Maximum Risk (1996)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Ringo Lam
met Jean-Claude Van Damme, Natasha Henstridge en Jean-Hughes Anglade

Alain Moreau's onderzoek naar de dood van zijn identieke tweelingbroer voert hem via het rustige zuiden van Frankrijk naar de drukke straten van New York en regelrecht in de armen van de sexy vriendin van zijn broer. Achtervolgd door de meedogenloze Russische maffia en afvallige FBI-agenten, moet het duo een race tegen de klok inzetten om de moord op Alains broer op te lossen en een internationale samenzwering bloot te leggen.

Matige film waarin een agent erachter komt dat hij een identieke tweelingbroer heeft net nadat deze is overleden. Op zich een aardig uitgangspunt, maar er wordt uiteindelijk te weinig mee gedaan. Wat volgt is een standaard actiefilm waarbij het plot al redelijk snel niet meer weet te boeien. Nog wel een paar aardige actie-scenes (vooral tegen het einde), maar allemaal eerder en vooral ook beter gezien.

avatar van xxERWINxx
Vandaag nog eens herbekeken, blijft een heerlijke actiefilm vol schietpartijen en achtervolgingen.
Goede gevechten ook en een leuk verhaal.
Gewoon zonder nadenken is dit een zeer vermakelijke film met Van Damme, van begin tot eind actie.

avatar van Bassie83
Eigenlijk best een goede actiefilm.
Precies wat het moet zijn.
Vol met actie en een aardig verhaal.
Zeker één van de beste met Van Damme

avatar van BlueJudaskiss
Heb me hier prima mee vermaakt. Op af en toe een wat lange dialoog-scene na heb ik me nergens echt verveeld en dat is toch wel eens anders bij dit soort films. Alle clichés komen voorbij maar als het me vermaakt... Hey, kom maar door! Ik ben noch een Ringo Lam-fan, noch een JCVD-fan dus daarom ben ik 'm niet gaan kijken: ik had gewoon weer zin een lekkere jaren '90-actiefilm en ik werd absoluut niet teleurgesteld. Henstridge was ook een leuke verrassing.