Marsal (1999)

Alternatieve titels: Marshal Tito's Spirit | Maršal

Kroatië

geregisseerd door Vinko Bresan
met Dražen Kühn, Linda Begonja en Ivo Gregurević

Stipan is een politieman die naar een eilandje voor de Kroatische kust gaat om daar vreemde verschijningen te onderzoeken, die de hele bevolking beangstigen. Niemand wil hem helpen met het onderzoek, maar dan komt hij er achter dat het de geest van Joseph Tito is, de voormailg communistisch leider van Joegoslavië, die het eilandje angst aanjaagt. Luka, de burgemeester, denkt hier een slaatje uit te slaan, en wil een Tito-thema-park maken. De veteranen uit WO2 geloven echter niet in geesten, en denken dat het Tito zelf is, die is teruggekomen om hen tijdens een nieuwe revolutie te leiden, die de communisten opnieuw de macht moet geven.

avatar van narva77
Voor diegenen die van Europese films houden; vanavond om 23.15 uur op NL3!

avatar van Macmanus
Ik hou alleen van goeie Europese films

avatar van narva77
Dan moet je vanavond kijken!

nou als je dat weet hoeveel sterren geef je deze film dan

avatar van Macmanus
Dat ga ik doen, maar als deze film slecht is, hou ik jouw aansprakelijk.

avatar van narva77
Shit snel ff opnemen voor het te laat is...

avatar van narva77
Zojuist gekeken! Erg leuke film met leuke grappen. Twee speciaal agenten met de namen agent Moldrovic en agent Scullic, get it

oepssss gemist

FisherKing
Ik heb die opgenomen ; Afkijken of niet ?

avatar van Macmanus
Als je Narva moet geloven wel.

avatar van narva77
Tuurlijk afkijken; waarvoor heb je em anders opgenomen?

avatar van narva77
He FisherKing, Marsal al afgekeken?

FisherKing
Sorry voor de late reactie Narva:

Hele mooie film die niet voor niets meerdere prijzen heeft gewonnen. Speciale film die niet in een hokje gestopt kan worden, humor, fantasie , drama ; het komt er allemaal in voor. Het script is fantastisch en de Fotografie meer dan perfect. Hele goede rol van Drazen Kuhn.

avatar van narva77
In de categorie beter laat dan nooit

Mooie beelden van Kroatië, en leuke mediterrane muziek ook.

FisherKing
Raar dat slechts 2 personen deze vermakelijke film hebben gezien, vanavond op TV iig.

ander perspectief van het socialisme gegoten in een laag humor. Geweldige film