The Man with Two Brains (1983)

geregisseerd door Carl Reiner
met Steve Martin, Kathleen Turner en David Warner

De werelds beste breinchirurg heeft een nieuwe operatietechniek uitgevonden: de cranial screw-top techniek. De dokter lijdt nog steeds onder de dood van zijn vrouw. Onderweg naar huis rijdt hij, in gedachten bij zijn overleden vrouw, iemand aan. Hij redt deze vrouw d.m.v. een operatie en ze trouwen. Dolores weigert haar man hun huwelijk te consumeren, aangezien zij hoopt dat zij snel de pijp uitgaat en zij zijn bezittingen kan erven. Op hun huwelijksreis naar Wenen ontmoet hij een collega chirurg, die een groot aantal breinen in zin lab heeft staan. De dokter wordt verliefd op 1 van de breinen, maar heeft snel een lichaam nodig omdat het brein snel in kwaliteit achteruitgaat.

avatar van Sparkle
Steve Martin heeft me nooit kunnen boeien, en het zijn door dit soort films dat ik hem zelfs irritant begon te vinden.

avatar van petey
Wat Linda heeft met Robin Williams, heb ik met Steve.
Ik vind de man gewoon grappig, kan er ook niets aan doen.

FisherKing
Moet je Roxanne ook heel erg gaaf vinden

avatar van petey
Yup, ik heb zelfs een one-man show van hem op video.

Wat Linda heeft met Robin Williams, heb ik met Steve.

Je beweert ook dat Steve je leven heeft gered, vindt bijna al zijn films meesterwerken en beoordeelt elke film met hem met minimaal 4,5? Je vliegt naar Amerika om zijn onemanshow te zien?

vic
Wat Linda heeft met Robin Williams, heb ik met Steve.

Ik vind de man gewoon grappig, kan er ook niets aan doen.

"roxanne" is gewoon erg goed. "Roxanne" en "the jerk" vind ik zijn beste films, maar hij heeft ook een hoop troep gemaakt dat opzich wel grappig is maar niet goed

avatar van davidov
ik vind normaal geen zak aan de films van steve martin, maar deze is een uitzondering. ik geniet volop, de humor heeft mooie timing en is leuk uitgewerkt. 3.5* omdat het bij een simpele komedie blijft...als het iets meer had gegeven om ons na te laten denken dan zat er wel een 4 in.

belachelijke onzin film, wel af en toe gelachen maar dan houd het ook op.
het was de eerste keer dat ik hem gezien had, maar direct ook de laatste keer. 1.5*

Kan ik me vaag iets van herinneren....Dr. Michael Hfuhruhurr

avatar van dave
Sparkle schreef:

en bowfinger dan??dat was ongeveer de beste film met hem

avatar van nickvanzutphen
ik vond het wel een grappige film , met een paar echt goede grappen

Steve Martin voelt zich als een vis in het water in deze absurde komedie. Er zitten enkele erg komische scenes in en de dialogen zijn vaak ook grappig (melig).
Ik ben geen fan van Martin, vooral ook gezien zijn brave komedies van de laatste jaren voor het hele gezin. Vroeger speelde hij toch wel in een wat aardige komedies, waaronder dus deze.

kArIzMa_TuRk
'Dr. Hfuhruhurr' wouw wat een naam
dit is toch die film van dat hij samen met een brein een liedje zingt?
en tot hem doordringt dat, dat zijn vrouw is en dat hij die brein in een hoofd wil stoppen van een mooie dame met een mooi lichaam.. en het hem uiteindelijk lukt.
of niet?? 2,5*

avatar van Homer Simpson
Ha ha ha.Mevrouw,mag ik uw stormram even lenen?Natuurlijk geen probleem...............Nou da's toch leuk,zo'n film krijgt van mij4.5*

avatar van Homer Simpson
Weet iemand misschien waat deze film te koop is?

avatar van Dogie_Hogan
Dit zijn misschien het mooiste momenten uit de film...

avatar van henkula
Het zal een parodie zijn op die oude sf/horror achtige films, alhoewel deze ook alweer 30 jaar oud is.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Best een leuk wegkijk filmpje! Soms erg flauw maar door de korte speelduur is deze film prima te doen

Dick2008
Een soort slappe variant op All of me. Een aantrekkelijke Kathleen Turner in deze sf-parodie. Die nog best grappig begint maar dan steeds minder leuk wordt. Waarschijnlijk was hij vroeger, naar ik meen leuker, maar heb ook wel mijn twijfels, en misschien ook net als nu alleen het eerste gedeelte. Inmiddels verouderd, en eerder op sommige momenten grappig, dan ook echt komisch. 2.0

lezertje
Wat begint als een leuke komedie, wordt al snel een verzameling flauwiteiten.