• 8.904.328 stemmen

Postal (2007)

Komedie / Actie | 100 minuten / 114 minuten (director's cut)

Genre: Komedie / Actie

Speelduur: 100 minuten / 114 minuten (director's cut)

Oorsprong: Verenigde Staten / Canada / Duitsland

Geregisseerd door: Uwe Boll

Met onder meer: Zack Ward, Dave Foley en Chris Coppola

Gesproken taal: Engels en Tsjechisch

Plot Postal

"Some comedies go too far... others start there."

Postal Dude (Ward) is pas ontslagen. Aangezien hij geen werk kan vinden spant hij samen met zijn oom Uncle Dave, die een sekte leidt. Samen plannen ze een overval op een nabijgelegen amusementspark om daar een lading waardevolle 'Krotchy Dolls' te stelen. Maar wanneer blijkt dat ook de Taliban het op deze poppen hebben voorzien komen Postal Dude en Uncle Dave in een lastige situatie terecht.

avatar van FrisoBoei

FrisoBoei

Mr_White schreef:

Slecht, slecht, slecht. Ik heb absoluut geen probleem met controversiële of zwarte humor maar ik heb wel een probleem met slechte films en dit is gewoon gruwelijk slecht en nooit grappig. Het is vooral gruwelijk flauw, zo flauw dat enig vorm van controverse of taboes omver trappen niet werkt. Een gemiddeld zelfgemaakt filmpje op Youtube is beter geregisseerd dan deze troep. Maar die Uwe heeft wel zelfspot hoor, nou nou. Dat neemt niet weg dat hij nog altijd niet kan regisseren en Postal (net als het spel) nog altijd troep is.

De film is slecht idd. Maar het spel, teniminste Postal 2 is echt wel lachen, het is geen geweldig spel maar je kan je wel vermaken met over mensen heen pissen, mensen in de fik steken en een shotgun met een kat er op en nog veel meer.

Ik vond dat spel dus echt lachen en hoopte dat de film net zo bizar zou zijn maar afgezien van een paar grappen, zoals dat wijf van de wellfare dat word aangereden en die kinderen die worden neergeschoten zit er weinig grappigs in.

Jammer, had best mooi kunnen zijn!

avatar van bartman

bartman

Quentin schreef:

Wat is mis met een natie staat?

Los van de foutieve spatie..?

Dat het hele idee dat de grenzen van een natie en een staat gelijk zouden (kunnen) vallen een illusie is. Maar ik snap je grapje wel, sorry voor de off-topic.

avatar van Nephilim

Nephilim

Vandaag voor de 2de keer gezien.

De eerste keer had ik wat problemen met de pacing maar deze keer wist ik wat ik kon verwachten en beviel hij me een stuk beter.

Lekker absurd foute humor net als de game en een Postal waardig verhaal. Erg leuke film.

3.5(eigenlijk net een beetje meer maar ik kan hier geen 7.5 geven.)

Van het weekend maar weer Postal installeren. Heb zin om wat katten aan te randen.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Mensen geven bij wijzen van spreken al een 0,5 omdat Uwe boll erachter zit, en dat is alles behalve terecht.

Want hij heeft wel degelijk een leuke film afgeleverd, tuurlijk is het best goedkoop & is hij niet de beste regiseur..maar vermakelijk?

Ja zeker! in deze film blijft niemand gespaard, wat leuke scénes tot gevolg heeft.

Geen top film, maar wel vermakelijke zwarte humor! 3*

Onderhond

Sowieso is de status van Boll meer een hype dan enig serieus argument, maar met Postal bewijst Boll interessanterere films te maken dan menig Hollywood-stal product.

Eén lange aaneenschakeling van foute en dubieuze humor, had nog nét iets uitdagender mogen zijn (Osama en Bush zijn makkelijke doelwitten) maar weet verder echt enorm te entertainen. Erg sketchmatig en het verhaal slaat werkelijk nergens op, maar de humor is lekker verfrissend fout.

Opmerkelijkste is de eindmonoloog, die hoewel zelf ook een parodie toch nog zinvol overkomt, waarschijnlijk door de complete puinhoop die ervoor komt.

Filmisch trouwens niet écht slecht te noemen, Boll maakt erg leuk gebruik van z'n budget. Enkel de acteurs (behalve dan de Postal dude zelf) zijn echt beneden alle niveau.

