How to Rob a Bank (2007)

Misdaad / Thriller

geregisseerd door Andrews Jenkins
met Nick Stahl, Erika Christensen en Gavin Rossdale

Jinx is een werkloze jongen en trekt zich nergens iets van aan. Jessica is een bankmedewerkster en verveelt zich te pletter. Op een dag komen hun levens in een versnelling wanneer ze midden in de bankhal worden gekidnapt door overvallers. Ze staan voor de keuze, kiezen ze de gevaarlijke kant en helpen ze de overvallers met de bankroof, of toch voor de veilige kant en helpen ze de politie?

avatar van Trance
Luchige grappige kijkt lekker weg film.

Film zit leuk in elkaar. Goed verzonnen. Einde is wat matig.
Zou hem overigens niet aanraden, er zijn zeker betere films

avatar van Makz
Puthenaer schreef:

Tsja, als ik jouw stats bekijk, bestaan er geen slechte films....

Aantal stemmen: 263 (gemiddelde: 4,84, standaardafwijking: 0,44)

Je zou eens wat kritischer moeten kijken dan alles 4 of 5 sterren geven

leucomelas schreef:
Film zit leuk in elkaar. Goed verzonnen. Einde is wat matig.
Zou hem overigens niet aanraden, er zijn zeker betere films

Couldn't agree more..

Anoniem filmpje dat iets te hoog van de toren blaast: 2.00 (1.90)
Want men zet de film neer alsof men tientallen jaren niet anders heeft gedaan en dat stoort hier en daar behoorlijk. Zo wordt het tamelijk originele script veel te populistisch uitgewerkt en weet ik niet wat Jenkins heeft gedaan met de dialogen, maar als dit zijn manier was om How to Rob a Bank van de nodige elan te voorzien dan is dat wel heel erg mislukt. Verder steekt het plot uiterst ongeloofwaardig in elkaar en doet de prent nogal low-budget aan. Jammer, want het verhaal an sich is best aardig gevonden, maar wordt naarmate de prent vordert volledig uit zijn verband getrokken door alle rompslomp die eromheen hangt.

Het acteerwerk stelt over het algemeen weinig voor. Nick Stahl is de enige naam met enige bekendheid, maar hij zet een zeer kleurloze rol neer. Christensen loopt vooral mooi te zijn waarbij tegelijkertijd de zinnetjes netjes worden voorgelezen en zijn de badguys van elke vorm van karakter verstoken. Dieptepunt is de belachelijke rol van DeGepse die ten eerste helemaal niets om het lijf heeft en ten tweede onwerkelijk slecht wordt neergezet door Terry Crews.

Regisseur Andrews Jenkins die dus zijn eigen script schreef, tracht hier en daar wat scherpe randjes aan te brengen, maar dat komt het meest van de tijd nogal onbeholpen over. De visie is er op zich wel, maar de uitwerking laat zwaar te wensen over. Hoewel de cameraposities bij vlagen heel behoorlijk zijn is het camerawerk zelf dat absoluut niet, voegt de montage helemaal niets aan de film toe, ogen de opnamelocaties zeer statisch en tracht Jenkins zijn film wel levendig te houden door zijn personages veelvuldig op andere locaties te positioneren maar staat daar tegenover dat het allemaal nogal frivool aandoet. Verder is er van sfeer of spanning al helemaal geen sprake en voegt de inspiratieloze soundtrack niets aan het geheel toe. How to Rob a Bank mag met recht een lowbudget film genoemd worden die op zich best over potentie beschikt, maar waarin de onervaren Jenkins zijn schip vroegtijdig op een zandbank stuurt.

Script / Verhaal:................ 2,00
Acteerwerk:....................... 1,50
Regie / Speelduur:.......... 2,00
Realisme:......................... 2,00
Cinematografie:............... 2,00

Kijkt leuk weg deze film, lekker luchtig zoals eerder vermeld