Mutants (2009)

Frankrijk
Horror / Sciencefiction

geregisseerd door David Morlet
met Hélène de Fougerolles, Francis Renaud en Dida Diafat

In een wereld waar door een virus mensen in primitieve bloeddorstige wezens veranderen, zoeken Marco en Sonia een geheime basis om te ontsnappen van deze mutanten. Dan wordt Marco aangevallen en heeft hij ook het virus. Hij verandert steeds meer en Sonia, die in verwachting is moet nu vechten tegen haar grootste vijand, de man waarvan ze houdt.

mug13
Redelijk geslaagde film,maar er zaten voor mij totaal geen schrik momenten in.Als die er wel in hadden gezeten dan was redelijk/goed geweest.De zombie's maken de film,want het verhaal is erg simpel zoals de meeste films van dit kaliber.Leuke film om een keer gezien te hebben.

avatar van MMXMMX
Wat een vieze goore film .

Hij is wel spannend maar er gebeurd zo weinig.

Nee ik vond het niet zo goed .

avatar van akira124
spanning was ver te zoeken, er gebeurde de hele film vrij weinig.

Meneer Bungel
Je t'aime...

Prachtig zombiehorrordrama met transformatie-thema en romantisch sausje, zoals me dat (deels) deed denken aan 'The Fly'. Gezegend met een erg fijne 'anti'-sfeer opgebouwd uit veel wit, blauw, grijs én gore (mooie kleur is dat toch) en ondersteund door een zeer effectieve soundtrack.

TinkerTex schreef:
Het verhaal focust zich dan op twee overlevende personages en dat boeit niet. Op zo'n moment wil je mutanten zien die afgeknald worden.
En dat gebeurt op een goed moment dan ook! Leuk dat de film na een lange focus op het drama-aspect van de transformatie ineens full-on zombie-invasion gaat, om daarna...

erik1677 schreef:
De manlijke hoofdrolspeler (Francis renaud) zag ik laatst al in het formidabele department 36. En hier viel hij ook weer in positieve zin op.
Inderdaad, erg sterk gespeeld en dat is onmisbaar als je zo'n situatie een beetje credible wilt neerzetten. Petje af, maar ook de rest van de cast heb ik weinig tot niets op aan te merken (een enkele zombie hier of daar, maar die hielden het toch al niet lang uit).

Klein jammer puntje is het hele gevecht in de tunnel, dat teveel in het donker gehouden wordt; juist dat de film zich voor zo'n groot deel in het volle licht (en daarbij behorende tinten) afspeelt, is een groot pluspunt.

4,5*.

avatar van killer13
dit is een prima film. en ik ben helemaal geen fan van franse films dus dat wil wat zeggen. veel schrikmomenten heeft de film inderdaad niet, maar er is voldoende spanning. in het midden zakt het een beetje af omdat het drama-aspect van de film dan net iets te veel de overhand krijgt. maar het einde is dan weer een snelle rit die voor mij het soms net iets te saaie middenstuk goed maakt. en voor zij die een film willen zien waar zombies gewoon in worden afgeknalt zoals TinkerTex, kijk dan gewoon la horde. ook een franse zombiefilm, maar daar ligt de nadruk veel meer op het neerschieten van de zombies

avatar van HALVE TAMME.
mug13 schreef:

Niks aan toe te voegen.

avatar van sinterklaas
Net als La Horde was dit ook een prima Franse zombiefilm. Dit keer vind het zich niet plaats in de stad, maar in de Franse alpen (dacht ik), is het ook geen film waarbij er mensen zwaarbewapend allemaal zombies afschieten, maar een simpele liefdesverhaal.... met zo'n naam? Ja, want het draait allemaal om een man en een vrouw (Marco en Sonia) die op de vlucht zijn voor de epidemie en Marco uiteindelijk ook besmet raakt na het vechten met een zombie. Vanaf dat ogenblik is het aftellen en toekijken hoe je geliefde langzaam maar zeker verder veranderd.

Dat gegeven vond ik wel erg goed uit de verf komen, weer eens een ander soort romantiek. Ook het sfeertje was erg sterk en vooral ook ijskoud, alsmede dankzij de besneeuwde plaatjes en de grauwe look. De spanning is nog wel eens af en aan, maar voor de rest is dit een prima film.

avatar van Colombo
Vlotte film met weinig achtergrond verhaal.. Kwam ook langzaam echt op gang. 95 minuten waren wel zo om. 2,5*

Erg saai.. Gore deed me niet zoveel en er was geen enkele vorm van inleving bij de hoofdpersonages. Wel een paar leuke shots en redelijk vermakelijk.

avatar van galaxydriver32
Werkte voor mij goed. Er gebeurt inderdaad niet al teveel, maar dat hoeft ook niet altijd bij een zombiefilm. Deze film maakte wel misselijk bij bepaalde momenten, echt gore dingen soms. Gelukkig wel!

avatar van leatherhead
Mwah, ben persoonlijk niet zo'n zombiefilm idolaat, dus het kwam niet als een verrassing dat dit vehikel niet zoveel indruk maakte. Hoewel er zat slechtere films te vinden zijn in het genre, breekt ook Mutants geen potten.

Ternauwernood behoeden de audiovisuele kwaliteiten de film nog van een onvoldoende; hoewel nergens geniaal ziet het er visueel consequent verzorgd uit en brengt de camera de actie accuraat in beeld. Het sfeertje is hierdoor niet slecht, maar hooguit redelijk.

Verder is het gewoon je gebruikelijke zombiefilm, inclusief aanzienlijk hoog B-gehalte. Vooral richting slotfase begint armoedigheid de boventoon te voeren, met als dieptepunt de potsierlijke scene waarin zombielief plotsklaps passief lijkt te worden eens herenigd met zijn vrouwtje. Wát een clowneske vertoning, om nog maar te zwijgen over het obligate geneuzel op het einde, waarin de perfect getimede helicopter op de valreep ter redding komt. Zwanger of niet, wat mij betreft had onze Sonia zombievoer mogen zijn.

Kent z'n kwaliteiten wel, maar wordt veel te flauw en melig ingeblikt. Middelmaat troef, 2,5*.

avatar van Corcicus
Ik houd wel wat van zombiefilms, maar deze film had wat mij betreft niks toe te voegen aan het genre. Dan vond ik La Horde een pak beter. De kleurenfilter op de lens doet het geheel ook zo goedkoop ogen, waarom doen ze dat toch? Overslaan, is mijn devies.