Battle Cry (1955)

Drama / Oorlog

geregisseerd door Raoul Walsh
met Van Heflin, Aldo Ray en Tab Hunter

Een brave kerel die graag op zijn gitaar tokkelt, een rechtoe rechtaan Amerikaan, een Navajo indiaan, een boekenwurm, een houthakker, een jongen uit de sloppenwijken. In een trainingskamp voor mariniers zijn ze allemaal gelijk voor de wet en worden ze opgeleid voor geharde soldaten. Bereid om gevolg te geven aan de Battle Cry, de strijdkreet van hun land.

een hele goeie oorlogs film met ook een dramatische kant

meer een dril en liefde film zeer weinig actie

Actiescènes werden afgewisseld met een dosis romantiek in deze te lang durende, sappig vertelde, melodramatische, stereotype en toch ook bij tijd en wijle saaie, episodeachtige Amerikaans patriottische (van jongen tot echte man) soapoorlogsfilm. De cast vond ik trouwens goed spelen.