Foul Gesture (2007)

1 stem

Israël

geregisseerd door Tzahi Grad
met Ya'ackov Ayali, Ania Bukstein en Tal Grushka

"Foul Gesture" volgt een week in het leven van Michael Klienhouse, een vroegere spitstechnoloog; hij is getrouwd met Tamar en ze hebben een zoon. Op de Dag van de Holocaust rijdt Michael tegen de auto van Dreyfus. Tamar, de vrouw van Michael, maakt een obsceen gebaar in de richting van Dreyfus. Die geeft echter plankgas en rijdt tegen de open deur van hun auto. Michael is iemand die sterk in gerechtigheid gelooft en hij hoopt de situatie te kunnen oplossen met medewerking van de autoriteiten. Maar Dreyfus is een oude oorlogsheld, die heel gewelddadig te keer kan gaan en hooggeplaatste contacten en vrienden heeft. Michael, die een persoonlijke crisis doormaakt, vindt het moeilijk om zich gewonnen te geven en de volgende dagen beleeft hij zijn eigen nachtmerrie. Maar het conflict geeft ook een nieuwe zin aan zijn leven, een energie die hij bijna kwijt was, waardoor hij de moed vindt om de harde, corrupte werkelijkheid aan te pakken, die zijn leven en zijn vrijheid in gevaar brengt.