Iron Sky: The Coming Race (2019)

Alternatieve titel: Iron Sky 2

Finland / Duitsland / België
Actie / Avontuur

geregisseerd door Timo Vuorensola
met Lara Rossi, Julia Dietze en Tom Green

Twintig jaar na de gebeurtenissen van Iron Sky, is de voormalige nazibasis op de maan een laatste toevluchtsoord geworden voor de mensheid. De aarde is verwoest door een nucleaire oorlog maar diep onder de woestenij ligt een macht die de mensheid kan redden, of voor eens en voor altijd kan vernietigen. Om de mensheid te redden moeten ze het opnemen tegen Vril, een oude van gedaante veranderende reptiel en zijn leger van dinosaurussen.

In Film > Nieuws > Iron Sky 2 (2016):

Vervolg op 'Iron Sky' in de maak - FilmTotaal filmnieuws

Deel 1 was heerlijk, laat deel 2 maar komen.

avatar van Sasja
Vreselijke film, ik ga dan ook niet wachten op deel 2

avatar van MRDammann
Deel 1 was heel leuk gevonden. Smakelijk erom gelachen. Geef mij maar deel 2!

avatar van Ajax&Litmanen1
FOK.nl / Nieuws / Teaser voor Iron Sky-vervolg gaat de onderwereld in / FOK!frontpage - frontpage.fok.nl

Iron Sky The Coming Race - Teaser #1 (Official) - YouTube

Yeah! De beelden zien er trouwens erg goed uit. Jammer dat we nog weinig in deze teaser zien, maar ik ben erg benieuwd.

Helaas pas in 2016 te zien

avatar van Filmkriebel
Net als de eerste film tot stand gekomen via crowdfunding. De plotlijn klinkt al heel wat minder leuk maar zou het toch nog een kans geven

avatar van Duke Nukem
Ik kijk in ieder geval erg uit naar dit vervolg, het wordt nog belachelijker dan de eerste film. Alleen viel mij in de trailer op dat Hitler in deze film niet op de echte Hitler lijkt en zijn stem is ook helemaal anders, das ist Schade!

Wat is deze film lang in productie geweest: de eerste berichten op deze pagina dateren van 2013.

De nieuwe trailer is vandaag uitgekomen. Release in 2019!

16 januari nu, maar volgens mij niet in de bios hier.

Iron Sky The Coming Race - Official Trailer - YouTube

Vanaf 13 juni in de bioscoop (Splendid Film)

avatar van Left4Dead
Hé, een deel twee. Daar had ik nog niets over gehoord. Hopelijk weer net zo bizar als deel één. Wordt dan weer smakelijk lachen om die slappe humor!

Het eerste deel (7 jaar geleden) van Iron Sky was nog leuk, grappig, vermakelijk en eigenlijk ook best spectaculair en daarom keek ik ook wel stiekem uit naar een vervolg, maar dit vervolg (welke verder gaat waar het eerste deel stopte en ook een aantal bekende personen uit het eerste deel speelt weer mee) is gewoon tenenkrommend slecht op alle vlakken.

In dit verhaal is de wereld verwoest door een nucleaire oorlog, waarbij een kleine groep mensen weet te ontkomen naar het door de nazi’s verlaten complex op de achterkant van de maan. Eentje daarvan duikt toch weer op, met nieuws dat er een samenleving is in het midden van de aarde.

Het verhaal is gewoon slecht, flauw, saai (zeker wat betreft de eerste 45 minuten) en niet leuk en er valt eigenlijk ook vrijwel nergens om te lachen. Daarbij is ook nog eens de cast dramatisch slecht en met name de drie hoofdrolspelers te weten Lara Rossi (in de rol van Obi, die de donkere dochter is van Renate Richter), Vladimir Burlakov (in de rol van de Russische doe-het-zelf-kosmonaut Sasha, die een oogje heeft op Obi en die totaal niet grappig is) en Kit Dale (als de gespierde Duitser Malcom). De fans (als die bestaan ) van Udo Kier kunnen zich verheugen op zijn dubbelrol (waarvan eentje Hitler is) en verder zien we ook Tom Green in een rolletje.

