Come September (1961)

geregisseerd door Robert Mulligan
met Rock Hudson, Gina Lollobrigida en Sandra Dee

Normaal komt hij alleen in september thuis en de rest van het jaar verhuren ze zijn paleisje aan hotelgasten. Ook zijn geliefde had niet op zijn vroege komst gerekend, maar nu ze ervan hoort zegt ze haar huwelijk af. De twee volwassenen gedragen zich net als de tieners die zij het hotel uit willen hebben.

avatar van Mescaline
Leuke vermakelijke film met een goed acterende Rock Hudson, beetje een zelfde soort film als de reeks die hij met Doris Day opnam, gewoon een leuke mee pakker!
3,5 sterren

avatar van matthijs_013
Vlotte, tijdloze komedie met een aantal moderne grappen. Rock Hudson blijft een goed acteur en Gina Lollobrigida is naar mijn mening een stuk leuker dan Sophia Loren! Ook een sfeervolle soundtrack.

avatar van movie acteurs
Ooit eens gezien. leuk, vermakelijk, luchtig filmpje. Nergens saai gewoon leuk oud vermaak. Vooral Lollobrigida speelt haar rol als gewoonlijk weer eens geweldig. Prima komedie filmpje van het oude oeuvre. Een 3,5.

Vrolijke film tegen de achtergrond van de mooie Ligurische kust. Prima gedachteloos vermaak voor een regenachtige middag of avond, vooral dankzij de stralende aanwezigheid van Gina Lollobrigida, over wie Bobby Darin in de film terloops opmerkt: “There are 206 bones in the human body. I've never seen them that way arranged before.”

Een voorspelbare, luchtige en amusante romantische komedie met enkele bijzonder grappige momenten en de, binnen dit concept, gebruikelijke misverstanden. Vanzelfsprekend waren begin jaren zestig de sexy bedoelde scènes braaf en volstrekt ongevaarlijk. De geschoten plaatjes in Italië waren heerlijk om naar te kijken en Gina Lollobrigida en Rock Hudson waren o zo schattig samen. O ja ik vergeet de leuke liedjes van Bobby Darin bijna.

Heel oud maar ook heel leuk, vooral het al je kijkt naar het verkeer van toen gewoonweg prachtig!!!

avatar van clubsport
leuke klassieker , rock hudson is goed op dreef in deze vermakelijke romcom uit de oude doos

avatar van Mescaline
Na 7 jaar werd het hoog tijd voor een herziening en ook bij een herziening blijft dit een erg vermakelijke en makkelijk weg kijkende film! Prachtige film locaties in Italië en een Rock Hudson in 1 van zijn betere rollen. De speelduur van 1 uur en 48 minuten is voor sommige films helaas te lang maar werkt in het voordeel van Come September.

3,5 blijft 3,5!