• 8.226.749 stemmen

Genre: Horror / Thriller

Geregisseerd door: William Malone

Met onder meer: Cherilyn Wilson en Jeffrey Combs

Over Parasomnia

"Where dreams end and nightmares begin."

Laura Baxter (Cherilyn Wilson) heeft sinds een ongeluk in haar jeugd de zeldzame ziekte parasomnia, waardoor Laura bijna alleen maar slaapt en slechts heel af en toe wakker kan worden. Danny Sloan wordt dan verliefd op Laura, maar weet niet dat Bryrop Volpe, de persoon die naast Laura ligt in het ziekenhuis, andere duistere plannen heeft. Danny weet Laura dan uit het ziekenhuis te halen, zodat ze veilig is. Maar dan ontdekt hij dat Volpe op het punt staat om Laura te benaderen in haar dromen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Onderhond

Had meer ingezeten.

Film doet denken aan een restant van de 90s. Parasomnia is een aardige kruising tussen horror en romantiek die zich niet wil binden aan één van de subgenres binnen het horrorwereldje. De film gaat z'n eigen weg, heeft daar ongetwijfeld een hoop budget voor moeten opofferen en draagt daar jammer genoeg af en toe de sporen van.

Acteerwerk is over de gehele lijn best slecht, vooral de hoofdrolspeler is continue vervelend. Ook Combs lijkt nog steeds niet te weten wat acteren net inhoudt. VIsueel kan Malone lekker z'n gangetje gaan, maar blijft daarbij iets teveel hangen in filtertjes en effectjes van eergisteren. Bij momenten werkt het, in andere scenes lijkt de film 15 jaar ouder dan hij in werkelijkheid is.

Gelukkig herpakt Malone zich wel op het eind, met een geweldig stukje stop-motion poppentheater en een fijne finale. Dat levert de film nog wat extra punten op. Fijn om weer eens een "ander" horrorverhaal te zien, maar qua afwerking, zeker het eerste uur, is het niet altijd even denderend.

avatar van Insignificance

Insignificance

Broddelwerk. Malone doet van alles om interessant voor de dag te komen en heeft ook zeker enkele leuke ideeën om mee te spelen, maar het voornaamste resultaat is dusdanig knullig dat het pakweg eerste uur nauwelijks door te komen is. Niet dat ik hier een resem aan talentvolle acteurs verwacht, maar hoe je die kleurloze Dylan Purcell voor de hoofdrol kunt casten, is mij een raadsel.

Combs mag dan een reputatie hebben, hier is het drie keer niks en ook die enorme Kilpatrick komt maar niet los binnen dit labiele scenario. Tick, tick. Tja. Zo'n droomwereld moet het dan zijn, maar het ziet er wel heel karig uit. Malone plot nog eens veel te veel om eindelijk bij wat horror uit te komen en de film sust je dan ook ver voor het beste segment, iets met poppen, in een diepe slaap.

avatar van Boeikens

Boeikens

Aanvankelijk vooral langzaam en weinig spannend wat me liet vrezen voor het verdere verloop. Naarmate de film vordert wordt de sfeeropbouw steeds betere en wordt het bij wijlen soms wat spannend. De meer opkomende horrorfeeling en de kleine gore momenten redden voor mij de film van een onvoldoende.

avatar van Tripler

Tripler

Bar en boos!

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Val hier bijna zelf bij in slaap. Verhaallijn is op zich nog wel te doen maar de uitwerking niet goed. Vaak ook veel te donker, veel onlogica. Het wordt pas het laatste kwartier echt interessant.