Manticore (2005)

Actie / Horror

geregisseerd door Tripp Reed
met Robert Beltran, Jeff Fahey en Chase Masterson

Tijdens de operatie Iraqi Freedom, wordt een Amerikaanse legereenheid naar een klein Irakees dorpje gestuurd. In dat dorpje zou zich een nieuws-crew bevinden die vermist is. In plaats van de journalisten ontdekken de soldaten dat alle inwoners vermoord zijn door een monster, een Manticore. Dat monster is gewekt door een terroristen leider die hiermee denkt de Amerikaanse binnendringers te verjagen.

avatar van fritsy
IMDb: 4.0/10 (237 votes)

VRESELIJKE film zeg, waardeloos verhaal, slecht geacteerd, special effecten zijn gewoon bedroevend. Laat maar zitten, ik kijk vanavond wel iets anders

avatar van horrorjp
het was indd niet een supper film maar het was op sommige momenten tog wel leuk en spannend vond ik wel een nep verhaal vond het een beetje een kruising van the mummy en the exorcist

avatar van cokken
''It made my eyes bleed''

Zo slecht kom je ze zelden tegen, kijken op eigen risico!

K@i
Verschrikelijke Dramatishe Film
En dan Tedenken dat Hij Slechts Drie Jaar Oud is

avatar van riefenstahl
Echt slecht, maar weer niet zó slecht dat het komisch wordt helaas.
En om het zich af te laten spelen tijdens de Irak-oorlog vind ik knap schaamteloos te meer daar dit gegeven absoluut niet ter zake doet.

avatar van Donkerwoud
Tikkeltje smakeloos hoe ze de Irak-oorlog verbinden met zo´n rukconcept.

avatar van kalehein
Scy fi
Hij komt nu na groundhog day en iets zegt me dat ik hier al ooit wat van gezien heb. Dat is een slecht teken. En nu zie ik die soldaten... Komt er straks een vrouwelijke sergeant of iets.
Rukfilm en niet zo' n beetje ook!

avatar van MovieMind
Tv-bagger....niet kijken.

avatar van Shadowed
Vreselijk.

De eerste film die bij Shadowed in de 0,5 sectie staat. Het kon echt niet anders, er zit geen enkel lichtpuntje in deze film.

Sommige spreken over degelijk acteerwerk, dat is er niet. Vooral de journaliste is irritant, misschien speelt het 10 jarige jongetje met enige overtuiging. De "Manticore" ziet er uit als een 3 meter lange huiskat. Hij was meer schattig dan angstaanjagend.

De actie is vervelend, de camera blijft heen er weer gaan. Zeer simpel, geen over the top scenes en ook geen moment waarvan je gaat denken dat de film zichzelf niet serieus meer neemt. Dat sommige mensen dit echt nog op de markt durven te zetten is bespottelijk.

Overslaan.

avatar van Decec
Een redelijk actie/fantasie/horror/SF/oorlog TV Movie...
Redelijk acteerwerk...
Redelijk verhaal...
Redelijk gemaakte monster (SF)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek met
Dolby Digital...
Te snel camerabeweging...
Geen top, dit is gewoon TV Movie...

Een waardeloze goedkope televisie (Sci-Fi Channel) Actie / Horror film, die vooral werkt op de lachspieren en ook op de sluitspier

Een Amerikaanse leger-eenheid moet in Irak op zoek naar een groep journalisten. In plaats van terroristen die hen het leven zuur maken, vinden ze een ander massavernietigingswapen, namelijk een vliegende panterdraak oftewel een "Manticore". Dat monster is gewekt door een terroristenleider, die hiermee denkt de Amerikaanse binnendringers te verjagen.

Dit fabeldier zier er niet uit en dat ontdoet de film van alle spanning, terwijl een aantal gruwelijke bedoelde scènes een bijna komische lading krijgen. Het acteerwerk is gelukkig wel nog enigszins in orde en dat vooral dankzij de vrij bekende Jeff Fahey (in de rol van Kramer) en "Star Trek: Voyager (TV Series 1995–2001)" acteur Robert Beltran (in de rol van sergeant Baxter). De rondborstige Chase Masterson (in de rol van Ashley Pierce) is natuurlijk vooral beeldvulling, maar wel nog een prettige en dat geldt eigenlijk ook nog voor Heather Donahue (in de rol van korporaal Keats).

Al met al een draak (toepasselijk voor deze film) van een Actie / Horror film, die je beter niet kunt kijken, of je moet al een liefhebber zijn van dit soort goedkope films. De film duurt met nog geen 90 minuten gelukkig wel niet lang.