Finders Keepers (2014)

Thriller

geregisseerd door Alexander Yellen
met Jaime Pressly, Tobin Bell en Kylie Rogers

Allyson Simon scheidt van haar man Jonathan en verhuist met haar 9-jarige dochter Claire naar een groot huis op het platteland. Ze komt er achter dat haar makelaar nooit iets heeft gezegd over het feit dat er 5 jaar geleden een wrede familiemoord is gepleegd in het huis. Dan ontdekt Allyson tot haar schrik dat er een kwaadaardige, Zuid-Amerikaanse pop is achtergelaten die toebehoorde aan de 10-jarige die zijn familie vermoord heeft.

lange zit op de zondagmorgen Begint vrij aardig maar word snel voorspelbaar.
dertien in een dozijn film

avatar van Vascago
Verrassend goede film van SyFy. Heb me er donders mee vermaakt en spannend was ie ook nog. Acteerwerk was niet al te best, maar dat had ik ook niet verwacht. De sfeer, spanning en vele moorden maken veel goed

avatar van joolstein
Zeer sterke televisie film van SyFy. Wel erg standaard. En er wordt veelvuldig leentje buur gespeeld bij gerne klassiekers. Denk hierbij aan Chucky, The exorist, poldergeist enz. Maar toch kon deze film me zeer bekoren. Waarschijnlijk door de goede dosering van spanning. De kwaadaardige pop zag er redelijk goed uit en ook de horror- elementen waren zeer te pruimen. Voor mij waren de zwarte ogen als meisje bezeten was het engst.( Weet ook niet waarom?) Maar ook dit was niet nieuw! (Ringu)

avatar van Daan258
trueblood schreef:
lange zit op de zondagmorgen Begint vrij aardig maar word snel voorspelbaar.
dertien in een dozijn film

Helemaal mee eens.
Begin is best aardig maar de rest van de film is vreselijk saai.

avatar van samara666
jamie Pressley zie ik toch liever met langer haar en in een komische rol (my name is Earl), en is die dokter niet "Jigsaw"??
maar heel vermakelijk filmpje. De naam Lilith is zeer goed gekozen voor de pop (zie Oud Testament: Lucifer en Lilith

avatar van Daan258
samara666 schreef:
en is die dokter niet "Jigsaw"??

Klopt.
Tobin Bell - IMDb

avatar van AmazingPP
Dit is een zo'n thriller / horror-filmpje wat het heel goed zal doen onder de pubers vanaf 12 jaar. Die zitten hier nog met spanning naar te kijken. Helaas! Ik ben 46 jaar en heb al zoveel thrillers / horrors gezien dat ik nogal wat vergelijkingsmateriaal heb en dan zie je natuurlijk het jatwerk in deze film. Dat mag de pret niet drukken, maar wat wel de pret drukt zijn de acteerprestaties, voornamelijk van de vader van het gezin. Wat een waardeloos acteur! Vreselijk! Het meisje daarentegen zet dan weer best een goede prestatie neer. De pop is eng, zeer zeker, maar het verhaal is zo onzinnig en ietwat lomp in beeld gebracht. Was er iets meer aandacht aan besteed dan had dit een heel aardige film kunnen zijn. Nu is het een dertien in een dozijn film geworden. 2 *

avatar van duffs
Inderdaad een televisie film(syfy) maar ER wordt goed gespeeld met een bekende actrisse die de moeder speeld volgens mij heeft ze ook een rolletje in de komedie bad trip maar in deze lichte horror doet ze het ook goed verwacht ER gewoon niet Te veel van en je hebt een prima film op het einde moest ik effe lagge want toen orobeerde ze een beroemde scene uit the excorsist na Te doen wat ER nep uit zag verder vermakelijk

avatar van duffs
Inderdaad ook leuk om tobin bell weer is Te zien zoet er nog hetzelfde uit maar Moet toch inmiddels wel in de zeventig zijn geinig

avatar van Mr. Chiel
Allemaal bijzonder standaard, of daar onder. Nergens spannend, of dat er iets verassend gebeurt. Jammer van je tijd!

avatar van Trance
Ik had er ook nog voor betaald op Ziggo maar na een half uur gekapt wat een bar slechte film qua spanning/acteerwerk qua alles

avatar van Decec
Een goede thriller film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Perfect achtergrond geluid muziek
(Dolby Digital)...
Prima camerabeweging...

Decec schreef:
Een goede thriller film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Perfect achtergrond geluid muziek
(Dolby Digital)...
Prima camerabeweging...

Zijn er ook van de films van de laatste jaren die GEEN hd kwaliteit heben? Of Dolby, of breedbeeld? Toch boeiender lijkt me of het verhaal interessant is, maargoed...

avatar van Decec
Mr. Chiel Sommige (voorbeeld Sudance) hebben geen Dolby Digital geluid en ook geen HD kwaliteit. Sommige oude films hebben ook geen HD, maar nu als tv met HD uitgezonden, worden wel allemaal HD uitgezonden. Het is wisselvallig.

avatar van Mr. Chiel
Decec Mijn punt was dat mijn beoordeling van een film niet afhangt van de beeldverhouding, of het HD is of dat het geluid al dan niet in Dolby is.

