• 8.613.163 stemmen

Met onder meer: Maria Bello, Jason Patric en Rufus Sewell

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Downloading Nancy

Nancy is een doodongelukkige echtgenote die het allemaal niet meer ziet zitten. In plaats van zelfmoord te plegen ontmoet ze een man op het internet die er mee instemt haar te vermoorden. Het wordt een complexe zaak als de betreffende man vervolgens op haar valt.

image

Hardware Store Customer

Redelijk intrigerend verhaal.

avatar van little_lOve

little_lOve

De trailer vind ik heftig, ben benieuwd naar de film. Zeker nu ik zo het gemiddelde op IMdB zie, 5,1 (al zijn dat natuurlijk pas 262 stemmen).

avatar van Reinoir

Reinoir

ik snap je niet? het lage gemiddelde op imdb stimuleert jou nieuwsgierigheid om de film te kijken?

Safri

Ja die snap ik ook even niet.

avatar van little_lOve

little_lOve

Sorry, het is inderdaad een beetje vaag geformuleerd. Van de trailer uit gaande lijkt het me een spannende film, die ik zeker wil zien. Maar doordat het gemiddelde op IMDb niet zo hoog is, raak ik nieuwsgierig naar de reden. Het is meer om er achter te komen of ik het ook zo zal beoordelen. Niets meer en niets minder.

avatar van Brianna

Brianna

wow wat een ontzettende deprimerende, maar o zo goed realistisch gemaakte film.

Het is geen spannende film, maar in en in triest, en doel ik op waar de film over gaat. Depressie zelfmoord, zelfbeschadiging, etc, een film die laat zien hoe een mens/vrouw zich ontwikkelt naar een punt die voor haar onomkeerbaar is. Waar wij miss vraagtekens bij zetten, of juist weer niet. Niet een vrolijke zaterdag avond film.

Safri

Hmm het is nu zaterdagavond en heb toch wel zin om de film te zien

avatar van Norma

Norma

Dit vond ik bij momenten best wel een heftige film. Het is naar om te zien hoe iemand zichzelf compleet verliest in zijn (of in dit geval haar) ellende en hier op zo’n zelfonterende wijze uiting aan geeft.

Enerzijds kon ik Nancy heel goed begrijpen, het is vreselijk om je in een relatie zo miskend en eenzaam te voelen. Maar gaandeweg begon ik ook een beetje een hekel aan haar te krijgen, vanwege haar keus om haar man min of meer te straffen in plaats van “gewoon” bij hem weg te gaan. Triest hoe iemand oprecht geen uitweg en hoop op een betere toekomst meer ziet.

Prima rol van Rufus Sewell als echtgenoot die zijn vrouw niet echt ziet en begrijpt. Hij doet , te laat, zijn best, maar je ziet aan hem dat hij er maar weinig van zal gaan begrijpen, wat realistisch op me overkwam. Maria Bello is overtuigend in Nancy’s destructieve volharding, het lijkt me niet meevallen om jezelf zo kwetsbaar en lelijk te laten zien.

Hoewel ik het meer een drama dan een thriller vond moet ik zeggen dat ik, mede door de niet-chronologische manier van vertellen,lang benieuwd bleef hoe het uiteindelijk af zou lopen. Geen vrolijke film, was er best nog even mee bezig naderhand.

avatar van K. V.

K. V.

Dit was nog een speciaal filmpje en niet meteen de meest vrolijke die 'k al heb gezien. Hij wist me wel te intrigeren en ook wel te boeien ('k was wel nieuwsgierig hoe het ging eindigen), al is het natuurlijk wel wat moeilijker om je in de situatie in te leven. De cast kwam me ook wel overtuigend over.

De titel vond 'k wel niet zo geslaagd en had gerust iets anders mogen zijn.

Een redelijk zwaar drama die 'k wel eens de moeite vond om eens te bekijken. Oja, misschien ook nog vermelden dat het op waargebeurde feiten is gebaseerd.

avatar van Decec

Decec

Een matige drama/thriller film...

Redelijk acteerwerk...

Bekende acteurs Rufus Sewell, Jason Patric

en Michael Nyqvist...

Bekende actrice Maria Bello...

Redelijk verhaal...

Prima kwaliteit breedbeeld

(geen HD aanwezig)...

Prima achtergrond geluid/muziek

(geen Dolby Digital aanwezig)...

avatar van boozebelly

boozebelly

Behoorlijk depressieve en zware film over een jonge vrouw (Nancy) die helemaal klaar is met haar leven en via het internet een man inschakelt om haar van het leven te beroven.

De somberheid en uitzichtloosheid van Nancy is gewoon voelbaar voor de kijker. Wat dat betreft is de film erg sterk gemaakt en ook verdiend Maria Bello uiteraard daarvoor de nodige credits.

Je moet wel tegen uiterst sombere soberheid kunnen wil je deze film bekijken. De muziek is depri, het tempo ligt vrij laag, hopeloosheid tiert welig en er valt absoluut niks te lachen.

Ik vind hem wel geslaagd in ieder geval.

Theunissen

Aardige sobere drama / thriller met best een boeiend verhaal (wel enigszins cliché en voorspelbaar) en met Maria Bello (altijd leuk om te zien) in een sterke rol. Ondanks dat deze film best deprimerend is en één en al soberheid uitstraalt was de uitvoering best goed (af en toe best wat heftige scenes). Buiten Maria Bello speelt Rufus Sewell ook best aardig.

avatar van Serpicos

Serpicos

Het voelt aan als een gemiste kans

Vond het een heel sterk verhaal, dat gebaseerd is op ware gebeurtenissen trouwens, dat niet chronologisch wordt verteld.. en het daardoor voor mij nogal rommelig overkomt.

Naast die tegenvaller zijn er zeker nog genoeg pluspunten aan de film die deze tot een sterke film maken. Zoals Rufus Sewell, die hier net zoals in Vinyan (2008) staat te 'schitteren' en er wat mij betreft qua acteerprestatie boven de anderen uitsteekt.

Vervolgens vond ik de soundtrack imposant; lekker rauw en intiem, zoals ik het goed vind.

Zoals ik al zei een gemiste kans..