Rimini Rimini (1987)

1 stem

Italië

geregisseerd door Sergio Corbucci
met Paolo Bonacelli, Serena Grandi en Sylva Koscina

Gildo (Paolo Bonacelli) is een moralistische kantonrechter die de rosse buurt in zijn district wil sluiten. Zijn tegenstanders proberen daarop zijn gezag te ondermijnen door een compromitterende foto te verspreiden, waarop Gildo staat afgebeeld met de mooie Lola (Serena Grandi).

Ze bestaan : zon, zee, strand en jetski vakantiefilms die je zelfs met dit weer het verlangen bezorgen om een enkeltje Alaska te boeken...dankzij niemand minder dan Django Corbucci dan nog, die deze flauwekul uitschreef met zijn broer en Amendola, zodat we weten wat we kunnen verwachten.
Ik heb de indruk dat Corbucci voorvoelde dattie zijn pensioen niet zou halen, en daarom maar de facto vroegtijdig er de brui aan gaf. Terwijl zijn collega's jungles en woestijnen doorkruisten voor het schieten van VHS pulp, bleef hij lekker thuis voor dit soort simpele klusjes.
Enfin, de film was wel degelijk een gigantisch kassucces en kreeg dan ook prompt een vervolg met de fantasievolle naam RR, een jaar later...in feite zijn er 3 versies : de bioscoopversie van 115 minuten, en nog 2 tv-versies die langer zijn waarin de sketches zijn gedemonteerd en achter elkaar geplaatst, iedere verhaallijn afzonderlijk dus.
In de film wisselen de verhallijnen elkaar echter af, de belangrijkste zijn die met rechter Villagio ( beslist niet Bonacelli !) die wederom een Fantozzi kloon speelt. De goede man heeft een hekel aan naakt, maar dit verandert als Grandi hem begint te teasen...net als de kijkers : we zien niet eens d'r tetten als ze een zgn. striptease uitvoert op de - origineel- klanken van YCLYHO van Cocker.
Dan is er nog een rip-off uit een episode van LMS met Sordi en Mangano, die eerste hier onwaardig vervangen allicht door Cala waarin we ook nog een GILFy Koscina aantreffen. We hebben nog een segment met Andrea ( van Gigi ) als priester, alsmede de verhaallijn van Brigliadori als unhappy single die achter de venten aanzit, vreemd genoeg met weinig succes.
Last but not least is er MILF Laura Antonelli die in bikini ronddardelt en in nachtgewaad rondhupst. Ze speelt hier een Siciliaanse weduwe wier vent Pappalardo net verzopen zou zijn, haar 3 vadsige broers proberen haar op te fleuren via animator Micheli. Deze poogt dat via de gekende kama sutra kruiwagen ( helaas voor hem gefingeerd ). 3 keer raden wie er tijdens deze act binnenvalt..
Het is allemaal van een volslagen eighties debiliteit en vulgariteit, die in deze mainstreamfilm niet wordt gecompenseerd door naakt- wat normaliter de enige reden is om naar een dergelijk product te kijken- of dadaistische humor zoals je die in de trashiest films van dit type wel kunt savoureren.
Om het te completeren wordt alles gelardeerd met een potpourri vol eighties italopop als soundtrack.
Neen, dit moet u niet zien alvorens u naar het strand te begeven, waar dan ook.