Whisper (2007)

Verenigde Staten / Canada
Mystery / Thriller

geregisseerd door Stewart Hendler
met Josh Holloway, Dulé Hill en Sarah Wayne Callies

Een in geldnood verkerende crimineel en zijn handlangers weten in opdracht van een mysterieuze opdrachtgever een jongetje genaamd David te ontvoeren. Ze nemen hem mee naar een verlaten zomerhuis om verdere instructies af te wachten. Als er plotseling vreemde en afgrijselijke dingen gebeuren, ontdekt de groep dat ze geen normaal jongetje hebben ontvoerd...

Ik kijk hem nu en vind hem nu al top wat een mooie vrouw zeg die Roxanne (ook wel frapant: Hij ziet het enzo ook van de zwangerschap en dat iets naar beneden valt en dan dat er iets anders in zijn hoofd val als MAx iemand aanhoud! EN ga zo maar door, prima acteerwerk, die jongen keek soms zo boos en serious! Hij speelt ijzersterk goed..

Zeer goede film!!

Wat een aangename verrassing, ik verwachtte een horror-thriller vol clichés en dat kreeg ik ook. Maar deze is echt goed. Het is best voorspelbaar soms maar de sfeer zit zo goed dat je dat voor lief neemt. Jammer van de slechte acteurs, maar zo worden ze wel makkelijk weggespeeld door dat angstaanjagende ventje natuurlijk. En die doet het heel goed, wat een smeerlapje. En voor één keer eens niet een typisch 'open einde'. Zeer leuk filmpje.

ninoboy1
Goede film, maar soms een beetje aan de langdradige kant.

Ik vond deze film zo vermakelijk!
Eigenlijk wil ik hem nog een keer zien .... Het verhaal is in ieder geval redelijk apart en er word goed geacteerd.

Exciting

avatar van VierkanteOogjes
Spannende film met originele wendingen. Omgeving deed me een beetje denken aan t einde van "Fallen".

3,5 *

Erg goede thriller, zeker de moeite waard!

avatar van j0zman
Beetje middelmatige thriller. Helaas teveel van dit soort films gezien.
Bovendien was het tempo van de film niet erg hoog...Zoals ninoboy1 al zei, soms beetje aan de langdradige kant.

Voor de rest is Sarah Wayne Callies nog steeds de 'dokter' voor mij uit Prison Break..Maar dat terzijde.

avatar van Near_Dark
Hmmmm, ik heb al véél van zulke Occulte Thrillers gezien om te weten dat deze maar van een héél middelmatig niveau is.

Als je ooit de originele "The Omen (1976)" hebt gezien weet je ongeveer waarover het gaat, al zeg ik er meteen bij dat die oude film stukken beter is dan dit flauwe afkooksel...

Het eerste uur wist me totaal niet te boeien, naar't einde toe wordt hij iets beter maar niet genoeg om van een succes te kunnen spreken.
Er komt helemaal geen "gore" in voor, naakt nog veel minder.

Ze hebben het heel "clean" gehouden, da's er eentje om samen met de hele familie naar te kijken met een grote zak chips in de hand.
Zo ga je deze film nog kunnen uitzitten, maar alleen omdat je zo genoten hebt van die zak chips

5/10.
Cliché, cliché, middelmaat ten top, dan ben ik wel wat anders gewoon dan deze flauwe zever

Filmsite: Whisper : Own it on DVD 11/27 - whispermovie.com

avatar van eddyeddy
Een verrassende film met soms onverwachte wendingen ijzersterk spel van die kleine dreumes.

avatar van FelixTheCat
Een goede film. Heb hem pas gekeken.

avatar van 606
Dit jochie (blake woodruff) is geweldig in deze film.
Die blik en manier van praten geven je de rillingen.
Ben geen fan van kinderen als acteurs maar bij vlagen zijn er uitzonderingen zoals deze.

4 sterren

avatar van Boeikens
Redelijk.

Sterk geacteerd, leuke sfeer, weinig spannend.
Heeft veel weg van The Omen maar behaalt nooit diens niveau.

avatar van Vascago
Niet bijster goede film. Er zitten best wat aardige scenes in en de criminele gasten acteren nog best redelijk. Maar de film is veel te traag en doordat het jochie echt een superslap aftreksel is van het jochie uit The Omen wordt de film nergens echt spannend, laat staan eng. Bloed vloeit er helaas ook nauwelijks. Dat had het iig nog wat beter gemaakt. Dankzij de paar aardige scenes, vooral aan het eind, toch nog een kleine 2.5* .

Redelijke film. Mooi met DTS maar denk dat deze met minder geluid een stuk minder goed is.

Ik ging van tevoren uit van een horror/thriller door een reactie hier, maar dat was het zeker niet.

avatar van silent_force89
Heb deze film uit de eurobak bij videoland gehaald.
Maar dat zegt dus helemaal niets,

De film heeft een mooi sfeertje/omgeving, spannende scenes. En dat jongetje speelde zo goed ^^.

Einde ging wel wat snel.

