• 8.295.426 stemmen

Genre: Documentaire

Geregisseerd door: Dan Klores en Fisher Stevens

Met onder meer: Jimmy Breslin, Burt Pugach, Linda Pugach

Plot Crazy Love

"A love story stranger than fiction"

Het vreemde verhaal van de bizarre liefdesverhouding tussen Burt Rugach en Linda Riss. Nadat Burt Pugach ontdekte dat Linda Riss getrouwd was met een andere man huurde hij een paar misdadigers in om zuur in haar gezicht te werpen en haar te verblinden. Na bijna twee decennia in de gevangenis te hebben vastgezeten wordt hij daaruit ontslagen. Hij ging weer naar haar toe en stond bij haar voor de deur om haar te overtuigen dat hij nog steeds verliefd op haar was. Met succes trouwden zij kort daarna. Dit verbijsterende ware verhaal wordt langzaam onthuld door middel van privé opnamens en interviews met Pugach, Riss en hun vrienden. Tevens worden de rechtbankverslagen en diverse documenten openbaar gemaakt.

imageimage

avatar van kinjutsu

kinjutsu

Haha, verhaal doet me een beetje denken aan Kim Ki-Duk's Time

avatar van Insignificance

Insignificance

Een relaas van twee tortelduifjes op leeftijd met een nogal bizarre draai. Die donkere bril is er niet voor niks. Een beetje glamour erbij krijg je een soapy docu die interviews met het tweetal en hun omgeving afwisselt met kiekjes, muziek en beelden van toen. Maar het zijn geen typetjes bij wie ik aan de lippen hang. Je krijgt ook nergens het idee dat de makers iets meer willen dan het zo sappig mogelijk verkopen van een sappig verhaaltje. Dan heb je niet veel meer dan een roddelblaadje in beeld en geluid.

avatar van dualcia

dualcia

Een werkelijk waar bizar liefdesverhaal. Ik was blij dat ik de omschrijving hier op Moviemeter niet gelezen had, want dit had de twist van de aanval met zuur nogal verpest. Daarvoor lijkt het een standaard liefdesverhaal, maar deze liefde wordt op een gegeven moment inderdaad wel erg gestoord. Totaal niet wat ik had verwacht als vervolg op het eerste kwartier.

Het verhaal is erg interessant en dit zorgt ervoor dat de documentaire ook interessant blijft. Het wordt verder allemaal niet heel erg spannend gebracht. Toch leuk om een keer gezien te hebben, vanwege het verhaal van Burt en Linda.