97 Goo Waak Jai Jin Mo Bat Sing (1997)

Alternatieve titels: Young and Dangerous 4 | 97 Wise Guys No War Cannot Be Won | 97古惑仔之戰無不勝

Hongkong
Actie / Drama

geregisseerd door Andrew Lau Wai-Keung
met Ekin Cheng, Jordan Chan en Chi Fai Chan

De baas van de Hung Hing bende, Tian Sang is gestorven. Ho Nam en Ho Bun vinden in Thailand Sangs jongere broer Yang, die de leider van de gang is geworden. Ondertussen leest Ho Bun dat zijn jongere broer, een leider van de Tuen Mun, is vermoord. Ho Nam, Ho Bun en Yang reizen af naar Hongkong om weer de strijd aan te gaan tegen de moordenaars.

avatar van J.T.O
De poster moet snel vervangen worden, echt verschrikkelijk, zelfs ik kan beter een poster in elkaar photohoppen. Maar goed, deel 4 is een stuk beter dan 3. Hier zijn de vreemde en onlogische plotwendingen uitgebleven, waardoor de film iets realistischer voelt en hierdoor raak je beter bij de drama betrokken.

Wel vreemd is dat de bad-guy zomaar terug is gekomen. Ik dacht echter dat hij levend verbrandt was.

avatar van sinterklaas
J.T.O schreef:
De poster moet snel vervangen worden, echt verschrikkelijk, zelfs ik kan beter een poster in elkaar photohoppen..

Nou bedankt...

avatar van J.T.O
sinterklaas schreef:

Nou bedankt...

Haha, ik had geen slechte bedoelingen hoor, want jij kunt er ook niks aan doen, als dat kennelijk de enige poster is

avatar van sinterklaas
Weet ik.

Redelijk vervolg.

Het is echter allemaal wat kleiner deze keer, wat ik best jammer vind. Y&D is toch een reeks die een redelijk grote scope houdt. Dit is meer een sidestory rond de promotie van Chicken.

Verder blijft de reeks wel op een redelijk constant niveau. Blijft wat een vreemde eend in de HK cinema maar blijft ondanks z'n starquality hoofdpersonage toch best relatief gritty.

Wel leuk dan Chan z'n rol deze keer wat groter is, erg fijn acteur. Z'n tegenspeler is jammer genoeg niet zo boeiend, de man achter de schermen had het beter rechtstreeks tegen hem opgenomen.

Ik weet ondertussen wat te verwachten van deze reeks en kan daar best mee leven. Veel nieuws bieden de nieuwe episodes niet, hoewel er toch steeds kleine maar belangrijke veranderingen inzitten om het allemaal iets boeiender te maken.

Best oké dus, maar volgende keer hopelijk weer wat meer echte bendeoorlogen.