• 8.351.741 stemmen

Geregisseerd door: Ringo Lam

Met onder meer: Jean-Claude Van Damme en Natasha Henstridge

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Plot Maximum Risk

"The other side of safe."

Alain Moreau's onderzoek naar de dood van zijn identieke tweelingbroer voert hem via het rustige zuiden van Frankrijk naar de drukke straten van New York en regelrecht in de armen van de sexy vriendin van zijn broer. Achtervolgd door de meedogenloze Russische maffia en afvallige FBI-agenten, moet het duo een race tegen de klok inzetten om de moord op Alains broer op te lossen en een internationale samenzwering bloot te leggen.

imageimageimageimage

scorsese

Matige film waarin een agent erachter komt dat hij een identieke tweelingbroer heeft net nadat deze is overleden. Op zich een aardig uitgangspunt, maar er wordt uiteindelijk te weinig mee gedaan. Wat volgt is een standaard actiefilm waarbij het plot al redelijk snel niet meer weet te boeien. Nog wel een paar aardige actie-scenes (vooral tegen het einde), maar allemaal eerder en vooral ook beter gezien.

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Vandaag nog eens herbekeken, blijft een heerlijke actiefilm vol schietpartijen en achtervolgingen.

Goede gevechten ook en een leuk verhaal.

Gewoon zonder nadenken is dit een zeer vermakelijke film met Van Damme, van begin tot eind actie.

avatar van Bassie83

Bassie83

Eigenlijk best een goede actiefilm.

Precies wat het moet zijn.

Vol met actie en een aardig verhaal.

Zeker één van de beste met Van Damme

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Heb me hier prima mee vermaakt. Op af en toe een wat lange dialoog-scene na heb ik me nergens echt verveeld en dat is toch wel eens anders bij dit soort films. Alle clichés komen voorbij maar als het me vermaakt... Hey, kom maar door! Ik ben noch een Ringo Lam-fan, noch een JCVD-fan dus daarom ben ik 'm niet gaan kijken: ik had gewoon weer zin een lekkere jaren '90-actiefilm en ik werd absoluut niet teleurgesteld. Henstridge was ook een leuke verrassing.

avatar van The Brain

The Brain

Dit is echt niet slechter dan de meuk die tegenwoordig uit de computer rolt. De actie is grotendeels nog echt gespeeld lekker analoog. Van Damme mag dan geen top acteur zijn veel slechter dan een Jason Statham, om iemand te noemen is hij zeker niet, de man heeft een goede kop en is ongelovelijk lenig in zijn kruis. Onlangs heb ik nog 'Hard Target' gezien, meer van hetzelfde. Net als in Hard Target doet er hier ook een lekker wijf mee, het aanzien meer dan waard deze dame. Dat ze verder alleen maar in de weg loopt doet er niet toe. Eigenlijk ben ik stiekem wel een fan van Jean-Claude zijn films ontstijgen nooit het maaiveld maar stellen ook zelden teleur.

avatar van Peter Pan

Peter Pan

De openingsscène zit vol met actie, het vervolg zit vol met actie, halverwege nog steeds en tegen het einde onveranderd. Kortom een echte JCVD film!

Naast de achtervolgingen en het knokken, met iets minder kicks dan gewend zit er ook best een aardig verhaal in deze film.

Typisch 90's film qua setting, actie, achtervolging en acteerprestaties, daar moet je van houden, maar ook wel beoordelen naar die tijd.

7,5