Rocktober Blood (1984)

Alternatieve titel: Rockill

Horror

geregisseerd door Beverly Sebastian
met Tray Loren, Donna Scoggins en Cana Cockrell

Hardrockster Billy Eye Harper is geëxecuteerd, wegens de gruwelijke moorden op tientallen fans. Twee jaar na zijn dood keert de op bloed dorstende zombie Billy terug om wraak te nemen.

avatar van Vascago
Klinkt te gek en de poster ziet er ook super uit

avatar van brucecampbell
Tja, het is omdat ik hou van hersenloze horrorfilms uit de jaren tachtig dat deze film nog 2 sterren krijgt van mij, want echt veel is er niet te beleven hier. Erg zwakke acteurs die enorm dom handelen, maar door het enorme eighties sfeertje heb ik deze toch uitgekeken.

avatar van steph b
Bijna vergeten deze film!
Ik me nog herinneren dat ik samen met vrienden deze film huurde, midden jaren 80, maar goed was ie niet. Wel jammer, want het verhaaltje had best bruut kunnen zijn. Enige brute dat ik me van deze film kan herinneren is dat Billy een vrouwelijke fan op het podium onthoofd, maar dat kan ook net zo goed uit een andere film komen.
De muziek was ook niet te pruimen, althans er is iig niets van blijven hangen. Toch zou ik hem best opnieuw willen zien!

avatar van Richard_Voorhees
Ondanks het op eerste ogen vermakelijke plot is dit toch nog een best lastige zit.
De film begint nog wel redelijk met een aantal scenes waarin men ook nog wat sfeer probeert te creëren. De muziek is nog best tof (misschien wel het tofste van de film), maar dan... komen er wel een aantal erg amateuristische moorden voorbij en slaan ze wel op een erg opvallende en amateuristische manier om naar "2 jaar verder".
Daarna volgt het "verhaal" waarin de ene slechte acteur na de andere voorbij komt. Ook het script is wel erg zwak te noemen. De moordenaar is meer irritant dan beangstigend en eigenlijk bevat het middenstuk helemaal niks bijzonders.
Het einde met het "optreden" (wederom wat zwak knipwerk wanneer ze het publiek in beeld laten komen), is eigenlijk nog best vermakelijk. De jaren '80 sfeer komt hier het beste tot zijn recht en tijdens dit stuk storen de slechte acteerprestaties eigenlijk het minste.
Er zijn meer vergelijkbare films gemaakt in de jaren '80 over krankzinnige of demonische rock muzikanten en van de films uit dit "subgenre" die ik gezien heb vind ik dit toch wel de minste.
Voor de liefhebbers raad ik dan meer "Trick or Treat" uit 1986 en "Black Roses" uit 1988 aan. Beiden vond ik vermakelijker dan deze prent.

avatar van Basto
Best geinige 80's rock pulp. Het middenstuk is misschien wat aan de lange kant, maar de sfeer rondom de studio en concerten is leuk en de film neemt ruim de tijd om het vrouwelijk schoon te tonen. Killermaskerverdient een betere film, want dat is top.

Krappe 3,5