Mijn god wat een bar slechte en zeer goedkope (zo loopt Jaime Pressly de hele film rond met van die lelijke "UGGs" laarzen ) horrorfilm was dit en het was ook een hele marteling om deze "troep" tot de laatste minuut uit te kijken. Gelukkig duurde hij wel maar iets van 80 minuten.

Het klinkt misschien wat afgezaagd, maar dit was niet meer dan een flauwe clichématige dertien in een dozijn horrorfilm met een achterlijk verhaal, die totaal niet weet te boeien en die ook totaal niet spannend of eng (de pop met de naam "Lilith" was een aanfluiting) is en er zitten ook nul komma nul schrikeffecten in. Dat komt mede omdat alles zeer goedkoop oogt, inclusief de cast die zeer beroerd acteert met als dieptepunten het vervelende en irritante kind Kylie Rogers (in de rol van "Claire Simon") en Patrick Muldoon (in de rol van "Jonathan Simon", oftewel de vader van Claire). Hierdoor valt er voor de uitvoering ook geen enkele eer meer te behalen en is alles wat vertoond wordt gewoon bar slecht. De vele moorden die gepleegd worden zijn helemaal lachwekkend want je ziet er eigenlijk helemaal niets van. Je ziet de persoon dan wat dom kijken en dan is hij/zij dood Je ziet de pop ook helemaal niet bij de moorden.

Visueel stelt het ook allemaal niets voor (op Trilby Glover na dan, die er nog wel aardig bijliep met de hoge hakken) en de paar speciaal effecten die erin zitten zijn gewoon lachwekkend ("lachwekkend" is eigenlijk het sleutelwoord voor de hele film) slecht. Hetzelfde geldt overigens voor het einde, wat zelfs mogelijkheden biedt voor een vervolg (hopelijk begint men daar niet aan). Zoals eerder gezegd acteert de cast zeer beroerd en dat is ook werkelijk van toepassing op iedereen. Hoofdrolspeelster Jaime Pressly (in de rol van "Alyson Simon", oftewel de moeder van Claire) vind ik altijd wel leuk om te zien (qua uiterlijk dan, want acteren kan ze niet), maar in deze film zit ze eruit als een saaie muts met haar achterlijke pispot kapsel en de vreselijke "UGGs" laarzen (dat vind ik net zo lelijk als "crocs" schoenen/klompen). De acteurs en actrices in deze film, lopen ook allemaal rond met steeds dezelfde kleren aan (lekker goedkoop natuurlijk !).

Het verbaasd me eigenlijk dat er hier nog personen zijn die deze film een voldoende geven, want dat verdient deze film zeker niet. Al met al krijgt deze "troep" van mij gewoon het punt wat de film verdient en dat is een 0,5. Werkelijk niets aan deze film is goed.

P.S. wel geinig om Tobin Bell (bekend als "Jigsaw" uit de "Saw" films) weer eens terug te zien in een film (wel maar een kleine rol). Helaas dan wel in een draak van een film.

avatar van Filmkriebel
Ik heb me helaas laten verleiden tot het bekijken van deze film, maar dit is inderdaad goedkope troep met een actrice die me vooral aan Jommeke deed denken. Dacht dat het een redelijk kwalitatieve variant op Child's Play / Annabelle en consorten zou worden. Niks van. Een hoop aaneengeplakte clichés uit andere films en je hebt een nieuwe. Weinig suspense ook en van de kills zie je niks.

avatar van umbra
Vond deze helemaal niet slecht, al goed dat ik nooit afga op anderen hun reviews Niet echt orgineel, maar keek toch lekker weg, de tijd was zo om. Hou van vele horrorgenres en die met bezeten poppen is er zeker één van een 7/10

avatar van Shadowed
Nou ja.

Zeer matige horrorfilm, die nergens in uitblinkt. Het verhaal hebben we al vaker gezien, maar had opzicht nog wel enger uitgewerkt kunnen worden. Die pop is vrij creepy, maar is gewoon nauwelijks in beeld als killer zoals op de poster afgebeeld.

Dat kind was buitengewoon vervelend, maar probeerde het tenminste nog wel. Als schattig iemand was ze wat beter geweest, hier weet ze geen sympathie op te wekken. Pressly was nog vervelender, trekt vervelende gezichten en komt in het algemeen dom over.

Leuk dat Bell er even in verschijnt en de film kent hier en daar wel een aardige kill, maar is eigenlijk gewoon zo stompzinnig dat het niet eens serieus genomen kan worden. Acteerwerk vrij brak, spanning ontbreekt en matig verhaal. Wat heb je dan over?