Megacities (1998)

Oostenrijk / Zwitserland
Documentaire / Drama

geregisseerd door Michael Glawogger

In twaalf korte verhalen over overleven in de grote stad, wordt de overlevingswijze van verschillende mensen aan de onderkant van de samenleving getoond. De strategieën van de meest uiteenlopende mensen in Bombay, New York, Moskou en Mexico-Stad worden op kleurrijke en originele wijze in beeld gebracht.

avatar van danuz
Wat dubbel gevoel hou ik hieraan over. Aan de ene kant een ogenschijnlijk oprechte, grauwe en redelijk harde inkijk in het leven van mensen in verschillende metropolen. Aan de andere kant voelde het ook wat als 'exotisch pottenkijken'. Segmenten New York City en vooral Moskou spraken mij het meest aan. Van het slenteren door de straten van New York tot het reciteren van teksten in de metro's van Moskou. Vooral een bikkelharde en vuige documentaire. Had ergens wel wat weg van Tony Gatlif's Latcho Drom.