Hancock (2008)

Actie / Fantasy
92 minuten / 102 minuten (unrated version)

geregisseerd door Peter Berg
met Will Smith, Charlize Theron en Jason Bateman

Grote macht brengt grote verantwoordelijkheid met zich mee en dat weet iedereen. Iedereen behalve Hancock. Hij is een nerveuze, sarcastische en onbegrepen kerel vol tegenstrijdigheden en zijn goed bedoeld heldhaftig gedrag bereikt misschien wel zijn doel en redt talloze levens, maar laat ook een indrukwekkend spoor van vernieling na. Het publiek heeft er uiteindelijk de buik van vol, tot op de dag dat hij het leven redt van PR directeur Ray Embrey (Jason Bateman). Dan begint de sardonische superheld te beseffen dat hij misschien toch ook een kwetsbare kant heeft. Dat onder ogen zien zou wel eens Hancocks grootste uitdaging ooit kunnen worden.

avatar van tattoobob
Helemaal mee eens

Erg oppervlakkige superheldenfilm boordevol platvloerse momenten.

Ook racistisch dat een zwarte superheld perse een alcoholistische nietsnut moet zijn.

avatar van peterx43
Eigenlijk de beste superhelden movie ooit! Vele malen al bekeken en dat is wat een echte goeie film maakt!

avatar van nadrin
Echt wel een betere Smith grappig en onderhoudend.

Erg leuke komedie/actie superhelden film, het is geen film die je serieus moet nemen, maar gewoon kijken en genieten!
De film heeft een beetje actie en een beetje komedie, het gaat over de superheld hancock die door zijn onhandigheden niet echt gelieft is bij de mensen, en dan gebeurd er van alles spoiler spoiler spoiler

De film heeft een leuke twist, en vermaakt van het begin tot het eind, ook het acteerwerk is prima.
Vind het een aanrader voor een leuke avond vermaak

avatar van MichaelMovie
Leuke superheldenfilm met regelmatig wat actie en humor.

Redelijke heldenfilm. Toch geef ik de voorkeur aan de Marvelfilms, omdat ik bij een heldenfilm eigenlijk niet zit te wachten op een diepere dimensie, zoals een alcoholverslaving.

avatar van mcdaktari
Ik ben heel benieuwd naar Hancock 2 .
Wanneer die uitkomt is nog niet bekend maar dat ie gaat komen is zeker.
Die Will Smith heeft wel goeie films , ik ben iig wel een fan van zijn werk. Ik kijk ook uit naar Focus die in 2015 uitkomt.
Laat maar komen die hap.

avatar van hel1
Wat een tegenvaller! Met zo'n sterrencast zo'n inhoudsloze film maken, dat icht ongelofelijk. Het hinkelt van de ene gedachte op de andere en iedere plotwending lijkt een middeltje om de sleur uit het verhaal te halen maar het slaat kant nog wal. Ik durf erop te wedden dat als Smith niet de hoofdrol had gespeeld dit een regelrechte flop was geworden.

avatar van Gang_Star
Leuk. Een actiefilm waarin Will Smith een goede rol vertolkt als superheld, alhoewel hij niet word gezien als held. De film bevat een behoorlijke dosis actie en dit word ook goed in beeld gebracht. Aan humor ook geen gebrek, want de grappen zijn rijkelijk aanwezig en zijn best leuk. Het verhaal is zo slecht toch niet, het levert genoeg vermaak op.

avatar van peterx43
Soms heb je van die movies waarvan eerst je denkt, een beetje simpel, maar dan ! Telkens weer als ik 'em bekijk wordt ie beter! Toch raar?! Superfilm. Een 10,0.

avatar van hijman1946
peterx43

peterx43 schreef:
helemaal mee eens peter
Heb er van genoten ,maar geef ,,maar,,de helft van n 10

Verhaal dat verschillende kanten uit lijkt te willen gaan en daarmee met zichzelf geen raad weet. De tweede helft van de film past slecht bij de eerste helft. Het was beter geweest als de strekking, het genre, van de eerste helft de hele film lang was volgehouden. Soms werkt de combinatie van genres, hier niet.
Will Smith en Charlize Theron, aangename en ervaren spelers, verdienen een beter script dan waarmee ze nu zijn geconfronteerd. Ze maken er wel van, wat ze er van kunnen maken.

avatar van Antonev
Vermakelijk tussendoortje. Nergens hoogstaand, maar ook nergens vervelend. Verloopt lekker vlot en heeft zo zijn geestige momentjes.

avatar van Sergio Leone
Best oké.

