• 10.510 nieuwsartikelen

Alternatieve titel: Afternoon

Oorsprong: Duitsland

Geregisseerd door: Angela Schanelec

Met onder meer: Jirka Zett, Miriam Horwitz en Angela Schanelec

IMDb beoordeling: 6,3 (506)

Gesproken taal: Duits

Plot Nachmittag

De toneelactrice Irene keert terug naar het huis waar ook haar broer Alex, haar zoon Konstantin en diens verloofde Agnes verblijven. Allen liggen ze in de knoop met hun gevoelens. Tevergeefs proberen moeder en zoon hun band te herstellen, terwijl Konstantin en Agnes uit elkaar groeien.

logo tmdbimage

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss (moderator films)

Stoperig drama met ellenlange shots waar totaal geen dynamiek in zit. Ouwehoergesprekken draaien de film de nek om. 1,0*

avatar van narva77

narva77 (crew films)

Oké, niet kijken dan maar. Komt nu op de ZDF geloof ik, maar ik sla maar over...

gauke

Naar het verhaal van Tsjechov's De Meeuw, maakte de regisseuse een film die het nodige geduld van de kijker vraagt. Het verhaal (anders dan het echte leven) over een burgelijk maar beschadigd leven, zou in het theater meer tot zijn recht komen dan op het witte doek. De lome dialogen ("gewone mensen" praten op een andere wijze met elkaar) doen geforceerd kunstig aan, de beelden zijn mooi maar afstandelijk. Het accent ligt op het contrast tussen de moeder en de vriendin van haar zoon. De camera is zowel sterk in beelden van nabij als op afstand.

avatar van mikey

mikey

Ontelbaar veel genanterietjes tussen enkele personen in een huis die van alles een groot drama maken zonder de stem te verheffen. Geen idee waar het nou over ging.