Natuurlijk zien we ook Julia Dietze (als Renate Richter) weer in deze film, maar dit keer heeft ze geen hoofdrol en moet ze het bepaald ook niet hebben van haar schoonheid. Qua schoonheid vond ik dit keer Emily Atack er wat uitspringen, maar haar rol stelt wel maar weinig voor.

Het enige wat ik nog een beetje leuk vond in deze film, was de Ben-Hur-achtige scène met dinosaurussen i.p.v. paarden en de "laatste avondmaal" scène, waarbij we o.a. Sarah Pallin (als de vrouwelijke Amerikaanse president, welke gespeeld werd door Stephanie Paul, maar men had net zo goed porno-actrice Lisa Ann kunnen nemen ), Idi Amin, Caligula, Osama bin Laden, Genghis Khan, Mark Zuckerberg, Margaret Thatcher, Stalin en natuurlijk Hitler zien en waarbij Sarah Pallin uiteindelijk wordt opgegeten door ze. Naderhand zien we ook nog Steve Jobs (als een slechterik) verschijnen.

Visueel gezien stelt het allemaal ook weinig voor en met name de decors (van karton waarschijnlijk) zagen er erg goedkoop uit en de slotscène geeft een flinke hint waar het derde deel zich zal afspelen. Gezien dit beschamende vervolg, zit ik echter niet te springen om een derde deel.

avatar van Left4Dead
Deel één was pret, hopende dat men dat een leuk scenario wederom geëtaleerd zou worden.
Een aantal complottheorieën worden weer gebruikt, de lizards, Duitsers op de maan enz.. Daarnaast worden "belangrijke" mensen weer lekker bespottelijk gemaakt. Steve Jobs met zijn clan als een sekte, Poetin die weer op zichzelf geilt en noem maar op.

Maar meteen valt je iets duidelijk op, de humor is gewoon niet sterk. Het script is te slap en daarmee faalt de prent die ik als komedie ingestapt was. Oké, komedie mag hier dan wel niet bij genre staan, bij IMDB echter wel, ik weet zeker dat men dat als uitgangspunt had. Dit met het oog op het vorig deel. En wanneer de lachspieren niet gekieteld worden dan is er iets flink mis met dit werk.

Dat je al snel weet dat de humor niet effectief is ga je de prent anders bekijken, met als genres avontuur en actie hoop je dat die smaken wel uit de verf komen. Maar ook hier is men niet in geslaagd om dat goed voor elkaar te krijgen. Al snel merk je dat je aandacht per minuut verder wegebt, het wil je allemaal gewoon niet pakken. Hoe je het ook went of keert.

Een absolute domper, hoe slecht dit vervolg is geworden. Het script is gewoon waardeloos, de humor was niet te vinden en voor de rest kon je er dug ook niets mee. Zonde, had er wel zin in, maar deze kun je echt beter overslaan.

avatar van joolstein
Iron Sky 2 is soms nog enigszins leuk, maar de meeste tijd een inferieur vervolg op een film die in de eerste plaats verbazingwekkend goed vermaak was. Door het gebrek aan sterke humor en de veel te serieuzere hoofdpersonen neemt de film afstand van een doldwaze verhaallijn. Het is een typisch sequel die probeert om de fans (wie dat ook nog mogen zijn na acht jaar afwezigheid) terug te winnen, terwijl het ook probeert iets nieuws te creëren. Maar daardoor juist de 'frisse' aspecten verliest. Een factor waardoor zijn voorganger zo leuk was. Ze gooiden als het ware veel van de goede aspecten,van wat in de vorige film werkte, weg en creëerden deze zielloze saaie bedoening. Daarnaast zijn de performances ronduit tenenkrommend, Udo Kier is misschien nog enigszins een hoogtepunt maar alleen door zijn overdreven en absurde rol. Lara Rossi in de rol van Obi was helaas verschrikkelijk. De film is te bekijken maar is verder gewoon voorspelbaar en had zeker niet dezelfde charme. In één woord: teleurstellend!

