Hannah Takes the Stairs (2007)

geregisseerd door Joe Swanberg
met Greta Gerwig, Kent Osborne en Andrew Bujalski

Hannah, net geslaagd van college, krijgt een plek aangewezen aan de Chicago production company. Ze wordt verliefd op twee schrijvers op het werk, Matt en Paul, die samen een kantoor delen. Zal een relatie met één van hen de gevoelige balans van hun vriendschap schaden?

Nee, dit vind ik niks, mumblecore op zijn slechtst. Voor wie geinteresseerd is waarom:

Muggsy
Deze film staat en valt met het hoofdpersonage en Hannah is gewoonweg niet interessant en quirky genoeg. De vertelstijl was apart en trok me de eerste minuten zelfs aan maar wanneer de ontwikkelingen flauw zijn valt er weinig te genieten. Indien je de gesprekken die Hannah voert gedurende de speelduur zou uittypen kom je aan wat losse woorden en gedachten me dunkt, die niet meteen veel samenhang vertonen. Vond het eerste vriendje nog het charmantst en was jammer om die zo snel te zien verdwijnen en em nadien ook niet meer terug te zien keren.

avatar van Decec
het is ook komedie film

avatar van Aapje81
Na Autoerotic is dit het tweede gedrocht dat ik te zien krijg van Joe Swanberg. Ik heb niets tegen een minimalistische aanpak maar dit is wel heel droevig. De film heeft niets meer te bieden dan een hoop slechte acteurs die slaapverwekkende dialogen uitkramen.

Zeer slecht.

avatar van Perfectly clear
Aapje81 schreef:

Het einde van deze film heb ik niet gehaald maar de hoeveelheid die ik heb gezien was voldoende om tot de bovenstaande beoordeling te komen.t.

Als je de film niet helemaal hebt bekeken mag je gewoonweg niet stemmen, punt

Weg die 0,5 ster, gij proleet

*Hoe haal je het in jouw hoofd om films doodgewoon cijfers te geven die je niet volledig hebt bekeken,
Ik kan me er echt kwaad om maken *

avatar van Aapje81
Wees gerust als ik het laatste kwartier nog had bekeken was ik tot dezelfde beoordeling gekomen. Soms zijn er nu eenmaal films die het dusdanig verpesten dat ze niet anders verdienen.

Ik begrijp je punt echter wel als het nu om cd"s gaat ben ik het volledig met je eens maar bij films zoals deze absoluut niet.

avatar van david bohm
Het begin van de film is nog aardig, met Mark Duplass als het vriendje van Hannah die lijkt te moeten gaan concurreren met Mark & Paul. Maar helaas, Duplass' karakter wordt al gauw aan de kant geschoven.

Wat volgt zijn een aantal redelijke dialogen maar nog veel meer oninteressante gesprekken. Slechts één van de gedachtes is me bijgebleven: 'mensen zijn walgelijk.' Dat geldt zeker voor de personages in deze film die er een driehoeksverhouding op na houden, met Hannah als de meest vervelende van het stel.