met een miljoen? Preston weet het wel...). Als we hem in zijn genre beoordelen is hij wellicht best geslaag, maar er zijn bergen kinderfilms die ook voor volwassenen leuk zijn en dat is deze simpelweg niet echt, hij valt eigenlijk in het rijtje met films als Bingo, Dennis the Menace en Beethoven.. Alledrie van gesmuld als kind, en alledrie hevig van geschrokken als volwassene. Maar: voor kinderen is het absoluut leuk, die kunnen zich er zo in verplaatsen... Mocht je er als ouder ook wat aan willen hebben dan kun je misschien beter een Pixar in de speler knallen, al zijn de recensisten boven mij wat milder...

avatar van Gwen80
Met dit gegeven hadden ze inhoudelijk veel meer kunnen doen dan ze in deze film hebben gedaan.

avatar van Marvinleeaday
Kon er wel mee door, helaas vliegt de film af en toe uit de bocht.

avatar van lefollon
Nostalgie !! Leuke fbi dame