Pufnstuf (1970)

Familie / Muziek

geregisseerd door Hollingsworth Morse
met Jack Wild, Billie Hayes en Martha Raye

Jimmy loopt weg om even alleen te zijn, na een slechte dag op school. Hij neemt zijn fluit mee, om aan de zee te relaxen. Wanneer hij de fluit even neerlegt verandert die in puur goud, en komt tot leven. Een heks, genaamd Witchiepoo, ziet dit en wil de fluit hebben. Jimmy ziet dat natuurlijk niet zitten, en springt aan boord van een pratende boot, die eigenlijk behoort tot de heks, die hem meeneemt naar de zee. De draak Pufnstuf ziet dit alles aan, en besluit samen met twee agenten (mieren genaamd Cling & Clang) om Jimmy te redden. Jimmy komt terecht op Living Island, waar alles leeft, en moet met behulp van Pufnstuf, en andere vreemde figuren, de weg naar huis weer zien te vinden.

hur
Deze serie komt in mijn mijn vroegste jeugdherinneringen voor. Ik ben daarom niet erg objectief met mijn hoge waardering.

avatar van stephan73
Hoewel Sid & Marty Kroft het ontkennen, ik heb gewoon het idee dat beide heren flink aan de stuf waren toen ze op de proppen kwamen met de serie H.R. Pufnstuf.
Een jongen met een gouden fluit die praten kan. Een heks die die fluit in haar bezit wil hebben om zo heks van het jaar te worden. Een eiland waar alles leeft (bomen, boeken, klokken, etc.), en Pufnstuf zelf: een "draak" die burgemeester van Living Island is.

Pufnstuf is de filmversie, die na afloop van de TV-serie werdt gemaakt met dezelfde cast en crew. Het is een heel kleurrijke film geworden, die een beetje lijkt op de Amerikaanse versie van Ti-Ta-Tovenaar (maar dan aan de LSD).
Dat alle wezens op Living Island leven, daar wen je wel aan, maar zodra de opperheks komt met haar levensgrote rat (die in een vreemd Duits accent spreekt en kleding aanheeft die verdacht veel lijkt op wat de SS droeg tijdens de Tweede Wereldoorlog), begint het wel erg vreemd te worden.