Grazie... Nonna (1975)

Alternatieve titel: Lover Boy

Italië

geregisseerd door Marino Girolami
met Edwige Fenech, Enrico Simonetti en Gianfranco D'Angelo

Er komt een telegram aan in het huis van de familie Persichette in Italië. Het blijkt dat de tweede vrouw van hun pas overleden grootvader, Maria Juana, van Venezuela naar Italië reist om haar stiefzoon en twee kleinkinderen te bezoeken. De jongste knaap krijgt de taak om zijn grootmoeder op te halen aan de luchthaven. Hij verwacht een oude weduwe, maar is overweldigd, verbaasd en in de wolken als hij ziet dat er een ongelofelijke schoonheid op hem wacht.

Sex comedy klassieker met Edwige van zombi holocaust Girolami, die zoals de titel al suggereert en het genre voorschrijft geen poging doet om origineel te zijn en een soort lowest brow variant is op de inwijdings/incest komedies van Samperi.
Edwige heet hier Maria-Juana- hahahaha wat grappig- en is allicht een ongelofelijke schoonheid zoals terecht hierboven opgemerkt, wat ze bijna meteen demonstreert tijdens de verplichte badscène, waarna nog meer naakt volgt en de film besluit op een wijze die de titel afdoende verklapt.
Het lichaam van Edwige is natuurlijk de enige reden waarom een normaal mens deze beproeving uitzit, toch heeft dit filmpje 2 extra claims to fame, zij het indirect:
1. de vader van de jonge held wordt gespeeld door componist van de score Enrico Simonetti, wat nog niet zo bijzonder zou zijn ware het niet dat deze Simonetti idd. de vader was van Claudio "goblin " Simonetti , en dat deze samen met de andere goblins hier een diegetisch optreden verzorgt en in beeld verschijnt in een film die dateert uit het jaar van hun grote doorbraak met profondo rosso.
2. die jonge held wordt gespeeld door Valerio Fioravanti, die later berucht zou worden als fascistische terrorist en tot levenslang werd veroordeeld wegens 93 voudige moord o.a. vanwege de aanslag op het station in Bologna. Hij huppelt nu al weer vrij rond, of er een verband is tussen deze film en zijn latere activiteiten is naar ik meen nooit opgehelderd.
Film speelt trouwens in Pisa.