Border River (1954)

Western

geregisseerd door George Sherman
met Joel McCrea, Yvonne De Carlo en Pedro Armendáriz

Generaal Calleja is de brute despoot die het kleine stadje Zona Libre aan de Amerikaans-Mexicaanse grens, met harde hand bestuurt. Het stadje is een vluchtoord voor criminelen die de corrupte bestuurders kunnen omkopen. Clete Mattson arriveert in Zona Libre met 2 miljoen dollar aan goud, maar wie kan hij vertrouwen?

avatar van madmax1
Levendige western met een Mexicaanse inslag,gefilmd in een schitterende omgeving
waarvan op kleinbeeld niet het gewenste resultaat vervuld, prima sound, goede .rol van
Joel McCrea ook Yvonne De Carlo mag gezien worden.

avatar van Brix
Precies dezelfde mening toegedaan als die van madmax1 betreffende deze film.
De fijne muziek is ook nog het vermelden waard.

Na lange tijd eindelijk weer eens teruggezien, nu op DVD van Koch media.
Prima aankoop.

Met de beeldverhouding op ' smart ' instelling, beeldvullend op breedbeeld TV, ziet het er nog wat indrukwekkender uit moet ik ook toegeven

avatar van mr rumson
Border River is een degelijke western.
Wel heeft deze western zo zijn saaie momentjes waardoor hij niet altijd even boeiend is.
Maar gelukkig heeft deze western nog genoeg te bieden .
Zoals een fijne westernsfeer met Mexicaanse invloeden.
Net zoalsmadmax1 en Brix ook al aangeven heeft de film een goede muziek.
Joel McCrea en Yvonne De Carlo acteren solide .
Kortom een fijne western.