Weirdsville (2007)

Verenigde Staten / Canada
Komedie / Misdaad

geregisseerd door Allan Moyle
met Scott Speedman, Wes Bentley en Taryn Manning

Een stel nietsnutten komen enorm in de problemen als ze het lichaam van een dode vriendin proberen te begraven in de kelder van een verlaten drive-in bioscoop. Op de plek waar ze wordt begraven blijken satanisten vreemde rituelen uit te voeren.

avatar van SniPes
Aardig filmpje.

Bartw1991
Middelmatige film met een middelmatig verhaal en middelmatig acteerwerk. De film had nog wat kunnen worden met bekende acteurs erin, zoals ze bij Mr. & Mrs. Smith hebben gedaan, maar dat is niet het geval. Conclusie als je ECHT niks meer te doen hebt, kijk je deze film.

Hankieh
Bart heeft deze film volgens mij niet gekeken maar trekt er wel een oordeel over:P

Maar ach jah, wel grappig filmpje:P

3.5

Snitz129
Aardig, maar niet echt 'weird' genoeg. Er waren een aantal zeer ongeloofwaardige karakters in, als je er dan nog om zou moeten lachen....ik denk hierbij aan de satanisten. 3*.

avatar van ralfsjam
beetje slappe-hap film met 2 hoofdrol-acteurs waar ik meer van had verwacht. Bentley had ik gezien in "the ungodly" waar hij een goede rol neerzette. maar hier was het een op een volging van flauwe humor in een slap verhaal. een soort Cheech and Chong's achtige drugs verslaafde die zich uit de nesten moeten helpen. kon me niet echt vermaken. jammer! 2.5

Raffael77
blablabla movie. 0,5

avatar van Insignificance
Tja, Bentley kon dit werkje bepaald niet redden... Aan de hoofdrolspelers ligt het niet, het script is zelfs best wel interessant met de diverse kliekjes die steeds het pad kruisen van de 2 junks, maar de uitwerking… Nee.

De 'nietsnutten' stuiteren heen en weer tussen satanisten, dwergen, lokale gangsters en een rijke familie. Idd, weird. Alsof dat nog niet genoeg is, zijn al die omliggende karakters dusdanig zwaar over the top neergezet dat het vooral heel erg flauw wordt. En dat flauwe geldt ook nog eens voor de meeste dialogen. Wat vermaak had kunnen zijn, is bij mij irritatie geworden.

1½*

Lee72
Vermakelijke film vond ik. Beetje flauw zoals de bovenbuurman al zei, maar dat kon de pret niet drukken. De titel is in ieder geval goed gekozen want een tikkie weird is de film zeker.

Voor wie zich afvraagt wie het nummer "Stoned" aan het begin van de film zingen; Blackie and the Rodeo Kings
Ik heb het ff opgezocht, geinig nummer.

Give me the sprayonaise

avatar van Biglia
Insignificance schreef:

1½*

volledig mee akkoord

avatar van 93.9
Flop!

Begon aardig, lekkere muziek, werd echt helemaal niks.

avatar van mayhemblik
Wat een vreselijke kinderachtige film zeg, ik heb niet één keer moeten lachen en me eigenlijk alleen maar geirriteerd.
Waarom húúr ik zulke bende nou toch, mijn vrouw had me nog zo gewaarschuwd maar luisteren ho maar.
Krijg ik vanavond weer een terechte ''ik zei het je toch'' om de oren.

Hysterische film over twee junkies die tijdens een nacht geld moeten zien te scoren om hun schuld af te lossen. De titel klopt in ieder geval, want de film wordt bevolkt door vele vreemde personages. Maar geen van allen zijn interessant. Niet grappig, niet leuk, wel saai en flauw.

avatar van Pruim
Jammerlijk. Dat is het eerste wat in me op komt na het kijken van deze film. De titel sprak me wel aan. Het rare verhaaltje ook wel. Maar uiteindelijk is dit één grote tegenvaller. De acteurs waren irritant en slecht (met name die gast met z'n snor), het verhaal -junkies vs. satanisten- was goed bedacht maar waardeloos uitgewerkt en de muziek was volslagen waardeloos. De scene met de dwergen deed me nog eventjes hopen op beter en het einde was -zeker in vergelijking met de rest van de film- nog behoorlijk, maar al met al was dit een ronduit vervelende film. Jammerlijk!

avatar van Stijn B.
Geestig filmpje met een aaneenschakeling van absurde personages en plotwendingen

Niets uitzonderlijk: de makers willen beetje à la Coenbrothers te werk gaan, maar dat niveau halen ze nergens. Niettemin een best genietbare misdaadkomedie

avatar van Fryce
Aardig filmpje.

avatar van funnyhow
als je van 'weirde' films houdt ... dit is hem ... coole soundtrack ook ...

avatar van notsub
Het is allemaal erg matig wat hier gebeurt. Gelukkig zit de vaart er goed in en blijf je van de ene in de andere verbazing vallen. Het wordt hierdoor niet zo slecht als bijvoorbeeld "The Signal". Toch is Weirdville gewoon een erg vaag samenraapsel van zwarte humor en occult gestuntel.

avatar van Noodless
Best wel een vermakelijke, absurde misdaadkomedie met bizarre personages en rare plotwendingen die vlot verloopt en soms een glimlach doet verschijnen. 6/10