avatar van Ajax&Litmanen1
Nouja, 6 jaar na de eerste berichten over Iron Sky 2 is dat vervolg er dan gekomen. Een vervolg op een bijzonder geinig pulpfilmpje. Maar nu ik het eindresultaat gezien heb had ik liever dat ze het bij een enkele film hadden gelaten, want ze halen op geen enkel vlak het niveau van de eerste film. Zeker bijna een uur lang is het een onduidelijk, vervelend en nogal ongrappig gedoe. Het wordt pas even leuk als we Adolf op een dinosaurus krijgen (dat was het gevoel wat ik bij Iron Sky 1 kreeg, gewoon simpele fun), waarna er nog wel een lading vermakelijke onzin volgt. Maar de film voelt weinig fris aan en je vraagt je ook af waarom er een vervolg moest komen als ze er zoiets ongeïnspireerde van hebben gemaakt.

avatar van Filmkriebel
Zes jaar wachten op dit. Ze hadden beter die zes jaar van hun leven aan wat anders besteed dan aan het maken van dit ongeïnspireerde prul. Wat een ellende. Het lijkt allemaal een poging om te imponeren met CGI, want de humor is ver zoek, de acteurs zuigen (vooral die Rus is nog vervelender dan een strontvlieg) en het regent spektakelfilm-clichés. De eerste film was een erg originele SF-komedie maar hier is het helemaal fout gelopen en krijg je een amateuristisch gedrocht in de plaats. Filmkriebel zegt : skippen die shit, het verdient je tijd niet.

Nou ja... Met een goed gevulde zaal met gelijkgestemden was dit best goed te doen. Ik moest best lachen zo nu en dan, en het had charme in al zijn stupiditeit. Vond Udo Kier weer een plezier om naar te kijken en de look van de film was OK. Ik denk dat ze een Asylum-aanpak op het oog hadden, en wat mij betreft levert dit prima kijkvoer op. Van de hoofdrolspeelster hoop ik nog meer te zien. Zou cool zijn als opduikt in de Star Wars franchise.

Aanstaande maandag - 24 juni - bij de RKZbios in Groningen!

Wat wilde ik deze film graag leuk vinden!.....
Heb nog mee gecrowdfund met het eerste deel, (sta nog in de aftiteling ..)
maar ben blij dat ik niet mee heb betaald aan dit deel..
Eigenlijk is alles -behalve de cgi- ongeveer half zo goed als het vorige deel, en daarin blonk het eerste deel al niet uit.
Matig verhaal, matige dialogen, aantal vreselijk matige acteurs, (Kit Dale als dieptepunt)

Nee gewoon jammer, het concept is best leuk, en zou meer uit gehaald kunnen worden.

avatar van schumacher
Ik vond den 1ste al niks, bij deze weer hetzelfde.

avatar van blurp194
Misser.

Het origineel was best leuk en erg origineel. Maar zo leuk en origineel als die film dan was, deze bewijst maar weer eens het cliche dat een tweede deel altijd teleurstelt. Want deze is vooral onleuk, ongeinspireerd, en flauw - maar dan niet zo dat het leuk wordt. De paar ideeen die in theorie leuk hadden kunnen zijn worden zo beroerd uitgewerkt dat er helemaal niets van overblijft.

Waarom dat dan zo hard mislukt is me niet helemaal duidelijk, het is tenslotte niet echt zo dat er zo weinig tijd was dat er iets afgeraffeld moest worden. Het komt meer over alsof Vuorensola er geen zin meer in had, klaar was met de hele boel. Want zelfs als hij door de roem en de eer na deel 1 volledig over het paard getild naast zijn schoenen was gaan lopen, had hij nauwelijks zo'n gedrocht af kunnen leveren als dit.

Matig vervolg op de eerste film.
De speciale effecten maken dat de film wel het bekijken waard is, maar het verhaal is bijzonder zwak.
Leuk om eens te zien, maar verder niets speciaals dus.
Wat wel zou kunnen is dat er nog een film komt, dat laat het einde toch een beetje uitschijnen.