Sipur Hatzi-Russi (2006)

Israël
Drama / Familie

geregisseerd door Eitan Anner
met Vladimir Volov, Valeria Voevodin en Jenya Dodina

De 13-jarige Chen leeft met zijn ouders in een saai voorstadje van de Israëlische havenstad Ashdod. Alhier wonen voornamelijk vluchtelingen van de voormalige Sovjet-Unie, en echt welkom zijn ze niet. Deze tegenstelling is voor Chen dagelijkse koek, aangezien zijn vader Israëliër en zijn moeder Russische is. En de laatste tijd botert het niet zo tussen die twee. Als Chens vader dan ook nog eens de huwelijksdag vergeet, neemt Chen zijn moeder mee naar de dansschool om haar te troosten. Daar valt zijn oog op Natalie en Chen is op slag verliefd. Hij besluit op dansles te gaan om zo dichter bij Natalie te komen, maar hij krijgt Sharon aangewezen als danspartner. Natalie blijkt namelijk samen met haar danspartner Artur het sterrenkoppel van de dansschool te zijn. Chen laat zich niet uit het veld slaan en zet alles op alles om Natalie voor zich te winnen.