The Boy Who Cried Werewolf (1973)

Horror

geregisseerd door Nathan Juran
met Kerwin Mathews, Elaine Devry en Scott Sealey

Kleine Richie Bridgestone, wiens ouders gescheiden zijn, gaat met zijn vader naar hun afgezonderd berghuisje, en is er getuige van dat zijn vader aangevallen wordt door een of ander schepsel. Richie denkt dat het een weerwolf is. Teruggekomen tracht hij zijn moeder en zijn therapeut te overtuigen dat zijn vader nu een weerwolf is, maar niemand wil hem geloven.

avatar van Mac Hammer Fan
Een knaap, wiens ouders gescheiden zijn, is getuige van het feit dat zijn vader door een weerwolf gebeten wordt. Een tijd later moet hij tot zijn ontzetting vaststellen dat zijn pa bij volle maan in een bloeddorstig wezen verandert. Er vinden een aantal gruwelijke moorden plaats. Niemand wil de jongen geloven als hij zegt dat zijn vader hiervoor verantwoordelijk is. Uiteindelijk komt het tot een klopjacht op het monster...
"The Boy Who Cried Werewolf" werd in 1973 in de Benelux uitgebracht onder de titel "De Vervloeking van de Weerwolf". Het is een nogal naïef horrorsprookje dat lijkt op een Disney-familiefilm. Het scenario heeft weinig verrassingen in petto. De weerwolf oogt goedkoop en werkt soms op de lachspieren. Niettemin straalt de film toch een zekere charme uit. Aan de beklemmende en ontroerende vertolking van Oliver Reed uit "Curse of the Werewolf" van Terence Fisher kan Kerwin Matthews echter zeker niet tippen.
De film is uit op blu-ray in de States. Een degelijke widescreen print met Engelse ondertitels van Shout! Factory.