Turner & Hooch (1989)

Alternatieve titel: Turner and Hooch

Misdaad / Komedie

geregisseerd door Roger Spottiswoode
met Tom Hanks, Mare Winningham en Craig T. Nelson

Agent Scott Turner heeft nog drie dagen te gaan voor hij naar de grote stad overgeplaatst zal worden voor het "echte" werk. Wanneer Amos Reed vermoord wordt stort Scott zich op de zaak. De enige getuige is Reed's hond Hooch. Scott moet de zorg voor de hond op zich nemen om te voorkomen dat ze de hond laten inslapen.

avatar van brabusRUS
Paar keer een beetje gelachen en daar bleef het bij.

avatar van Spetie
Film, die in veel zaken op K-9 lijkt maar eigenlijk in alles de mindere is. De acteur, de grappen en ook de hond zijn allemaal beter in de andere film. Deze film probeert grappig te zijn, maar is het slechts een enkele keer.

een nipte 2,0*

avatar van tommykonijn
Ik vond het best een leuke film, Tom Hanks in een erg leuke rol als een politieagent die zich ontfermt over een kweilende vieze hond. op velen plaatsen een beetje K-9 achtig maar ik vond deze toch wel even goed ongeveer. Met name het duo Hanks-Hond maakt veel goed, humor én actie waren allebei voldoende te vinden in de film, wel het einde is een beetje zielig, maar de eindzin is wel weer grappig , gewoon een leuke wegkijkfilm waar je niet al te veel bij moet gaan voorstellen maar als je gewoon verstand op nul zet en kijkt, gegarendeerd kijkplezier.

avatar van niethie
Vroeger eens gezien, en ik vond hem toen wel aardig. Uiteraard zorgt die hond voor de leukste momenten. Verder moet de film het vooral van het domme vermaak hebben.

2,5 sterren

avatar van jumpstylemovie
Ik vond Turner en Hooch wel vermakelijk. Verhaal is opzich niet orgineel en een klein beetje cliché maar het blijft vermakelijk. Tom Hanks zat, zoals altijd, goed in zijn rol. Hooch is ook wel een goede hond voor een film als dit. Actie is niets speciaals maar dat hoeft ook niet persé in een film als dit. Humor was wel aanwezig en het tovert wel een glimlach op je gezicht maar je barst niet van het lachen. Het laatste stuk met Hooch vond ik wel aardig zielig. Deze film krijgt een mooi voldoende. That is not your room!

avatar van reommeke
Best de moeite van het bekijken waard.

avatar van Ajax&Litmanen1
Ik zou deze film graag nog eens willen herzien maar ik zie geen winkel die hem nog heeft en zelfs op Marktplaats vind je niet 1 dvd versie in de aanbieding. Iemand een idee?

avatar van TheRisingSun
Ajax&Litmanen1 schreef:

Bol.com heeft hem nog voor een tientje.

avatar van Timothyvdmeer
Leuke film die zeer makkelijk wegkijkt. Zeer vermakelijk.

avatar van jumpstylemovie
Ajax&Litmanen1 schreef:

Ik zou de film maar snel bestellen, want het duurt 5 - 10 werkdagen.

een grappige film met nog een jongere tom hanks. een van zijn eerste films denk ik. ik vind die hond zo leuk.

avatar van movie acteurs
Tja, leuk voor een keertje. Vond dit eigenlijk typisch zo'n film die na 1 kijkbeurt nog wel leuk is. Maar daarna heb je het echt gezien met deze film. 2,5.

avatar van sofripa
Lekker tussendoortje. Hanks is aangenaam op dreef. De hond ook trouwens..

avatar van Fran
Ik heb zo gelachen om deze film. Die hond is zo geweldig ! Misschien moet je een hondenliefhebber zijn om het te kunnen waarderen, ik weet het niet. Maar wat een prachtig beest. Die onnozele kop iedere keer als hij het huis compleet sloopt. En dan de reactie van Tom Hanks. De overdreven schone politieman die compleet uit zijn dak gaat iedere keer. Mooi om te zien hoe er toch een band ontstaat tussen de twee.

