Sleepless (2017)

Actie / Thriller

geregisseerd door Baran bo Odar
met Jamie Foxx, Michelle Monaghan en Dermot Mulroney

Vincent is een corrupte politieagent die samen met zijn partner een lading cocaïne van een drugsbaron weet te stelen. Het gevolg is dat deze zijn zoon kidnapt en hem vasthoudt in een nachtclub. De enige manier om zijn zoon te redden is om de drugs terug te brengen, maar hij krijgt gedurende de avond te maken met bedrog en verraad.

Het meeste is eigenlijk wel gezegd en ik heb er weinig aan toe te voegen.
"Sleepless"is inderdaad vrij standaard. Kwa actie en het voorspelbare verloop van het flinter dunne verhaaltje. Er zitten wel wat aardige actie scenes in en er is soms wat bruut geweld.
Alle ingredienten zijn dus aanwezig. Maar je kijkt de film weg zoals je een hap junkfood eet.
Het is snel en lekker maar na afloop heb je nog een lege maag.
2.5*/3*

avatar van Vilmkritikus
Het begon goed maar halverwege zakt de film als pudding in mekaar.

avatar van Brabants
Ietwat saai kat-en-muisspel door een te voorspelbaar plot en her en der slecht acteerwerk. Na een redelijk begin zakt het behoorlijk in elkaar, maar naar het einde toe weer wat spanningsopbouw en over de gehele linie toch wel wat actie. Helaas niet goed genoeg om deze actie/thriller steker te waarderen, maar goed genoeg als een tussendoortje.

avatar van Pazmaster
Een standaard actiefilmpje met een simpel verhaal maar de cast is best oké en de vaart wordt er goed in gehouden waardoor het niet verveelt. Best vermakelijk.

avatar van john mcclane 2
Er is in mijn ogen helemaal niks mis met een totale cliché actie film.
Als het Goed gedaan is kom je er meestal mee weg .
Dat is hier niet het geval .
Het word op zich best mooi ik beeld gebracht .
En als je een echte actie liefhebber (en ik beschouw me zeker als een ) plezier hebt aan deze middelmatige gemakkelijke actie hebt ,,,kan natuurlijk .
Ik had door de voorspelbaarheden en gemakzucht moeite mijn aandacht erbij te houden .
Maar dat kan ook een moment opname zijn geweest ,,,maar dat geld voor deze meeste momenten
Geen voldoende hier!

avatar van schumacher
Ondanks het simpele verhaal en dat alles nogal simplistich gaat ook was het toch best een vermakelijke film. Saai was het niet en dat maakt veel goed.
Voor mij een voldoende.

avatar van IH88
“Fuuuccccckkkkk”

Fijne actiefilm. Gave actiescènes, een snelle montage, een mager verhaal, domme dialogen, lekkere oneliners, humor, corrupte agenten, helden, Oost Europese bad guys met littekens etc. Wat wil je nog meer? We volgen Jamie Foxx die de slechtste dag van zijn leven beleefd.

Drugs gestolen, neergestoken worden, zoon gekidnapt, klappen krijgen, zeurdige ex-vrouw, zeurdige interne zaken agente... Je kent het wel. Sleepless doet niet aan opbouw en je wordt gelijk in het verhaal gedropt. Met sterke acteerprestaties met vooral McNairy en Monaghan die de gekte goed aanvoelen. Je bent de film zo weer vergeten, maar Sleepless is zeker het betere hersenloze popcornvermaak.

avatar van Left4Dead
Origineel eens gezien en was zeker te doen, maar de cast hier..............
Weer een Amerikaanse vertaling, wat zijn ze er toch druk mee.

avatar van snarfje5508
Leuk, kijkt lekker weg maar heb verder geen hoge verwachtingen. Gewoon een actiefilm zoals die met bosjes worden geproduceerd. Fox doet het aardig maar erg geloofwaardig is het allemaal niet.
Speelduur zoals gewenst, gewoon lekker 1,5 uur en klaar ermee. Blijft boeien, vandaar 3 de sterren.

avatar van 606
Op naar deel 2

avatar van filmkul
Matige actiefilm. Het verhaal is zwak en zeer ongeloofwaardig. Door vrijwel geen humor toe te voegen neemt men de film veel te serieus. De vaart zit er verder goed en de film bevat een aantal spannende scenes. Richting het einde wordt de plank volledig misgeslagen, zowel qua verhaal als actiescenes. Het acteerwerk is gemiddeld en visueel ziet de film er goed met Mann achtig camerawerk. Niet bioscoopwaardige film. 2.0

avatar van Elchapo
Niets mis mee,geen hoogvlieger maar zeker onderhoudend.3.5 stars.

