Plac Zbawiciela (2006)

Alternatieve titel: Saviour's Square

Polen

geregisseerd door Krzysztof Krauze en Joanna Kos-Krauze
met Jowita Miondlikowska, Arkadiusz Janiczek en Ewa Wencel

Bartek heeft zijn appartement verkocht voor zijn nieuwe huis af is. Omdat hij heel veel schulden heeft, vraagt hij aan zijn moeder of hij een tijdje bij haar kan komen inwonen met zijn gezin. Hij heeft er geen flauw benul van dat hij erin geluisd is en dat hij afhankelijk zal worden van het inkomen van zijn moeder. De verschillende interesses en behoeften van de hoofdpersonages, die gedwongen worden om samen te leven, doen onaangename conflicten ontstaan. Beata, de vrouw van Bartek, die voor haar kleine kinderen moet zorgen, heeft problemen met het gebrek aan privacy en met het egoïsme van haar familie. De vijandigheid tussen de twee vrouwen wordt almaar groter en Bartek, die het voortdurende geruzie beu is, vertrekt. In de verwarring van het moment doet de wanhopige Beata iets heel stoms.