Animal 2 (2007)

Actie / Drama

geregisseerd door Ryan Combs
met Ving Rhames, K.C. Collins en Vicellous Reon Shannon

James 'Animal' Allen, zit een levenslange straf uit voor moord in de Folsom gevangenis waar 'The Hispanics' en 'The Blacks' op gewelddadige wijze de dienst uitmaken. Het geweld tussen de twee rivaliserende bendes loopt zodanig uit de hand dat ze, na een opstand in de gevangenis, de controle hebben overgenomen en de gevangenisbewaarders gijzelen. Als de opstand door een SWAT team is neergeslagen wordt 'Animal' overgeplaatst naar een andere gevangenis. In deze gevangenis wordt hij dusdanig onder druk gezet dat hij, om zijn familie te beschermen, in zijn oude rol als prijsvechter wordt gedwongen. Nadat hij in zijn eerste gevecht zijn tegenstander doodt, wordt 'Animal' noodgedwongen de leider van 'The Blacks'. Wat hij echter niet weet is dat zijn volgende tegenstander zijn voormalige 'Hispanic' rivaal 'Uno' is, uit de Folsom gevangenis. Het blijkt een vooropgezet plan van de leiding om de twee bendes tegen elkaar op te zetten met als doel de uiteindelijke ondergang.

ik vond het een super film
als je even toe bent aan een film waar je niet over na hoeft te denken

TIS ECHT EEN GOEIE vind hem zelfs beter als de eerste
een echte topper

avatar van sylphil
Ach, het ging wel.
Vondt het einde niet echt bevredigend.
Waarschijnlijk hebben ze het open gelaten omdat in Animal 1(2005), de oudste zoon op het eind tegen james jr. verteld dat papa dood is.

sylphil schreef:
Ach, het ging wel.
Vondt het einde niet echt bevredigend.

Thanks pik, vertel jij ff het einde.

Topfilm serieus !!
Rhames zet meestal een goede prestatie neer vindt ik .
De film verveelt niet dus pak je popcorn uit de kast !
Have fun

avatar van Djerba
Hoofdrolspeler blijft karakteristiek persoon, maar dit vond ik hele zwakke film.

Verhaal rammelt aan alle kanten. Geen enkele diepgang in de personages.

Acteurs overtuigen op geen moment.

Er wordt een poging gedaan op zijn minst 5 acteurs de held van de film te laten zijn, dat blijkt niet te kunnen.

2 sterren

Raffael77
het is geen topper maar de film verveeld idd niet. Rhames speeld goed en zijn zoons doen het ook prima.

Wel typisch een b gevangenis film maar dan wat beter dan de rest.

Toch is Rhames wel bruut met zijn body. Damn moet je zijn biceps eens zien.

avatar van schaper
Vond het een lekker wegkijkfilm. Aardig verhaal, en er wordt zelfs hier en daar goed geacteert! Zeker z'n 3 sterren waard. 1 van de betere B films naar mijn idee.

Wat een matige film zeg. Geen enkele bovengemiddelde acteerprestatie kunnen ontdekken. Verhaal is niet spannend en erg voorspelbaar.

avatar van Rocco1984
Hadden ze gewoon niet bij de beschrijving kunnen zeggen: man wordt boos, deelt paar klappen uit. einde?

avatar van mixmaster
zwakke film die het niveau van de 1e nooit weet te halen.
met pijn en moeite heb ik de film af gekeken.

avatar van jorkie
vette actiefilm, meer niet over te zeggen!

beetje te saai, weinig actie enzo..

avatar van patrick17
Vandaag eens bekeken had deel 1 gezien dus dan kan deel 2 niet achterblijven natuurlijk. Laat ik voorop stellen het verhaal is verder gegaan zoals deel 1 is geeindigd. Ik baal er van dat het niet dezelfde crew is. Niet Terrence Howard als Darius en ook geen Kasada (was ook een nieuwe) Dat maakt de film iets minder (dat is niets ten opzichte van de spelers die nu de rollen speelde). Het is weer een lekkere actiefilm van Ving Rhames, ben toch wel gecharmeerd van deze acteur moet ik eerlijk zeggen. Het einde lijkt weer open of ik moet het mis hebben? Want het einde zie je de 4 gasten zijn cel in komen en hij zegt ''Ik ben hier te oud voor'' en einde. Opzich apart. Dus een aardige actie film die het vooral van Rhames moet hebben.