Misschien is het acteerwerk niet altijd even geweldig en is het over het algemeen gezien nogal een simpel verhaal. Het maakt mij allemaal niet uit. Die hond maakt het hem gewoon.

avatar van Ajax&Litmanen1
Eindelijk heb ik Turner & Hooch eens herzien, een film die ik in mijn jeugdjaren echt vreselijk vaak heb gekeken. Maar dat moet toch wel 10 tot 15 jaar terug zijn dat ik deze voor het laatst zag. De herziening gisteravond maakte me ook weer blij. Niet eens omdat het zo'n geweldige film is, maar vooral omdat ik zoveel weer herkende en opnieuw genoot van die vieze, kwijlende, allesverwoestende hond! Hooch is cool en in combinatie met de extreem nette Tom Hanks was het toch wel weer grappig. Zeker toen Hooch voor de eerste keer zijn hele huis sloopte kreeg ik toch wel weer een grijns op mijn gezicht.
Verder is het niet eens een hele beste film. Na drie kwartier, als de introductie tussen Turner en Hooch er wel op zit, kakt de film in aangezien het misdaadplotje zelf niks voorstelt. En ik blijf het overbodig en zielig vinden dat Hooch doodgaat. Dat was helemaal niet nodig geweest in deze film. Had hem lekker laten leven. Dat einde vond ik als kind al jammer en nu nog steeds.

Er valt een hoop op de film aan te merken (acteerwerk van enkelen, de muziek, matig plot), maar voor mij is dit jeugdsentiment. Ik geef er dan ook nu 3* voor, plus een halve ster extra voor het goede gevoel. De 4* die stonden zijn er wel wat teveel.

Was me een aangename verrassing. A.s. zaterdag in de middag op televisie......ik weet niet, misschien maar huren of zo. Twee uur in de middag is niet mijn cup of tea to watch a movie.
Wel a great reminder!
2,65 vind ik echt te laag voor deze film. Ik zeg 3.5

avatar van 606
Heerlijk eind jaren 80 filmpje, leuke sfeer en mooie hond.

Aardige film waarin een agent moet samenwerken met een hond die getuige is geweest van een moord. Het voorspelbare plot stelt op zich niet echt veel voor en mede hierdoor komt de film soms wat saai over. Echter is het de dynamiek tussen Tom Hanks en de hond die de meest vermakelijke momenten oplevert. Verder is deze film puur jeugdsentiment voor mij.

avatar van Kondoro0614
Turner & Hooch

Aangezien ik ziek ben wou ik wel eens even een filmpje kijken. Ik verveel mij hier als de pletter en dan komt het toch handig uit dat je een SMART-TV hebt thuis. Na het grootschalig toevoegen van films op Netflix laatst stond Turner & Hooch , het leek me een erg leuke film maar achteraf is het me toch iets tegengevallen. Is het dan misschien dat ik mijn gedachten er niet helemaal bij had? Ik weet het niet maar het kon me allemaal niet deren. Hooch vond ik in het algemeen helemaal geen mooie hond trouwens, deed maar een herder..!

Het verhaal was soms wat saai om te volgen, beetje makkelijk maar op sommige punten ook wel weer leuk. Het concept was redelijk maar kon mij ook niet echt vatten, nee... Het acteer werk van Tom was gewoon prima, de rest deed het ook wel oké. Nouja, prima film om tussen door te zien of je zieke ochtend te vullen. Maar daar blijft het bij.

lezertje
charmed one schreef:

Turner & Hooch was zijn 19 film.

lezertje
De film doet meteen denken aan het veel mindere ´K 9´, beide uit 1989, maar wie van de twee het eerst het witte doek haalde, zou ik niet weten. In ieder geval wint Tom Hanks het met gemak van James Belushi en ook Hooch is stukken grappiger dan zijn collega uit ´K 9´