Rocktober Blood (1984)

Alternatieve titel: Rockill

Horror

geregisseerd door Beverly Sebastian
met Tray Loren, Donna Scoggins en Cana Cockrell

Hardrockster Billy Eye Harper is geëxecuteerd, wegens de gruwelijke moorden op tientallen fans. Twee jaar na zijn dood keert de op bloed dorstende zombie Billy terug om wraak te nemen.

avatar van Richard_Voorhees
Ondanks het op eerste ogen vermakelijke plot is dit toch nog een best lastige zit.
De film begint nog wel redelijk met een aantal scenes waarin men ook nog wat sfeer probeert te creëren. De muziek is nog best tof (misschien wel het tofste van de film), maar dan... komen er wel een aantal erg amateuristische moorden voorbij en slaan ze wel op een erg opvallende en amateuristische manier om naar "2 jaar verder".
Daarna volgt het "verhaal" waarin de ene slechte acteur na de andere voorbij komt. Ook het script is wel erg zwak te noemen. De moordenaar is meer irritant dan beangstigend en eigenlijk bevat het middenstuk helemaal niks bijzonders.
Het einde met het "optreden" (wederom wat zwak knipwerk wanneer ze het publiek in beeld laten komen), is eigenlijk nog best vermakelijk. De jaren '80 sfeer komt hier het beste tot zijn recht en tijdens dit stuk storen de slechte acteerprestaties eigenlijk het minste.
Er zijn meer vergelijkbare films gemaakt in de jaren '80 over krankzinnige of demonische rock muzikanten en van de films uit dit "subgenre" die ik gezien heb vind ik dit toch wel de minste.
Voor de liefhebbers raad ik dan meer "Trick or Treat" uit 1986 en "Black Roses" uit 1988 aan. Beiden vond ik vermakelijker dan deze prent.