• 8.257.124 stemmen

Our Man in Marrakesh (1966)

Actie / Komedie | 93 minuten

Genre: Actie / Komedie

Alternatieve titels: Bang! Bang! You're Dead! / Bang, Bang, Bang! Marrakesh / I Spy, You Spy

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Don Sharp

Met onder meer: Tony Randall, Senta Berger en Terry-Thomas

IMDb beoordeling: 5,7 (788)

Plot Our Man in Marrakesh

"Strange girls in his room... Loaded guns in his back... Looks like it'll be a bang-up vacation!"

Als verantwoordelijke voor een oliebedrijf reist Andrew (Tony Randall) naar Marokko. Daar wordt hij gevangen genomen door een plaatselijke dievenbende. Hun leiders Mr. Casimir (Herbert Lom) en Jonquil (Klaus Kinski) sleuren Andrew mee in een spionageplan tegen de Chinezen.

imageimageimage

avatar van tsjidde

tsjidde

Toen ik gisteren deze DVD zag staan bij Bol.com, werd mijn interesse gewekt vanwege de acteurs en het jaartal. Ik weet niet wat ik ervan denken moet, maar vreemd genoeg is de Nederlandse DVD de enige uitgave ter wereld. Deze film is dus nergens anders op DVD te krijgen. Dat is toch raar? Maar ja, misschien zat er bij de Nederlandse distributeur wel iemand die deze film geweldig vond. Wie zal het zeggen?

Ik heb hem in ieder geval maar besteld, want ik ben nu wel nieuwsgierig geworden.

avatar van tsjidde

tsjidde

Behalve de bovengenoemde acteurs, eveneens met Herbert Lom, Wilfrid Hyde-White, Grégoire Aslan, John Le Mesurier en Klaus Kinski. Leuke, onderhoudende film; Tony Randall past perfect in zijn rol.

avatar van Betamax

Betamax

Prima film.

Ziet er prachtig uit op DVD (vooral Senta Berger).

Lekker spannend verhaal.

avatar van the hustler

the hustler

Zwak plot, flauwe actie, weinig humor. Tegenvaller dus. Denk aan James Bond van de Aldi.

De DVD ziet er trouwens helemaal niet prachtig uit: vol stof en krassen, kleuren zijn ronduit lelijk (groene schijn op de gezichten) en het beeld is onscherp. Het is gewoon een slechte transfer van een versleten kopij.

avatar van Mescaline

Mescaline

Leuke vrouwen en een Tony Randall die eigenlijk iedere rol die hij heeft gespeeld wel leuk weet neer te zetten, jammer genoeg dat het plot en de vaart in de film teveel steken laten vallen. Op een paar "redelijk" spannende scènes na en natuurlijk de mooie omgeving waarin de film is opgenomen is de rest maar tamelijk zwak.

Ik was erg benieuwd naar deze film maar de op 2 minuten na anderhalf uur durende film voelde met gemak aan als 2 uur. Jammer, met een betere uitwerking van het plot had de film een stuk beter kunnen zijn, want aan de acteurs lag het zeker niet.

Gemiste kans.