Je Suis Frigide... Pourquoi? (1972)

Alternatieve titels: Comment le Désir Vient aux Filles | She Should Have Stayed in Bed | I Am Frigid... Why?

1 stem

Frankrijk
Drama / Erotiek

geregisseerd door Max Pécas
met Sandra Julien, Marie-Georges Pascal en Jean-Luc Terrade

De dochter van een tuinman die werkt op een groot landgoed wordt verkracht door de zoon en de dochter van de eigenaar. Wanneer ze later een romance begint met de directeur van een theater, ontdekt ze dat het trauma uit haar jeugd de oorzaak is van haar frigiditeit. Ze probeert erover heen te komen via orgieën en prostitutie, tot een psychiater haar helpt de problemen uit haar verleden te overwinnen.

neron
Na "Je Suis une Nymphomane" en "Les Liaisons Particulières" gaat Max Pécas bergaf met dit totaal ongeloofwaardig erotisch drama, dat bij sommigen misschien nog op de lachspieren zal werken. Waar in de vorige films tenminste nog een vlot verhaal zat, is het scenario hier een complete afgang. Wat overblijft is een verzorgde fotografie: een mooie verpakking voor een waardeloze inhoud.