Young at Heart (1954)

Drama / Muziek

geregisseerd door Gordon Douglas
met Doris Day, Frank Sinatra en Gig Young

Laurie, Fran en Amy Tuttle zijn de drie dochters van een muziekleraar. Met hun vader en met hun tante Jessie wonen ze gelukkig in een rustige, kleine stad. Alle drie zijn ze opgetogen als Alex, een eenvoudige jonge tekstschrijver, bij hen intrekt. Nadien verschijnt Barney Sloane ten tonele: een eenzame, knorrige pianist vol zelfmedelijden. Barney wordt verliefd op Laurie die echter een boon heeft voor Alex en dan ook besluit met hem te trouwen. Op haar trouwdag beseft Laurie dat Amy ook verslingerd is op Alex.

dit vond ik een vreselijke film. Erg langdradig, Sinatra speelt niet echt een van zijn glansrollen. En Day had ook wel door een ander gespeeld kunnen worden.

Dick2008
Redelijke film maar nogal somber. Valt me ook op dat Sinatra in veel films een nogal anti-held speelt, in deze film ook weer. Hoewel hij als de beste zingt en ook best goed acteert gaan de rollen die hij speelt wel vaak ten koste van het kijkgenot.

Vrolijke boel!

Tot Sinatra komt inderdaad. Maar persoonlijk vond ik dat nog wel oké, het was misschien net allemaal iets té gezellig en blij. Het eerste half uur is zo'n beetje compleet dramaloos en alles loopt net iets te makkelijk. Zeker de romances, hoewel die sowieso vroeger al wat minder "serieus" liepen in films.

Wanneer Sinatra eindelijk zichzelf introduceert wordt het net iets scherper, wat toch voor het nodige contrast zorgt. Sinatra zingt ook een stuk beter dan Day, dus muzikaal wordt het ook wat beter. Vooral bekende nummertjes uiteraard.

Opvallend verder dat grote dramatische gebeurtenissen niet al té veel aandacht krijgen. Dan wordt er snel een sprongetje in de tijd gemaakt naar een moment dat het weer wat beter gaat. Allicht een toegeving om het toch nog enigszins luchtig te houden.

Sinatra brengt wat pit in deze film, verder een typisch blij filmpje met losse romantiek.

Charmante, romantische en muzikale film.
Wat staat deze lieve, Amerikaanse familie hier toch centraal en wat voelt het op het einde allemaal goed en warm aan.
Frank Sinatra - enkele knappe nummers ("Someone to watch over me") - en Doris Day zorgen voor het muzikale gedeelte, terwijl de anderen in hun rol gegoten zijn : Robert Keith als de correcte, liefdevolle vader, Ethel Barrymore, als tante Jessie, om in te bijten, enz...
Eenvoudig maar zeer genietbaar. Mag op het kerstmenu.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Voor mij persoonlijk vooral de moeite waard door de wisselwerking tussen Sinatra & Day, leuk acteer en zang duo! Het verhaal op zich heeft wat weinig om het lijf vind ik persoonlijk, het is een film die het daardoor ook vooral van de warme sfeer en de muziek moet hebben. De stemmen van Sinatra en Day samen zijn daarbij zeker geen straf.

avatar van Grindhouse62
Movsin schreef:
Charmante, romantische en muzikale film.
Eenvoudig maar zeer genietbaar. Mag op het kerstmenu.
Was vroeg kerst bij mij, vandaag nl in de vroege avond heb ik deze heerlijke film gekeken en heb genoten van dit muzikaal romantisch drama. Doris Day en Frank Sinatra vond goed samen gaan, zowel in zang als spel. Was weer leuk zo"n musical uit mijn collectie. Een 3.5