The Million Pound Note (1953)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Ronald Neame
met Gregory Peck, Jane Griffiths en Joyce Grenfell

Door een misverstand belandt de Amerikaan Henry Adams in Londen. Hij kent er niemand, heeft geen geld en vindt geen werk. Hij moet schooien en afval eten om te overleven. Toevallig ontmoet hij de oude en schatrijke broers Roderick en Oliver Montpelier. Ze bieden hem geen geld aan maar schenken hem een envelop. Ze eisen dat hij pas om twee uur de omslag opent en dan kijkt om welk bedrag het gaat. Tot Henry's verbazing zit in de omslag enkel een bankbiljet van één miljoen pond. In een bijgevoegd briefje staat dat Henry over precies één maand het bankbiljet ongeschonden moet teruggeven.

een vrij domme film als je er 50 jaar later naar kijkt
het is gewoon van een andere tijd, je lacht er niet mee en je bent niet geinteresseerd in het verhaal
kheb de film niet uitgekeken
jammer maar films verliezen veel impact met de jaren