Kortom: Erg goede film. 3.5*

avatar van timmaah
jassie89 schreef:

Inderdaad, met een goed geluidssysteem kom je helemaal in de film!

Fantastische film! Blake zet een hele goede rol neer. Echt geweldig!

avatar van RRT
RRT
Matige film, met weinig overtuigend acteerspel. Kon m ook niet erg spannend vinden.

avatar van Friday the 13 th
Ik had hem in 2007 al gezien in de bioscoop, maar dan gisteren was het zijn Belgische tv-premiere. Een premiere na middernacht wel te verstaan, zo zie je al hoe hoog ze de film inschatten.

Ik moet zeggen ik heb veel van de film onthouden en de reden waarom is nogal vrij simpel. Deze film bevat door zijn trage tempo zo weinig memorabele scènes dat diegene die er dan in voorkomen, dat je die zeker niet kunt vergeten. De moorden zijn erg slap, zelfs de occulte gebeurtenissen zijn op een laag pitje gezet...

Het probleem met die "son of satan" films (of in deze film "the fallen angel") is dat ze vaak geen enkele kant opgaan, dit gevoel had ik ook bij deze film. Er was een verhaal, maar toch ging het nergens naartoe. De regisseur bleek zelf de boel beu te zijn, want er werd geen ruimte gelaten voor een eventuele sequel. Het constante gefluister en het idee hiermee te manipuleren vond ik nogal eenvoudig uitgewerkt.

Ik ben verbaast dat velen dit een topfilm vinden. Het kind speelt inderdaad goed, de locaties zijn inorde, maar de rest vind ik nogal ondermaats. Ik ga van een 3 naar een 2,5!

confucius repeat
Vier boeven. Twee dummies en een relatief crimineel jong koppel, kidnappen een mooi afgeborsteld vuilafstotend met bovennatuurlijke gave uitgerust jongetje. Tssstsss. Waar halen zij het? Er gaat geen week voorbij of er passeert wel een variant op deze horror-thema-zatte-zever. Het spreekt voor zich dat een van die dummies zijn hormonen niet in bedwang kan houden! A ja, dat hoort zo in het horrorgenre. Een keer raden hoe het afloopt. En dan hebben ze daar zo veel moeite voor gedaan, de dombo's. Heb ik nu de film verraden?

avatar van Kr!kke
Films in dit genre zijn niet meteen mijn ding, maar Whisper kon me toch bekoren. Dit met dank aan de geweldige vertolking van Blake Woodruff (het kleine jongetje in de film): hij doet het echt beangstigend goed. Echt spannend wordt de film wel nergens, maar de eerste echt spannende film moet ik nog tegenkomen (zodat dat gebrek aan spanning zeker geen negatief punt is).

avatar van K. V.
'k vond hem eigenlijk niet mis. 'k wist eigenlijk niet waarover de film ging gaan, maar hij kon me wel boeien. Het is wel een mindere versie van The Omen, maar toch, 'k vond het wel een interessant uitgangspunt. Er zaten ook wel enkele wendingen in, al dan niet verrassend, zodat het toch boeiend werd gehouden. De cast deed het zeker niet slecht. Vooral het jongetje was goed gecast.
'k vond het eigenlijk wel een geslaagde film die me kon bekoren. De moeite om te bekijken.

een goeie film!

avatar van nightbreed
Slappe hap met cliché-boeven.

avatar van voomzap
Stond al even in de kast als twijfelgevalletje gezien de tweede film van deze regisseur (Sorority Row) echt niet mijn ding is. Geen behoefte om hier een heel verhaal aan te wijden... Film heeft wel wat van Orphan of Frailty... Veel meer dan van bijv. The Omen... Conclusie: de moeite waard! Leuk tussendoortje.

avatar van kuiponok
Redelijk goede film, niet té spannend, maar zeker geen afknapper.
Het jongetje speelde zeer overtuigend eng naarmate de film vorderde en Sarah Wayne Callies (kende haar niet) was een genot, zowel uiterlijk als ook haar acteren

avatar van Decec
Een goede thriller film...
Spannend verhaal...
Prima acteerwerk...
Mooi HD kwaliteit...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

Prima thriller
Vond ze goed acteren behalve dat kleine jochie acteerde minder

avatar van Gang_Star
Goed te kijken thriller. Het verhaal is dan wel niet origineel, de uitwerking is interessanter. De film is niet altijd even spannend maar verveelt geen moment. Ook de sfeer is goed uitgewerkt en de rol van dat jochie is ook meer dan noemenswaardig.

avatar van Daan258
Aardig filmpje.
niks bijzonders maar gewoon leuk voor 1x

avatar van Tiany
Vond dit een goede en tamelijk spannende thriller, maar de jongen had wel veel van Damien (Omen), en hij niet alleen, ook de wolven (honden), kraaien, en de persoon onder het ijs waren precies flash backs uit The Omen. Al bij al heb ik van deze film genoten. Naar het einde toe was minder, dat moest niet te lang duren.

avatar van jemeca
Goeie film