Ein Fliehendes Pferd (2007)

Alternatieve titel: Runaway Horse

Duitsland
Komedie / Drama

geregisseerd door Rainer Kaufmann
met Ulrich Noethen, Ulrich Tukur en Katja Riemann

Zoals gewoonlijk brengt Helmut Halm met zijn vrouw Sabine de zomervakantie door aan de Bodensee. Op een dag ontmoet hij op het strand zijn oude en inmiddels vergeten jeugdvriend Klaus Buch en zijn bloedmooie jonge vriendin Helene. Hartstikke leuk, maar al snel blijkt dat Klaus de rest van de vakantie niet zal wijken van de zijde van Helmut en Sabine. Een psychologische oorlog tussen de twee jeugdvrienden is het gevolg, met als inzet de twee vrouwen.

avatar van Dogie_Hogan
Vanavond, vanaf 20.15u. op de ZDF!!

* Trailer.

Een aardige film, die is gebaseerd op een boek van Martin Walser. Ulrich Tukur heeft een mooie rol in deze film.

Karakterstudie van vier totaal ongeloofwaardige en vooral zeer overdreven persoonlijkheden. Maar het verhaal is voor het grootste deel wel amusant en kijkt lekker weg, totdat het uiteindelijk ook instort.