Our Man in Marrakesh (1966)

Alternatieve titels: Bang! Bang! You're Dead! | Bang, Bang, Bang! Marrakesh | I Spy, You Spy

Verenigd Koninkrijk
Actie / Komedie

geregisseerd door Don Sharp
met Tony Randall, Senta Berger en Terry-Thomas

Als verantwoordelijke voor een oliebedrijf reist Andrew (Tony Randall) naar Marokko. Daar wordt hij gevangen genomen door een plaatselijke dievenbende. Hun leiders Mr. Casimir (Herbert Lom) en Jonquil (Klaus Kinski) sleuren Andrew mee in een spionageplan tegen de Chinezen.

Toen ik gisteren deze DVD zag staan bij Bol.com, werd mijn interesse gewekt vanwege de acteurs en het jaartal. Ik weet niet wat ik ervan denken moet, maar vreemd genoeg is de Nederlandse DVD de enige uitgave ter wereld. Deze film is dus nergens anders op DVD te krijgen. Dat is toch raar? Maar ja, misschien zat er bij de Nederlandse distributeur wel iemand die deze film geweldig vond. Wie zal het zeggen?

Ik heb hem in ieder geval maar besteld, want ik ben nu wel nieuwsgierig geworden.

Behalve de bovengenoemde acteurs, eveneens met Herbert Lom, Wilfrid Hyde-White, Grégoire Aslan, John Le Mesurier en Klaus Kinski. Leuke, onderhoudende film; Tony Randall past perfect in zijn rol.

avatar van Betamax
Prima film.
Ziet er prachtig uit op DVD (vooral Senta Berger).
Lekker spannend verhaal.

avatar van the hustler
Zwak plot, flauwe actie, weinig humor. Tegenvaller dus. Denk aan James Bond van de Aldi.
De DVD ziet er trouwens helemaal niet prachtig uit: vol stof en krassen, kleuren zijn ronduit lelijk (groene schijn op de gezichten) en het beeld is onscherp. Het is gewoon een slechte transfer van een versleten kopij.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Leuke vrouwen en een Tony Randall die eigenlijk iedere rol die hij heeft gespeeld wel leuk weet neer te zetten, jammer genoeg dat het plot en de vaart in de film teveel steken laten vallen. Op een paar "redelijk" spannende scènes na en natuurlijk de mooie omgeving waarin de film is opgenomen is de rest maar tamelijk zwak.

Ik was erg benieuwd naar deze film maar de op 2 minuten na anderhalf uur durende film voelde met gemak aan als 2 uur. Jammer, met een betere uitwerking van het plot had de film een stuk beter kunnen zijn, want aan de acteurs lag het zeker niet.

Gemiste kans.