Curdled (1996)

Misdaad / Komedie

geregisseerd door Reb Braddock
met Angela Jones, William Baldwin en Bruce Ramsay

Gabriella, een Colombiaanse immigrant, is geobsedeerd door gewelddadige misdaden, vooral de recente moorden van de 'Blue Blood Killer'. Ze gaat werken bij een moord-schoonmaakservice, dat het onder andere het bloed opruimt enzovoorts. Tijdens het schoonmaken na een moord van de Blue Blood Killer, vindt ze bewijs dat politie over het hoofd heeft gezien.

Heeft veel weg van die 'take it easy' killing stijl, die ook in American Psycho zit.
Als je deze film kijkt voel je gewoon innerlijke rust, terwijl er toch iemand kapot gesneden wordt.

avatar van Silvio Dante
Ik vond er niet zoveel aan, ondanks het feit dat het gepresenteerd werd door Tarantino, leuk maar niet leuk genoeg en te weinig diepgang in het verhaal; het zou echter wel goed geweest zijn voor een kortfilm of dergelijke. 2.5, maar omdat er persé op de kuttekop van William Baldwin moet worden ingezoomd =>2

avatar van otherfool
Zoals bovenbuurman schreef; materiaal voor een kortfilm. Nu is het vooral erg saaaaaai. 1,5*.

avatar van stephan73
Niet al te bijzondere zwarte komedie over een seriemoordenaar-geobsedeerde vrouw. Wel leuk dat er een verwijzing in zat naar From Dusk Till Dawn (mugshot van de Gekko broertjes)!

Pastichio Rocker
Volgens mij was dit ook eerst een kortfilm.

Ah, gevonden:

The film is a re-make of a 1991 short film of the same name,which also was directed by Reb Braddock and starred Angela Jones.

Die Angela Jones is trouwens die taxichick uit Pulp Fiction (ook gelijk het saaiste stuk in de film).

avatar van Ejerika
Wat een lekker gezellig filmpje. Niet veel bijzonders maar kijkt heerlijk weg op een doordeweekse avond.

Angela Jones, hihi, ik heb wel gelachen om haar en William Baldwin, wat een fijne lippen heeft die man.

Ook al gaat het over moorden, ik vind het een feelgood movie.

2,5 ster

Ik vond dit een erg leuk filmpje, een vreemd subtiel horrorwerkje met zwarte humor.