Dr. Giggles (1992)

Verenigde Staten / Japan
Horror / Komedie

geregisseerd door Manny Coto
met Larry Drake, Holly Marie Combs en Cliff De Young

De psychopatische zoon van een massamoordenaar, en tevens dokter, ontsnapt uit de instelling om zijn vader te wreken en diens werk voort te zetten: een harttransplantatie.

avatar van Goodfella
Hehe... Sparkle is alle (knake)films die ik vroeger heel leuk vond aan het toevoegen.

avatar van Sparkle
Een leuk B-filmpke maar anders dan de andere: deze heeft namelijk GEEN vervolg gekregen ondanks goede inkomsten. Hoe vaak maak je dat mee? Film met beklijvende momenten wegens schokeffecten.

avatar van krabat
volgens mij is hier wel een vervolg op gekomen. Het eerste deel heeft een paar uitstekende scenes binnen het genre. Voor de liefhebber.

Een film die veel te danken heeft aan de hilarische vertolking van Larry Drake die de ene krankzinnige oneliner na de andere uitspuwt en daar de meest geschifte smoelen bij trekt.

avatar van matthijs_013
De film deed me erg aan Scream denken, hoewel Scream meesterlijk is en deze een verspilling van je tijd en geld is

*1,5

avatar van psycholamp
Volgens mij heb ik deze film niet eens uitgekeken. Zal dus wel niet veel geweest zijn.

avatar van namingway24
Deze film viel helaas precies tussen de slasher-hype van de jaren '80 en de wedergeboorte van het genre via de Scream-films, en wordt dus vaak over het hoofd gezien. Terwijl dit echt een hele goede slasher is.

Larry Drake is een memorabele slasher, met zijn geweldige oneliners en gegiechel. De moorden, die allemaal iets met het doktersvak te maken hebben, zijn niet extreem goor, maar wel vaak origineel.

Helaas verloopt het laatste deel hetzelfde als menig andere slasherfilm, compleet met final girl en een dubbel einde waarin Dr. Giggles nog één keer tot leven komt, Maar het eerste uur is dik in orde, en alleen daarvoor al een ruime voldoende.

Reinbo
Niet geheel onaardige slasher. Heeft een paar leuke gore scenes en de one liners zijn dom, maar veelvuldig. Kleine 3* / 2,5*

avatar van psychopath
Ik zag deze film toen ik 12 was,best creepy toen

avatar van jordandejong
Best aardig filmpje die volgens mijn mening wel wat onhandig begon.

Dr. Giggles komt een beetje over als een stereo-type homo. Daardoor is hij nou ook niet echt angstaanjagend te noemen. Ook z'n gegiechel is vrij irritand.

Later wordt de film echter steeds beter. Dr Giggles wordt minder irritand en wordt zelfs best wel grappig door bij elke moord een hilarische one-liner eruit te gooien, en ook z'n gegiechel wordt op ten duur best geinig.
De spiegelscene en de ''chestbusterscene'' waren ook erg leuk verzonnen.

Schrijf Dr. Giggles niet gelijk in het begin af, je moet er namelijk inkomen maar naarmate de film vordert kreeg ik toch wel erg veel sympathie voor de film.
Verwacht niks spannends of engs aan Dr Giggles, maar de humoristische scene's zijn gewoon erg leuk.

Wel jammer dat het een chronisch gebrek aan gore heeft.

avatar van PEN15
Ik heb deze al een geruime tijd niet meer gezien, maar vroeger zeker vaak gehuurd en ik vind het nog steeds een van de betere slashers.

Een hoge bodycount, allerlei merkwaardig medisch gereedschap, sterke one-liners, een creep-ass Larry Drake (die ik verder alleen nog in Darkman heb gezien), Dat laatste stuk zagen we in ontelbaar veel films, zoals Happy Birthday to Me en Sleepaway Camp 2 om er maar even een paar te noemen, en niet te vergeten dat het nog ontelbare keren daarna is gebruikt. Toch vond ik hem best verrassend en origineel, dat krankzinnige daffy duck lachje en die eenmansoperatie om een kogel te verwijderen, dat was een van de onderdelen die ik eerlijk gezegd toch best écht eng vond.

Ik hoorde vroeger al dat deze film over het algemeen een commercieel succes was, maar dat men hem tegenvallend vond. Slechts een klein groepje kan hem waarderen en ik vind hem echt geweldig.

avatar van Richard_Voorhees
Larry King had misschien een goede, angstaanjagende moordenaar kunnen spelen. Helaas kozen de makers ervoor om hem stom te laten giechelen en irritante one-liners laten roepen terwijl hij geschifte bekken trekt.
Meestal doen one-liners het bij mij wel goed, maar deze keer sloegen ze voor mij iedere keer weer de plank mis.
Daarnaast zien de tieners (vooral de african americans die de eerste tienerslachtoffers van hem worden) weer behoorlijke stereotypes. Je bent er als kijker dan ook niet heel rouwig om als ze uitgedunt worden. Maar goed, dat is bij de meeste slashers wel het geval.
De moorden worden dan wel weer leuk en origineel in de thematiek uitgevoerd. Vooral wanneer 'Dr. Giggles' met zijn eigengemaakte/aangepaste surgery tools te werk gaat.
De magie moet bij een film als deze toch een beetje van de moordenaar komen en helaas viel dat voor mij wat tegen.
Laat mijn mening u allen er echter niet van weerhouden om deze prent te bekijken. Hij is in zijn geheel te zien op youtube.

avatar van jeroentjuhhhhh
Ohh boy, the 90's! Blijft toch wel een aparte periode. De dokter, de tandarts, de ijscoman.... Niemand was meer te vertrouwen. Larry Drake zet een genietbare, lacherige creep neer. Hij kan niet in de buurt komen van bijvoorbeeld Clint Howard in Ice Cream Man (1995) ), maar is zeker één van de meer memorabele aspecten aan deze film. Sfeervolle, cheesy slasher met een dikke vette knipoog.