avatar van cor1946
Lekkere actie film voor een waardeloze tv avond. Jamie speelde goed met Michelle Monaghan.

avatar van memento12
mischien ligt het aan regisseur anders makers van film had echt meer kunnen zijn gaat wel vond foxx wel weer goed

avatar van Macady
Standaard actieflick zoals je die al tig keer gezien heb. Weet nergens te imponeren of te overtuigen. 2*

avatar van ikkegoemikke
“When you hang with scumbags...
You need a safety net.”

Geen flauw idee waarom deze film de titel “Sleepless” heeft meegekregen, maar ik garandeer je dat je er geen slapeloze nacht aan overhoudt. Of het moet uit ergernis zijn, want ik heb me mateloos geërgerd aan deze film. Niet alleen vanwege het feit dat het onderwerp al tot vervelens toe gebruikt werd, maar ook vanwege de onzinnigheden en belachelijke situaties. Schijnbaar is het een remake van een befaamde Franse actiefilm. Deze Amerikaanse versie werd echter voorzien van zulke buitenproportionele toestanden en overdreven actiescènes dat het totaal ongeloofwaardig werd.

Het begint allemaal met een overval door agent Vincent Downs (Jamie “Django Unchained” Foxx) en zijn partner Sean (T.I.) waarbij ze een groot aantal kilo’s cocaïne buitmaken. Spijtig genoeg is dit eigendom van de illustere casino eigenaar Rubino (Dermot Mulroney) die de drugs beloofd had aan een zekere Novak (Scoot "Aftermath" McNairy). Niet bepaald volk waar je problemen mee zoekt. Alhoewel. Achteraf gezien is Rubino niet zo’n ijzervreter als hij in het begin laat uitschijnen, maar eerder een angsthaas die duidelijk niet weet hoe de situatie onder controle te houden. En Novak ziet er wel onguur uit (en aan de wallen onder zijn ogen te zien heeft hij wel enkele slapeloze nachten achter de rug) en heeft blijkbaar een netwerk van connecties (althans zijn vader toch), maar deelt hoofdzakelijk orders uit aan anderen om vuile werkjes op te knappen.

Soit. Als klap op de vuurpijl wordt Vincent’s zoon Thomas (Octavius J. Johnson) ontvoert en krijgt hij een messteek in de onderbuik. Dat zorgt dan wel voor nogal wat bloedverlies en enorm veel hinder tijdens het zich voortbewegen. Maar geen paniek. Tijdens cruciale momenten kan hij dit euvel mentaal overwinnen schijnbaar (ofwel heeft hij een lading cortisone spuiten bij). Laten we dan ook de twee clowneske figuren (een soort Starsky en Hutch) van Internal affairs niet vergeten die algauw in de smiezen hebben dat Vincent en Sean corrupt agentje spelen na hun uren. En dan om Vincent’s dagje echt helemaal te ruïneren, belt zijn vrouw (of toekomstig ex-vrouw) om de haverklap om te weten of hij zijn zoon al heeft gevonden. Je kan dus wel zeggen dat het niet Vincent’s dagje is.

Laten we eerst de positieve punten opsommen. Als je liefhebber bent van een potige actiefilm dan zal je deze film wel kunnen appreciëren, want de actiescènes volgen elkaar op in sneltreintempo. Jamie Foxx’s rol is verre van vergelijkbaar met die uit “Django Unchained” maar hij overtuigt toch als keiharde agent die tracht het hachje van zijn zoon te redden. Het intelligentieniveau van Novak is niet bijster hoog maar zijn psychotisch, krankzinnig gedrag was wel levensecht te noemen. Scoot McNairy speelde voor mij dan ook de meest geslaagde rol in deze voor de rest verwaarloosbare film.

