Sunday Too Far Away (1975)

Australië

geregisseerd door Ken Hannam
met Jack Thompson, Reg Lye en Max Cullen

Sunday Too Far Away speelt zich af in 1955 op één van de uitgestrekte schapenfokkerijen in de binnenlanden van Australië. Foley (Jack Thompson), een voormalig (kampioen) schaapscheerder, besluit om toe te treden tot een schaapscheerders team geleid door Tim King (Max Cullen), een oude vriend. Het team bestaat verder uit Old Garth (Reg Lye), een voormalig schaapscheerder die aan de drank is geraakt en Black Arthur (Peter Cummins), een nieuwkomer uit New South Wales die een geduchte concurrent blijkt voor Foley. Naarmate het seizoen vordert probeert Foley te bewijzen dat hij nog steeds de kampioen is.

avatar van Darbie
Weinig boeiende schaapscheerders-film waarin "op z'n Australies" de verfijnde omgangsvormen ver te zoeken waren.
Eindigde met een grote knokpartij in de plaatselijke kroeg.