A Casa de Alice (2007)

Alternatieve titel: Alice's House

Brazilië

geregisseerd door Chico Teixeira
met Carla Ribas, Berta Zemel en Vinicius Zinn

Alice is al 20 jaar getrouwd met een taxichauffeur, werkt in een schoonheidssalon en heeft zonen en een moeder die haar huishouden doet. Haar drie kinderen kijken nauwelijks naar haar om en behandelen oma als oud vuil. Alice's leven in de ultravrouwelijke schoonheidssalon contrasteert zwaar met de testosteronomgeving thuis. Dan krijgt Alice een verhouding met de echtgenoot van één van haar vaste klanten en ontdekt bovendien dat haar echtgenoot met minderjarige meisjes omgaat.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Goede film over een gezin dat uit elkaar valt door desinteresse. En een Oma die het allemaal gadeslaat. Knappe film omdat het allemaal uitemate geloofwaardig en universeel aanvoelt. En de film, bijvoorbeeld in de radiouitzendingen over bijgeloof waaraan de oma verslaafd is, ook met frisse humor en menselijkheid gebracht wordt. Niemand is bovendien onschuldig, alleen de oma, die keek toe.