Tot zover de positieve randopmerkingen. Dat de actiescènes er uitermate clichématig uitzien, is niet zo echt het probleem. Dat Foxx telkens bij een nieuwe confrontatie weer een verrijzenis meemaakt, begon me wel de keel uit te hangen. Ik ben er zeker van dat Christus stik jaloers is op mans uithoudingsvermogen en wonderbaarlijke genezingen. Telkens moet Foxx zich na een vechtpartij weer meer dood dan levend voortslepen, om vervolgens weer kwiek en monter een volgende belager plat te meppen. Dat een casino eigenaar met waarschijnlijk toch aardig wat poen en persoonlijke lijfwachten zich zo makkelijk laat intimideren op zijn eigen terrein is compleet ridicuul. En het leek wel alsof Bryant (Michelle Monaghan) het grootste deel van de film aan de ingang van het casino heeft gestaan, schaapachtig rondkijkend en onderwijl verwoede pogingen ondernemend om de zaak te doorgronden. Wie de hoofdprijs voor “Corruptste agent van het jaar” zou winnen, zag je al van ver aankomen. Maar het meest onwaarschijnlijke is de persoon die de beslissende actie onderneemt op het einde van de film. Dat er geen gebrek aan actie is in deze film is overduidelijk. Maar inhoudelijk is het allemaal een beetje lachwekkend. “Sleepless” is alternatief kijkvoer voor een slapeloze nacht.

avatar van Left4Dead
Jamie Foxx en Michelle Monaghan, daar loop ik over het algemeen niet snel warm voor. Heb vanaf het begin geprobeerd dat gevoel uit te schakelen hoe lastig dat soms ook was. Het origineel, Nuit Blanche, geniet een 3,5** beloning van mijn kant, was erg benieuwd hoe de Amerikanen het dit keer vanaf zouden brengen. Menigmaal zijn de Hollywood-remakes niet om aan te zien.

Ook dit keer weet men van een prima film weer eens geen goede remake te maken. Vooral het acteerwerk is niet sterk genoeg en de simpele maar o zo bekende soundtrack kan er maar geen spanning inbrengen. leuke nachtelijke shots van Vegas, dat dan weer wel, afgewisseld met saaie momenten met opgelepelde tekst. Ook de regisseur lijkt niet een frisse en/of verrassende kijk op de situatie te hebben gehad, Baran heeft erg op safe gespeeld. De geluidspoor stond er redelijk op, dat is dan ook wel het enige positieve van de film samen met het verhaal.

Film belicht een undercover agent die verwikkeld is in het oprollen van een drugkartel en daarnaast onderzoek doet naar corrupte agenten binnen zijn korps. Ondertussen zitten twee collega's hem op ode hielen die hem niet geloven en denken dat de beste man zelf corrupt is. Helaas slaagt de prent erin niet dezelfde kwaliteit te tonen als het origineel. Vooral op het gebied van spanning verliest deze uitvoering het volledig, en het origineel speelde veel beter in op snelheid. Op dat laatste moet deze film helemaal inboeten ten opzichte van het origineel, en dat was nu juiste de kracht van Nuit Blanche.

Nee..... een volle punt minder voor deze uitvoering en dan ben ik mild gestemd door het mooie weer waarschijnlijk. Het is te doen maar veel vermaak heb ik er ook niet van gehad. Foxx kon ik weer weinig mee net als zijn tegenhanger Monaghan. Film wordt wel beter naarmate het einde naderd, dan worden de karakters blootgelegd. Voorspelbaarheid kom dan wel om de hoek maar doet het verhaal, de film, zeker goed. Al met al net niet genoeg voor een voldoende, vooral omdat vele actiescènes er nogal stupide en slap gemonteerd uitzien.

2,5**

Aangename actie thriller maar haalt het nooit met het origineel Nuit Blanche (2011)

avatar van Filmkriebel
Deels een remake van Nuit Blanche (3*), maar de film is ook in veel opzichten verschillend. Het extra subplot met de corrupte smeris was er niet in de Franse film, en ook van het integrale gebeuren in de discotheek zien de makers af. Is al een hele poos geleden dat ik Nuit Blanche heb gezien en vond ik geen meesterwerk.

