Lissi und der Wilde Kaiser (2007)

Duitsland
Animatie / Komedie

geregisseerd door Michael Herbig
met de stemmen van Michael Herbig, Christian Tramitz en Rick Kavanian

Keizer Franz en keizerin Lissi leven een zorgeloos leventje in hun slot Schöngrün. Maar op een dag komt dit leventje geheel op haar kop te staan, wanneer de keizerin wordt ontvoerd door de Yeti. Keizer Franz zet alles op alles om zijn geliefde keizerin weer in de armen te sluiten. Samen met de veldmaarschalk en de keizerinmoeder zet hij de achtervolging in. Keizerin Lissi laat een spoor achter voor haar redders, maar het wordt al snel duidelijk dat de keizerin meer lol dan angst heeft.

avatar van Purmerend
Een tekenfilmversie van de good-old Sissi.

avatar van stephan73
Werd die dan ook ontvoerd door een Yeti?

avatar van Purmerend
Weet ik niet ik heb Sissi nooit gezien, maar misschien was die Sissi wel te saai en hebben ze er een paar kleine dingetjes bij verzonnen.

avatar van gukker
Hele vervelende, lelijke film met extreem flauwe humor. Misschien waren er een of twee grappen die me licht deden grinniken maar voor de rest was het echt om te janken. Irritante personages, irritante stemmen en een over de top verhaal dat leuk probeert te zijn maar eerder het tegenovergestelde doet. De zogenaamd "leuke" parodieën op andere films zoals King Kong maakten de ramp compleet.

avatar van Marvinleeaday
In tegenstelling tot gukker kon ik de humor (veel duitse woordgrappen) wel waarderen en heb echt veel gelachen.