Vlot en makkelijk te behappen tussendoortje. Redelijk voorspelbaar qua verloop maar misschien net daardoor ook gewoon wat het is: weinig pretentieuze no-brainer.

Will Smith draagt ook met alle gemak dit soort films. Hij komt goed uit de verf en is tegenwicht voor Jason Bateman die ik helemaal niet smaak in deze rol.

Qua special-effects e.d. toch alweer ietwat gedateerd, maar bon. Had ik hem maar 8 jaar eerder moeten zien.

avatar van Mitakcor
Teleurstellend. Als er een film komt waarin Will Smith, Jason Bateman en Charlize Theron spelen, dan heb je meestal hoge verwachtingen. Het is echter een nutteloze film geworden. Zonde.

De humor zat er wel in en Charlize Theron was alweer heel beeldschoon.

avatar van Kondoro0614
Hancock

Het is na een lange tijd dat ik weer eens Hancock heb opgezet. Een toch wel meesterlijke productie die ooit zelfs even in mijn ‘top 10’ stond maar, toen kende ik nog niet zo heel veel films. Toch heb ik mij gisteren bij de herziening toch uitstekend vermaakt dat ik wel besloten heb hem in te sluiten in mijn top 100 (die langzamerhand is verschenen), ik ben stiekem toch wel ergens een fan.

Will Smith is altijd al een acteur geweest die hoog in het lijstje heeft gestaan, hij staat dan misschien wel niet meer in mijn top 10, voor hoe lang weet ik ook niet want ik moet nog aardig wat grote titels van hem kijken en/ of herzien , hij drukt echt wel tegen het lijstje aan. Ik vind Will toch wel echt een gave acteur om naar te kijken en zijn personages te volgen, met een vleugje komedie kom ik er altijd makkelijk door heen. Ook in deze film speelt hij de rol van Hancock fantastisch, met een vleugje komedie en aardig wat leuke actie om naar te kijken verveeld Hancock niet snel.

Zoals bij veel films die ik herzie vind ik de uitvoering namaten steeds slechter worden, films worden saaier en de voorafgaande ‘spanning’ is weg. Toch vond ik Hancock leuker dan dat ik blijkbaar ooit heb gevonden want ik verhoog hem met een aardig punt.

Het verhaal van Hancock vond ik toch wel leuk om te volgen. We volgen John Hancock een superheld van (ik dacht) Los Angeles die nogal negatief in het nieuws komt. Bij al zijn daden vernield hij een hoop spullen en dat blijft maar geld kosten. Op een dag red hij Ray die bijna met een trein ongeluk in aanmerking kwam en toen Hancock hem daar redde ging het los in L.A. , iedereen wou Hancock weg hebben wat natuurlijk ook niet handig is en Ray besluit Hancock te helpen. Ze gaan samen trainen tot een beter welvaar voor Hancock en hem leren minder snel ravage aan te brengen.

Wanneer ze samen in training zijn ontstaat er wantrouw. Wanneer Hancock met Ray en Mary uit eten is geweest en besluit om Ray naar zijn bed te brengen staat hij op een gegeven moment alleen nog maar samen met Mary in de keuken. Wanneer hij Mary probeert te zoenen blijkt ze ook zulke super krachten te hebben. Er ontstaat een probleem, de twee bleken voor elkaar gemaakt te zijn om verliefd op elkaar te worden: ook wel voorbestemd. Als ze te dicht bij elkaar zijn verliezen ze hun kracht, dat merkt John op wanneer hij overvallers probeert aan te pakken en opeens beschoten blijkt te zijn, terwijl hij er eerst immuun voor was. Na een hevig gevecht in het ziekenhuis gaan ze weer afgezonderd van elkaar door en krijgen ze de krachten weer terug

Een visueel prima uitziende film zorgt voor een leuke film ervaring en heb zeker wel zin in deeltje twee, die waarschijnlijk er aan komt.

avatar van IH88
“Call me an asshole one more time.”

Originele film over een depressieve superheld met een drankprobleem. De hele wereld kent Hancock, maar zijn destructieve gedrag heeft van hem een soort van paria gemaakt. Hij verricht soms nog heldendaden, maar het komt zelden voor. Het eerste gedeelte moet het van de humor hebben Smith en Bateman vormen een aardig duo.

