Turner & Hooch (1989)

Alternatieve titel: Turner and Hooch

Misdaad / Komedie

geregisseerd door Roger Spottiswoode
met Tom Hanks, Mare Winningham en Craig T. Nelson

Agent Scott Turner heeft nog drie dagen te gaan voor hij naar de grote stad overgeplaatst zal worden voor het "echte" werk. Wanneer de oude Amos Reed vermoord wordt, stort Scott zich op de zaak. De enige getuige is Reeds hond Hooch. Scott moet de zorg voor de hond op zich nemen om te voorkomen dat ze de hond laten inslapen.

vond ik vroeger wel grappig.

neo (crew)
ik heb em een tijd terug op video vaak gekeken.voorlopig 3 sterren

avatar van Macmanus
Wat een lelijke hond zeg.
Maar de film is wel aardig.

avatar van Yak
Yak
Wat een lelijke hond zeg.

HA HA HA!

Nul sterren voor deze film!

avatar van narva77
narva77 (crew)
Wie is de hond, de linker of de rechter :evil

avatar van lorelei
we hebben de film gekocht omdat we ook zo'n hond hebben.
Het begin is wel even leuk. Maar na 3 kwartier zat ik alweer iets anders te doen.

gimli f
En jawel: de derde kindvriendelijke film van onze Gump...
Deze is met de beste bedoelingen nog niet plezant te noemen, alhoewel ik hem ja(aa)ren geleden heus wel meerdere keren heb gezien.

Gimli, dan heb je het vreselijke "The Money Pit" nog niet gezien - huiver huiver

gimli f
Even opgezocht op deze site...

sta ook niet meer te springen nu...

GerwinF
The Bachelor Party is wel geinige film

aardige film ,maar K-9 is stukken beter.
2.5 sterren.

Leuke film, heb best gelachen, laatste stuk best zielig Wel 3 sterren waard

een leuke lachfilm met best leuke stukjes met de hond en de laatste actie scene is ook leuk als scot turner (tom hanks) ondekt dat zijn baas (craig t.nelson) corupte agent is.

Remi
BartGast schreef:

Leuke film, heb best gelachen, laatste stuk best zielig Wel 3 sterren waard

avatar van CAPIpsv
erg leuke film, best wel wat ontroerende stukken erin,
maar eind goed al goed.
3,0#

avatar van SuperSideSwipe
Kwam volgens mij rond dezelfde tijd uit als k9 een andere even komische Hondenfilm.

Dit is gewoon een onweis grappige komedie. Tom Hanks is altijd goed in komedies, en dat bewijst hij hier ook maar weer een keer. Maar de echte ster is natuurlijk Hooch die alles kapot maakt en onder kwijlt.

Als je deze film al leuk vindt, moet je dus echt K-9 een keer gaan kijken. Ongeveer dezelfde film, maar echt tien keer leuker (vind ik dan) Ook daar draait het om een ondeugende hond, net zoals hier en een politie-agent die er opeens mee samen moet werken. Ik vind echter dat het hier niet zo heel goed is uitgewerkt, al moet ik zeggen dat er op het eind een grote verrassing is en het einde is eigenlijk ook best wel zielig. Moest dat nou? Nee. Maar goed... ze wilden nog wat extra drama ofzo...

2* Het had leuker kunnen zijn...

avatar van otherfool
Kinderachtig filmpje dat de moordzaak wel erg luchtig oppikt en een afgrijselijke jaren '80 soundtrack. Echter: de film heeft Tom Hanks te bieden die hier al een enorme charme op het scherm weet over te brengen. Eigenlijk vooral voor hem toch nog 2,5*.

Overigens: ik ben al geen hondenmens maar dit lelijk ding spant echt de kroon.

us_raider
Wat een slecht verhaal zeg!
Maar ja, zitten wel wat goede punten aan de film. 2.5*

veron35
Ik heb hem altijd leuk gevonden. voral in die auto met dat kwijl. Geweldig.

avatar van seanpuffy
ik heb me deze film vandaag gekocht

ik weet dat ik hem vroeger veel heb gezien en dat hij voeger een van mijn favoriete films was.
ben is benieuwd wat ik er nu van ga vinden. ik ga er nu direct naar kijken. en daarna volgen mijn punten.

avatar van seanpuffy
nog altijd een hele goede film alleen vroeger vond ik hem iets beter maar smaken veranderen naarmate je ouder word zeker:).

maar nog altijd een welverdiende 4

orbit
Tegerlijkertijd uitgekomen met K-9.. hmm, toeval?

avatar van WB
WB
Leuke film. Leuke combinatie, Hanks met die hond.

3 sterren

Een leuke toegankelijke tvfilm die je gewoon meerdere malen kan zien. Goed acteerwerk van Tom Hanks die een vermakelijke chemie met de hond heeft. Verhoogt naar 3.5*

Heb de Film aangeschaft 10,00 bij bol

vind de film er goed ik beloon hem met een 4

Th.H.Kelder schreef:
Heb de Film aangeschaft 10,00 bij bol

vind de film er goed ik beloon hem met een 4

ik net 4'99 bij Blokker

avatar van Ajax&Litmanen1
Geweldige film, in mijn jeugd zo ontzettend vaak gezien!

Tom Hanks speelt een erg grappige rol. Hij houdt van zijn hond maar kan hem door zijn gedrag ook regelmatig niet uitstaan. Die hond maakt de film echt! Hilarische momenten genoeg waar ik me kapot om lachte. Ik blijf het einde alleen zo klote vinden. Waarom moest de hond dood gaan? Dat vond ik echt zo doodzonde..
Maar deze film verdient gewoon een hoog cijfer.

aerts007
Yep,heb z'n slijmdier,uit het leven gegrepen!Vooral het slijm!

avatar van tommykonijn
Volgens mij is dit wel een soort K-9 maar ik ga hem Zondag wel kijken.