Genoten van dit zelfbewuste onding, laat Boll maar meer van dit soort dingen maken.

4* en een uitgebreidere review

avatar van Betamax

Betamax

Af en toe prima humor maar dan wel verder slecht acteerwerk en soms erg flauw.

Viel me tegen, had hier echt meer van verwacht.

avatar van DVD-T

DVD-T

Heerlijke film van Uwe Boll, en de lage waardering zal vast wel weer komen door de hype rond deze man dat hij geen goede films kan maken.Met Postal laat hij zien dat ie het kan, en hoe.

Wat Postal zo leuk maakt is de foute en net op het randje humor die in het verhaal verweven zit.Het verhaal, wat niet erg veel voorsteld, word vooral de spot gedreven met de amerikanen, maar Boll doet dit ook met zichzelf en zijn eigen land.Ook heeft hij een erg leuke cameo waarin hij net als in zijn filmpjes op internet over een behoorlijke scheut zelfspot beschikt zo was de scene waarin hij claimt dat zijn films gefinancierd worden met nazi geld hilarisch, respect voor deze man.De actie word ook goed in beeld gebracht en daar neemt het zich ook totaal niet serieus en word er ook van die lekkere foute humor in mee gebracht.Van mij mag Uwe meer van dit soort films maken, en mag ook van mij iets verder gaan met spot.
Die dames mochten er ook zijn trouwens .

avatar van Woltertjes

Woltertjes

Toch wel apart dat deze film zo laag gewaardeerd staat op imdb. Ga hem wel een keer kijken. De reacties hier zijn toch wel goed en ik hou wel van een komedie.

avatar van Macmanus

Macmanus

Uwe Boll

Deel de mening van Onderhond niet. Uwe Boll is een fantastisch figuur maar hij kan totaal niet regisseren. En de kritieken zijn best wel gegrond als je puur op de kwaliteit van de films afgaat. Als je iets afwijkt van de kwaliteit en meer kijkt op een Troma of Ed Wood achtige manier naar zijn films, is er imo veel te genieten.

Maar ook hier zie je dat hij als regisseur er totaal niks van kan. Qua zinloosheid zit het snor en het uiterlijk is ook niet slecht. Maar hij timed ongelooflijk veel grappen volkomen fout. Als Uwe Boll zelf in beeld komt, roept hij iets over nazi goud en ontstaat er iets met veel schieten. Totaal niet lekker lopend die scene en zo loopt er wel meer niet echt lekker. Dat is ook vooral waaraan je ziet dat Boll veel mist. Zijn rare keuzes maken het altijd leuk om te zien. De apen waren briljant. En het einde natuurlijk lekker. Maar waar bij zijn wat "serieuzer" bedoelde actie film is het vaak onbewust heerlijk kijkvoer. Hier maakt die iets komisch en denk je bij bepaalde grappen toch wel eens, stel je voor dat er iets beter zou zijn geregisseerd.

Postal is een film die niet geheel doet wat het moet doen. White Trailer Trash, Bush, Bin laden zijn niet de targets die de kijker verbaasd doen staan. Sommige onbegrijpelijke keuzes maken van Boll een fascinerend persoon. Maar zijn "Postal’s objective is to insult all cultures, religions, political groups and leaders" deed iets extreem gewaagdst vermoeden maar dat is het bij een long shot niet.

2.5 sterren.

avatar van The Last

The Last

Heerlijke pulp dit.

Nee, Boll zal nooit een fatsoenlijke film maken, daar ben ik van overtuigd. Maar dit is toch redelijk geinig kijkvoer, het slaat helemaal nergens op, maar door het zo grof mogelijk en politiek incorrect te brengen, krijg je een bizarre mix van droge humor, foute actiefilm en bovenal, debiel verhaal. En de net zo debiele personages hebben een groot aandeel daarin.

Geweldige keuze iig om de film zo 'fout' en extreem mogelijk te maken. Een durfal die Boll, laat dit een les zijn voor andere regisseurs .

