Leap of Faith (1992)

geregisseerd door Richard Pearce
met Steve Martin, Debra Winger en Lolita Davidovich

Jonas is een oplichter die zijn brood verdient als gebedsgenezer, waarbij hij alle mogelijke trucs gebruikt om mensen naar zijn show te krijgen. Jonas en zijn team reizen zo het land rond, en stoppen in allerlei plaatsen om hun show op te voeren. Wanneer één van de vrachtwagens motorpech krijgt in een klein plaatsje, neemt Jonas de uitdaging aan om daar geld te verdienen. Hij krijgt in het dorp te maken met Marva, een serveerster die hij wil verleiden, en Will de sheriff, die vastbesloten is Jonas te ontmaskeren.

avatar van cinesue
ik dacht dat dit die film met robert duvall was , is toch ook zoiets?

avatar van cinesue
oh ik zie het al dat was 'the apostle' goeie film

Briljante film!
Dit is mijn absolute nummer 1, met vlak daarna What dreams may come.
Het is een fijngevoelige film. Een komedie, maar geen flauwe. Het is in mijn ogen het beste werk van Steve Martin. Een volwassen film met drama, diepgang, geloof, liefde, teleurstellingen en geluk. Mooie geloofwaardige karakters en zeer sterk geacteerd door de hoofdacteurs: Steve Martin; Lolita Davidovich; Debra Winger; Liam Neeson; EN Meat Loaf.
Het geheel wordt ondersteund door een geweldige soundtrack.
Een geweldige diepzinnige en eerlijke film die gegarandeerd een plekje in je hart zal veroveren.