Een slechte film vond ik Sleepless evenmin. Hoewel de spanning hier niet echt aan bod komt, kent deze versie heel wat actie en geweld en een vuil verhaal met dirty cops, zware gangsters, undercover flikken en Internal Affairs. En dat dames en heren, is spek voor Filmkriebels bek... Ik geef deze hetzelfde cijfer als Nuit Blanche. Het einde laat de weg open voor een sequel.

avatar van rebelkush
stinissen schreef:

Mijn interesse is gewekt, ik ga de originele kijken.

avatar van rebelkush
Deze film tijdje laten liggen vanwege de slechte cijfers hier en IMDB.
Vandaag toch gekeken en het viel me eigenlijk best mee.
Binnenkort maar Nuit Blanche kijken.

avatar van keimpeS
Het is inderdaad een standaard actie-film maar wel met een uitstekende cast en goed acteerwerk. Jamie Foxx is momenteel wel één van mijn favoriete acteur's de keuze's die hij maakt qua diverse films spreekt mij wel aan. Hou je van een gewone actie-film met mooie stadsbeelden, auto's etc. dan is dit toch wel het kijken de moeite waard!

avatar van mixmaster
Aardige actie film met degelijk acteerwerk en een simpel verhaaltje.
Foxx speelt goed en er zit een lekker tempo in de film.

avatar van TheManInBlack
Een leuke film om voor een keer gezien te hebben. De film is niet heel slecht maar ook niet heel goed. Jamie Foxx doet het goed net als de andere castleden. De film bevat een simpel verhaaltje met lekkere vlotte actiescènes.

Waardeloos! Verhaal is flinterdun en té voorspelbaar... en dat is geen goede combi.. Zonde van de tijd.

avatar van Rodger
Matige actie film.. standaard en niet echt verrassend ..
2.0

Goede film met een prima Jamie Foxx in de hoofdrol.
Het verhaal is redelijk, maar een topfilm is het wel niet.
Maar wel leuk tijdverdrijf, verstand op nul en genieten maar.

Matige film over een corrupte agent die in de problemen komt als hij een lading drugs steelt van een bende criminelen. Een remake van een Franse film die het niet haalt bij het origineel. Daarvoor is deze film simpelweg een stuk minder spannend en minder rauw. Ook komt de druk waaronder het hoofdpersonage staat minder goed uit de verf. Echt vervelend wordt het niet, maar de Franse versie kun je beter kiezen.

avatar van Daan258
Wat begint als een prima en vooral lekker vlotte actie film veranderde al snel in een erg saaie, standaard en vooral langdradige film.
Op een geven moment leek er geen eind aan te komen en krabbelde de film zo langzaam voort. De gehele film speelt zich zowat af in het casino wat al behoorlijk snel begint te vervelen en daarom ook niet mijn aandacht erbij wist te houden. De actie viel reuze mee ( op de intro na ), het verhaal is zo standaard als het maar kan en het acteerwerk van Jamie Foxx vond ik ook wat aan de matige kant.

Had wel wat leukers verwacht.

Helaas, maar ik moet er toch een 2,0* van maken.

avatar van nathaniel177
Vermakelijk. Niet al te best geacteerd maar dat hoeft ook niet in dit soort films. Gewoon goede actie

Eigenlijk is alles slecht aan deze actiefilm die hip wil zijn maar dat bepaald niet is. De cast bakt er niets van en de karakters zijn slecht uitgewerkt. Sommige scenes zijn om te lachen zo slecht, maar wel serieus bedoeld bijvoorbeeld wanneer Vincent met een enorme tas die club binnenloopt, wat nooit kan en enorm opvalt natuurlijk. De actiescenes redden de film ook niet.

avatar van sinterklaas
Prima remake van de regisseur van The Silence.

Parijs heeft zich ingewisseld voor Las Vegas. Dat is ook niet zo raar eigenlijk. Jamie Foxx is een undercover agent die drugs weet te pikken van een bende. Deze ontvoert zijn zoon om het spul terug te krijgen. Nu moet Foxx voornamelijk veel liegen en veel investeren om zijn zoon terug te krijgen.

Afin, hetzelfde als Sleepless Night. Een film die ik een 3,0 heb gegeven. Misschien verdiend het een herkijkbeurt want ik vond deze remake echt niet slecht. Overtuigend acteerwerk, een sterk tempo, lompe humor, veel misleidingen en een paar fraaie actiescene´s. Natuurlijk met een dito Amerikaans einde.

Ik heb me er wel mee kunnen vermaken.

avatar van Grindhouse62
Er was weer heel wat nieuwe content toegevoegd aan Netflix. Uiteraard kon een heleboel aanvinken als gezien, door mijn waardering te geven. Maar o.a. de film 211 met Nicholas Cage en deze Sleepless met Jamie Fox had ik nog niet gezien. Heb ze vanmiddag allebei gezien en ook Sleepless is zo'n dertien in een dozijn actiefilm met meer dan voldoende actie en een aardig verhaal. Heb mijn middag er aangenaam mee vermaakt.