Ik heb me anderhalf uur meer dan prima vermaakt, 3,0*.

avatar van Bla

Bla

• 1990 stemmen

Vrouwtje doodrijden van de welfare en de kat gebruiken als demper waren echt geweldig en zo was er af en toe wel een hele goede. Maar soms pakten ze (voor mij althans) niet allemaal even goed uit. Toch boeide de film me de gehele 1,5 uur wel. 3*

avatar van sofripa

sofripa

Onvoorstelbaar: Een goede film van Uwe Boll. En ik geef 4 sterren. Eigelijk voorwaarde : het spelen van de game Postal. Vond je dat te gek, dan vindt je de film super. Petje af voor Boll....niet te geloven dat ik dit opschrijf...

avatar van hattorihanzo

hattorihanzo

Een tijdje terug heb ik een interview met Uwe Boll gezien. Hij zei dat er veel mensen zijn die zijn films k*t vinden zonder er ook maar één te hebben gezien. En hij had gelijk, ik was daar een van. Ik wist 100% zeker dat al zijn films absolute rotzooi zijn. De games die hij verfilmde was al geen verhaallijn in te bespeuren, en als film zou het concept gewoon niet gaan werken.

Maar terwijl hij dit zei zag je in zijn ogen een soort teleurstelling. Het type dat je hebt op school, als je ergens heel hard aan hebt gewerkt, of heel hard voor hebt geleerd en aan het eind een slecht cijfer voor krijgt. Uwe Boll gaf mij het gevoel dat hij zijn best deed. En ik twijfelde geen moment aan zijn liefde voor games. Bovendien is het volgens mij best wel een sympatieke vent, maar eentje met gebrek aan een duidelijke visie en inspiratie. Hij weet niet precies wat hij wil en hoe hij het wil. Het is heel moeilijk om in je hoofd een scene precies te visualiseren, laat staan een hele film.
Als leraar geef je zo'n iemand dan toch niet die onvoldoende, je geeft hem een kans.

Als Uwe dan vervolgens op nummer 10 van de Beste Films Ooit zijn eigen Postal zet, -wat een geslaagde grap is en bewijst dat hij zichzelf niet al te serieus neemt- moet ik hem een kans geven. En dat heb ik vanavond gedaan. Want de tiende beste film ooit, die wil je niet missen natuurlijk.

Losjes gaat de flick over een werkloze dude die het rechte pad op wil, maar alles zit hem tegen en als hij dan per ongeluk iemand neerschiet, heeft ie niets meer te verliezen en gaat hij in zee met een man die niet kan rekenen. Vervolgens veel plottwisten, clichés, stereotypes, en slechte grappen die eindigen in een complot waarin een handvol slechterikken uit zijn op de apocalyps. En dan veel, heel veel geweld; Kids die worden neergeschoten? Verlamden in een rolstoel die worden misbruikt? Het zit erin en zoiets MAG je niet tolereren, laat staan grappig vinden. Dit is dan ook de reden dat een film als dit NOOIT door serieuze cirtici goed beoordeeld zal worden. En wat dat betreft is de magnum opus van Uwe Boll geheel trouw aan Postal.

Maar smakeloos of niet, tussen alle rotzooi in heb ik veel meer gelachen dan tijdens Forgetting Sarah Marshall. En natuurlijk is dit een stomme film. Maar hij is niet stommer dan de nieuwe Rambo of 2 Fast 2 Furious, of Jumper en talloze andere titels. En er wordt heel wat beter in geacteerd. Bovendien zitten er een paar onmisbare vondsten in “zoals dat iedereen Joden haat in een film van een Duitser, het Duitse pretpark, en cameo’s van Uwe Boll mét bokshandschoenen, “ en chicks met guns in legergroene bikini’s. De tag “Live Action South Park” is op zijn plaats. Maar dat het een satire is op de Amerikaanse samenleving, zoals Uwe Boll beweert, is een beetje vergezocht.

Zoals Uwe Boll zelf al zei, zijn zijn films niet van het kaliber Schindler’s List, maar in “a League of their own”. Misschien daarin dan in de Top 10.

avatar van IDKFA

IDKFA

Verhaal:

Gebaseerd op het beruchte videospel van Runnig With Scissors, waarin een postbode dood en verderf zaait onder het volk. Het plot van de film is ietwat anders maar uitermate simpel en het noemen niet waard. Er zitten een aantal aardige ideeen in, maar Boll werkt deze nauwelijks uit. Ik gok dan ook dat Boll aan een half A4'tje genoeg had. Wel leuk dat Boll toch nog wat referenties (bv de cat silencer) naar het spel erin heeft weten te stoppen.