3.5 *

avatar van Killerbert
tja, je moet inderdaad eerst het 1e deel hebben gezien.
dit is het vervolg. als je deel 1 niet hebt gezien is het begin wel vaag.
mooie film, redelijk uitgewerkt.
inderdaad weer een open eind met 'I am to old for this'

avatar van Betamax
Heb deel 1 niet gezien.
Vond deze echter niet veel soeps.
Zwak verhaal en enorm voorspelbaar.
Ergerde me aan het geluid van deze film, veel volume wisselingen (met de harde klappen tussen de scenes).

avatar van jarnoke
Goed vervolg van de eerste film,ik vind het een film tot nadenken,al die ellende in de wereld,goede acteerprestaties,kan een derde vervolg op ge maakt worden.

avatar van gekkuh_joey
ik vind het een super film ik heb er van genoten !!

Maar het einde van deze film vind ik niet goed

komt er nog een deel 3 Ik hoor het wel

groetjes

cijfer 5.0*

avatar van N_SANE
Was een leuke en vooral harde actiefilm waar ik van heb kunnen genieten. Het eind was meer een open eind dus ik vraag me af of er nog een 3e deel zal komen.
En de film zet je ook aan tot nadenken.

deTuinman
gekkuh_joey schreef:
ik vind het een super film ik heb er van genoten !!

Maar het einde van deze film vind ik niet goed

komt er nog een deel 3 Ik hoor het wel

groetjes

cijfer 5.0*

het einde vond je niet goed en toch een perfecte 5?

avatar van Fran
De film had genoeg spanning. Aan de ene kant was het verhaal niet echt origineel: de "goeie" advocate die het opneemt voor de broers. De verloofde die er achter blijkt te zitten. Het is allemaal redelijk voorspelbaar. Wat het verhaal wel spannend maakt zijn alle complotten die er omheen heersen van de "gevangenispastoor". Daardoor werd de film toch net even iets anders en spannender.

Het mindere aan deze film vind ik het ontzettende abrupte einde. Je ziet niet hoe de broers reageren als James Jr onschuldig word verklaard. Ik had heel graag het gesprek in de kamer van de rechter willen zien en ik vind het gewoon een groot gat in de film. Ik denk dat als ze deze scene wel in de film hadden gevoegd, het einde niet zo rauw op je dak zou komen.

Dit deel vind ik trouwens beter dan deel 1.

avatar van Carotte
Ben nu aan het kijken op film 1 maar James ging toch dood in deel 1 ?
In 2 zit hij op eens in de bak, of lette ik niet op?

avatar van glimmerman2000
Het eerste deel vond ik iets beter, maar ook deze film was zeker ee voldoende waard.
Het einde vond ik echter wat tegen vallen

avatar van Elineloves
Goede film, goede opgebouwde spanning, maakt je nieuwsgierig naar het einde. Jammer van de oudste zoon, vond hem een irritant hoofd hebben en ik 'miste' de acteur die in deel 1 deze rol neerzette.

avatar van DonOswaldo
Ook deze herzien, blijft een redelijk vervolg alleen niet meer dan dat omdat een vervolgdeel niet geheel gewenst was en ook de cast er op achteruit is gegaan.

avatar van elias229
echt SLECHTE film.

extreem slecht verhaal.
saai en slecht geacteerd !

acteerwerk : 0,5/5
verhaal 0/5
filming 3/5
prijs / kwaliteit 1,5/5

avatar van chameau 1
Eerste deel vond ik beter,maar ondanks dat toch een goed vervolg.