Op een gegeven moment wordt het wat langdradig, maar dan mag Theron haar kunsten vertonen en wordt het een stuk beter. Op het eerste gezicht speelt Theron een wat zeurderig en eendimensionaal personage, maar na een twist in het verhaal komt ze een stuk beter uit de verf. Het verhaal wordt steeds belachelijker en op een gegeven moment is er geen touw meer aan vast te knopen. Gelukkig maken de acteurs en de actie veel goed.

avatar van ratatouille
Wat kan Will Smith toch heerlijk zo'n grumpy/verveelde personage neerzetten. Wat een droogkloot, kan daar toch wel enorm van genieten. En met de gevoelige kant zit het ook wel goed. Erg vermakelijke film. Totaal ongeloofwaardig, maar dat hoort ook bij een heldenfilm.

avatar van Roger Thornhill
Na jaren herzien, en dit blijft een vermakelijke en aparte film met veel tempo, diverse grappige momenten en een hoofdrolspeler die geknipt is voor z'n afwisselend knorrige en humoristische rol. Toen ik deze film voor het eerst zag had ik nog geen flauw idee wie Jason Bateman was; inmiddels ben ik wel een fan van zijn naturelle manier van acteren en is hij hier een leuke bonus, en dat geldt ook voor Johnny Galecki (hoewel die hier wel een héél klein rolletje heeft) en Eddie Marsan. Dat Charlize Theron ook over bovenmenselijke krachten beschikt had ik eigenlijk de eerste keer al moeten zien aankomen, niet alleen vanwege haar uitspraken ("I know his kind") en haar suggestieve close-ups, maar ook en vooral omdat ik me had moeten afvragen wat zo'n grote naam eigenlijk in zo'n schijnbaar weinig eisende bijrol heeft te zoeken. Halverwege neemt de film een wat serieuzere wending die enigszins vloekt met het begin, en bij de lange scène in het ziekenhuis gaat de film een beetje aan z'n eigen gewicht ten onder, want de komische eerste helft is absoluut niet "zwaar" genoeg om het ernstig bedoelde drama met tragische dimensies van de tweede helft te kunnen dragen, hetgeen een fatale tweedeling in de hand werkt. Leuke laatste minuut.

avatar van JoeCabot
Een “komedie” dus.

Echt een dijenkletser is het niet. De film moet het vooral hebben van over the top special effects. Concreet betekent dit dat er heel veel met dingen gegooid wordt. Vooral met voertuigen, en occasioneel ook met een walvis. Dat oogt erg cool, ook heel fraai in beeld gebracht overigens, maar het trucje begint na vijf keer wel te vervelen. Dat beseften ook de makers en ergens halverwege gooiden ze het dan maar over een andere boeg. De ludieke kolder moet plaats maken voor een serieuzere aanpak en al snelt vervelt de film tot een standaard superheldenfilm.

Kortom: het begon erg leuk, daarna bloedt het allemaal wat dood. Een sterke Will Smith en de knappe fotografie houden de boel wel min of meer recht. 2.5*

Grappige film over een loser met superkrachten die prachtig vertolkt wordt door Will Smith. De eerste helft van de film zit vol grappige scènes en is visueel geweldig. Bateman en Smith vormen een geweldig duo.

Het lijkt alsof er halverwege het besef kwam dat het verhaal te voorspelbaar werd, waardoor er een plottwist geïmplementeerd moest worden. Vond dit erg slecht rijmen met de eerste helft van de film. Zeker aangezien het nog steeds voorspelbaar blijft. Desalniettemin blijft het een vermakelijke film.

Bantavoer
Een held die geen held wil zijn of in ieder geval de pet ernaar gooit. Zijn eigen leven leiden. Verhaal, acteren en special effects waren prima in orde. Maar toch vond ik de film niet echt geweldig. Hoewel het idee best goed gevonden is. Wel een film met humor. Het vliegen van Hancock vond ik wel goed. Vooral als hij vertrekt of landt en dan wat asfalt kapot maakt. Ja, probeer maar eens te laden met een zatte kop.
De scene met dat pestventje was ook geweldig.

avatar van Shadowed
Best leuk.

Maar Berg weet er net als bij Battleship een soort TV show achtige film van te maken. Verkeerde muziek waarbij je de film gewoon minder serieus gaat nemen, en deze film hoor je niet eens zo serieus te nemen. Gelukkig duurt hij kort.

Smith speelt vooral in het eerste deel goed als de alcoholistische John Hancock, waarbij hij een goed karakter neerzet dat je soms goed mee weet te nemen. De effecten waren erg bombastisch maar niet bepaald slecht.

Soms wel heel vergezocht, maar een fijne film. Leuke wegkijker, met name door de korte speelduur en vlotte vertelstijl. Best een lollig superheldenfilmpje dat een keer iets anders is dan de Marvel / DC filmpjes.