War Dance (2007)

Documentaire

geregisseerd door Sean Fine en Andrea Nix

Dominic, Rose, en Nancy zijn drie kinderen die leven in oost-Oeganda, een land dat verscheurd is door twee decennia van oorlog. Hun families zijn versplinterd en hun huizen met de grond gelijk gemaakt, waardoor ze wonen in het vluchtelingenkamp Patongo. Ze worden uitgenodigd mee te doen aan een jaarlijkse danswedstrijd waardoor ze een kans krijgen door het land te reizen op weg naar de hoofdstad.

!!!ÉÉN OSCARNOMINATIE!!!

Beste Documentaire

avatar van latrat
Het kan komen door mijn interesse in dat immense zwarte continent, maar ik was erg tevreden over deze film. En inderdaad, oscarnominatie.