Acteren:

Postal Dude ziet eruit als zijn spelpersonage, en acteert ook vrij degelijk. De rest is vreselijk. Twee domme en corrupte politieagenten, Uncle Dave, Verne Troyer (waar is Gary Coleman?) en een hoop blonde bimbo's: allemaal waar-de-loos. Die speknek was nog wel het toppunt. Vreselijke over-acting wat zelfs in een komedie 'not-done' is.

Beeld:

Slecht. Het camerawerk is rommelig en oogt zeer goedkoop. Verwacht hier geen spannende cameratrucs en vloeiende beelden. Hoe Boll zijn films bij elkaar monteert is vreselijk amateuristisch. Het eindshot zag er wel goed uit, hoewel dit meer kwam door de cgi-effecten dan wat Boll op de gevoelige plaat vastlegt.

Geluid:

Hier ook niks speciaals. De film heeft geloof ik niet eens een soundtrack, en bestaat louter alleen uit popmuziek. Soms werkt het, maar in veel gevallen is de muziek misplaatst. Geluidseffecten en dergelijke waren overdreven maar best okee. Het heeft in ieder geval een link met het spel.

Conclusie:

werkje van een vrij waardeloze regisseur. Het wordt hoog tijd om die maas in de Duitse wet, die Boll zo handig weet te misbruiken, te veranderen.

avatar van ToNe

ToNe

Ik kende Uwe Boll alleen van zijn reputatie in de diverse media. Zijn bokswedstrijd tegen criticasters (lees: nerds) vond ik een meesterzet. Maar een beeld van zijn films had ik nog niet.

Postal is een goedkope aandoening en meestal kan ik goedkope aandoeningen wel hebben, mits er enige creativiteit mee gepaard gaat. Het begin is vooral een aaneenschakeling van situatiesketches. De één iets minder geslaagd dan de ander, maar vooral zo inspiratieloos. De types en hun 'grove' beledigingen zijn misschien voor Amerikanen not-done maar hier komt het niet over.

Er lijkt pas vaart in te komen als de maker (en waarschijnlijk de liefhebbers van het spel met hem) Boll te grazen neemt, omdat de film tot dat punt helemaal niks met de game te maken heeft. Maar zelfs dat viel een beetje tegen. Je magazijn legen en overal gaten achterlaten is leuk om te zien en te horen, maar compenseer het een beetje met motion, want ook al is er geen script, acteertalent of visie: laat tenminste wat motion zien in een motion picture.

Uwe Boll lijkt met Postal een vehikel te maken voor frustraties, die hij er zomaar ingooit zonder het te verfijnen. Het komt als een grote Fuck You en egotripperij over dat moet doorgaan als film. Ga dan maar emomuziek maken.

avatar van skipy05

skipy05

wat een heel slechte film. hij is grappig bedoelt maar dat is hun echt niet gelukt. ze hadden er echt een goede film van kunnen maken.

deze ga ik zeker niet meer zien. 1*

avatar van SubzeroX

SubzeroX

prachtige film

leuke scenes die je niet snel vergeet vooral op het einde haha geweldig

als je 'n actie film verwacht dat is deze film zeker niet

avatar van alec

alec

IDKFA schreef:

Conclusie:

Vermakelijke onzin voor mensen die niet snel beledigd zijn en niet te veel geven om mooie shots en degelijk acteerwerk. Hoewel de film heel wat botte humor (of in ieder geval een poging tot humor) bevat, blijft het uiteindelijk een amateuristisch broddel-werkje ...

Dank, ik kan het niet anders verwoorden.

De film moet het echt hebben van de acteurs Ward en Foley anders had ik de film ver van me gehouden ...

Een *2.0

Dit is echt grootste bagger, de hype rondom uwe is wel degelijk ook een goed beargumenteerd iets want wat hij ook aanraakt zijn verschrikkelijke slechte films.

avatar van BoordAppel

BoordAppel

Hier had ik toch wat meer van verwacht. De openingsscène vond ik namelijk best wel grappig maar daarna laat Boll weer zien waar hij goed in is: niet veel. Hoewel hij een hoop heeft bijgeleerd ten opzichte van die andere film die ik van hem gezien heb (Alone in the Dark) is het nog steeds behelpen met de regie. De actiescènes zijn hier een stuk beter te volgen maar het ziet er nog steeds niet echt fraai uit. Veel grappen vallen door de slechte timing helaas ook in het water.

