Steel Trap (2007)

Duitsland
Thriller

geregisseerd door Luis Cámara
met Georgia Mackenzie, Mark Wilson en Pascal Langdale

Op de bovenste verdieping van een verlaten wolkenkrabber wordt een extravagant feest gehouden. Zes feestgangers die elkaar niet kennen, ontvangen een mysterieuze uitnodiging voor een VIP feest op de 27ste verdieping. Als ze daar aankomen, willen ze het liefst zo snel mogelijk weer terug. Maar dat kan niet; de zes zitten als ratten in de val. Een aanwijzing op een briefje leidt hen naar een andere ruimte, waar ze een macabere ontdekking doen.

avatar van jeroentjuhhhhh
Een film waarin alles gebeurd gebaseerd op toeval, alles loopt zo toevallig dat de killer z'n plannetje perfect kan uitvoeren.
De locatie is wel te pruimen, maar word erg slecht gebruikt.

De kills zijn ontzettend mild, niets word in beeld gebracht en dat kan tegenwoordig eigenlijk niet.
De killer is nog erger, wat een ontzettend dom 'plot' waarin alles 'overduidelijk' word gemaakt, echt een eindscene waarin alles word uitgelegd, hoe uitgekauwd kan het gebracht worden zeg!

Best zonde van je tijd dit, zelfs een die-hard slasher liefhebber zal hierdoor dood ongelukkig worden.

Horrorfreak12
eerlijk ... I loved it

spanning voel je de hele tijd, raadsel dat als laatst word onthuld is onverwacht

je moet van dit soort vind-afslachting genre houden

avatar van DjFrankie
glimmerman2000 schreef:
Ik snap niet zo goed dat velen dit zo een slechte film vinden.Oke het is geen meesterfilm, maar om nu zulke lage scores te geven.De spanning was redelijk.Het einde was mischien niet super, maar toch ook wel redelijk.Keek wel lekker weg vond ikzelf.

Ik geef hem een 3.0

Hier mee eens, vond het einde trouwens wel leuk.
En heb me prima hiermee vermaakt ondanks dat de acteurs niet erg goed waren.
Vond dit zeker ook een SAW aftreksel, de manier waarop de film in elkaar zat.

avatar van DonOswaldo
Wat een negatieve verrassing dit. Dat het geen toppertje is kan ik natuurlijk ook wel op voorhand bedenken, maar dit..

Meestal kan ik me met zo'n soort plotje (al is het nog zo vaak gedaan) best vermaken. Maar bij deze film kon dat gewoon onmogelijk.

De uitwerking is bijzonder kut te noemen. De slachtoffers maken elke keer weer 'toevallig' de verkeerde keuzes en onnodige domme acties (met als hoogtepunt wegrennen nadat hij z'n kruisboog-geval aan het eh.. laden was.. )

Er zit geen sfeer, geen spanning, geen overtuiging, geen feeling (en uiteraard is het ook niet eng). Dus ook al komen er dan nog vermakelijke kills, het kan de film toch niet meer redden.

Maar nee, die poging wordt niet eens gedaan. De kills zijn niet veel waard. Of je ziet er weinig van of het is een erbarmelijke close-up die veels te close zit. En doordat alles zo sfeerloos is maakt het allemaal niet uit, kill of geen kill, het is niet meer boeiend. Het bedroevend slechte acteerwerk komt ook niet ten goede, waarschijnlijk zelfs het ergste probleem van de film.

Naast het feit dat het acteerwerk belachelijk is, zijn de karakters überhaupt gebrekkig aan uitwerking.

Zelfs de wannabe eng sounds zijn gaar..

En de regie is ook echt ontzettend zwak te noemen.

Zoals te lezen valt, een dikke afrader dus!

avatar van eavymetal
Goede Thriller!

avatar van voomzap
Zwak misbaksel, slecht geacteerd en mist elk doel!

avatar van Nitrouz
Op zich vond ik Steel Trap helemaal niet zo slecht als hier wordt gezegd. Ik kan slechtere slashers bedenken, eigenlijk was Steel Trap gewoon heel erg prima.

Steel trap is natuurlijk niks bijzonders, een standaard slasher met een leuk uitgangspunt. Een aantal leuke personages, slap acteerwerk maar een geweldig decor in de leegstaande wolkenkrabber.
Het spelletje dat de killer speelt deed af en toe denken aan Saw. En de daarbij horende gore geeft deze thriller een behoorlijk horror aspect. Wel is de gore voor diegeen die daar niet tegen kan niet erg storend, want het komt niet genoeg in beeld om écht te shockeren. Gelukkig maar.
De killer zelf is alleen een grote teleurstelling. Een verschrikkelijk lelijk masker. Daarnaast ook totaal geen uitstraling als 'bad guy', lulletje rozenwater zou je het kunnen noemen.

Aan het einde wordt alles voorgekauwd met nog een aardige twist daarachteraan. Dat is op zich allemaal wel prima, we worden deze keer niet met vragen achter gelaten, en op zich nog een aardig tof einde op een manier waarop je het niet verwacht. 3 sterren.

Clapboy
Ging wel.