ad
  • 8.183.719 stemmen

The Million Pound Note (1953)

Komedie | 90 minuten

Genre: Komedie

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Ronald Neame

Met onder meer: Gregory Peck, Jane Griffiths en Joyce Grenfell

Over The Million Pound Note

"Great fun... you can bank on it!"

Door een misverstand belandt de Amerikaan Henry Adams in Londen. Hij kent er niemand, heeft geen geld en vindt geen werk. Hij moet schooien en afval eten om te overleven. Toevallig ontmoet hij de oude en schatrijke broers Roderick en Oliver Montpelier. Ze bieden hem geen geld aan maar schenken hem een envelop. Ze eisen dat hij pas om twee uur de omslag opent en dan kijkt om welk bedrag het gaat. Tot Henry's verbazing zit in de omslag enkel een bankbiljet van één miljoen pond. In een bijgevoegd briefje staat dat Henry over precies één maand het bankbiljet ongeschonden moet teruggeven.

image

Chop House Proprietor

avatar van braambes

braambes

een vrij domme film als je er 50 jaar later naar kijkt

het is gewoon van een andere tijd, je lacht er niet mee en je bent niet geinteresseerd in het verhaal

kheb de film niet uitgekeken

jammer maar films verliezen veel impact met de jaren

avatar van Kuck-x

Kuck-x

Filmtechnisch mag deze productie misschien wat verouderd zijn, ik vond het wel een vermakelijk sprookje. Met eigenlijk een verrassend actuele inhoud. De indruk wekken dat je rijk bent is al genoeg om alles van je medemens gedaan te krijgen. Ene meneer Trump uit New York weet daar alles van...

avatar van clubsport

clubsport

• 2087 berichten

Kuck-x schreef:

Bizarre en nogal domme vergelijking die je hier maakt , Trump als succesvolle zakenman vergelijken met het personage in dit verhaal wat gewoon de rijkdom letterlijk in de schoot geworpen krijgt .

Het verhaal zelf is naar mijn mening wel erg simplistisch uitgebeeld , de deuren gaan wat mij betreft wel erg gemakkelijk open voor Peck's personage , maar wie weet wellicht zit er wel degelijk een kern van waarheid in .

avatar van Kuck-x

Kuck-x

Trump, de ex-president, was op z'n 8ste al miljonair dankzij fiscale trucs van zijn pa. Ik vind dat tamelijk 'in de schoot geworpen' krijgen. Het succes van Trump is vooral dat hij mensen laat geloven dat hij succesvol is.