Jammer ook dat de hoofdpersoon niet echt postal gaat. Alles wat hem overkomt is ook niet zo vervelend van aard dat dat nodig is. Van die iedereen-haat-een-bepaald-personage-zonder-reden humor is veel beter gedaan in films als There's Somehting About Mary of Meet the Parents. Toch heb ik nog wel een aantal keer goed moeten lachen. De shoot outs bij de gemeente en op het plein waren gezellig onnodig gewelddadig, vooral waar al die kinderen afgeschoten worden. Uwe Boll neemt zichzelf gelukkig ook niet al te serieus al had dat stukje met hem wel wat grappiger gekund. De kat silencer was toch wel het hoogtepunt.

avatar van Flipman

Flipman

Deze film schopt echt overal tegenaan, heeft nergens respect voor, inclusief de film zelf en haar makers.

Wat cool!

Ik wil deze film binnenkort beslist nog eens zien.

avatar van Malagant

Malagant

Erg matige film dit, denk niet dat onze Uwe ooit een goede film gaat maken....

avatar van _Daan_

_Daan_

Net gezien ma niet een leuke film verveelde mij een beetje wel uitgezien ma geen aanraader

avatar van L0sT_R3B3L

L0sT_R3B3L

wat een hoop onzin

avatar van teaser

teaser

Postal met een geweldige cameo van herr director himself...

Ik heb een keer moeten lachen en dat was wanneer een van de sekte meiden zegt: He did poo poo in my mouth dit kwam uit het niets en was zo absurd dat ik het niet kon onderdrukken.

De penis van Foley even een schokkend moment voor mij want Newsradio is een van mijn favoriete comedies, en de herhalingen zullen nooit meer hetzelfde zijn... Boll verdient hiervoor een nekschot wmb

De film staat boll van de flauwe humor en is te geforceerd.

Al met al een waardeloze film, en 4 Euro down the drain.

Wat moest die pop nou voorstellen?? Een lul met ballen?

Ik zie dat ik het gemiddelde met .02 naar beneden haal: mooi zo!

avatar van Pastichio Rocker

Pastichio Rocker

teaser schreef:

Wat moest die pop nou voorstellen?? Een lul met ballen?

Het heet niet voor niets een Krotchy Doll.

avatar van teaser

teaser

Ik dacht: ik check het even

avatar van Pastichio Rocker

Pastichio Rocker

Uwe Boll doet trouwens op 29 januari a.s. een signeersessie in de Fame, Amsterdam. Mocht je dus Uwe Boll een knal voor zijn bek willen verkopen of een gesigneerde Postal DVD willen (of allebei)... grijp je kans!

avatar van Chainsaw

Chainsaw

Hoera, Uwe Boll heeft zijn roeping gevonden. Hij zou zich minder moeten richten op slechte films als Alone in the Dark en BloodRayne en meer moeten focussen op slechte films als Postal. Schijnbaar is foute, ranzige, gewelddadige, puberale, amusante en hersenloze pulp wel iets voor Boll.

De regisseur gooit werkelijk alles wat hij kon bedenken naar het scherm, inclusief wat aardige zelfspot. Maar niemand blijft gespaard in deze film, van kleine kinderen tot bejaarden, van terroristen tot arme Harry de invalide. En door de hoge grapdichtheid vallen de vele veel te makkelijke grappen (Verne Troyer) minder op. Je moet niet vies zijn van puberale ongein met de nodige pis, poep en kots, maar Boll weet alsnog een komedie te maken die een heel stuk leuker is dan het werk van een Friedberg en Seltzer, om maar iets te noemen. Na al die belabberde films is het best aangenaam om iets van Boll te zien wat niet puur grappig is omdat het slecht is, maar omdat hij het ook daadwerkelijk grappig bedoelde.

Vooruit, ben in een puberale bui. 3 sterren.

avatar van Manoah007

Manoah007

Dit is, by far, de meest verschrikkelijke film die ik ooit heb gezien. Als je ook maar 1 keer om deze film hebt gelachen is er serieus iets mis met je humorcentrum in je hersenen. Compleet naar de maan, zou ik toch zeggen.

Ik wist dat Uwe Boll slechte films maakt, maar dit is echt verschrikkelijk.

Maar wat nog erger is.... Niet de grappen om 9-11, ook niet de grappen over de taliban, George W. Bush, Duitsers of trailerparktrash... Ik heb hem afgekeken....