Judas Kiss (1998)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Sebastian Gutierrez
met Carla Gugino, Alan Rickman en Emma Thompson

Coco Chavez en haar minnaar Junior Armstrong zijn kleine criminelen. Ze willen nu echter het grotere werk gaan doen, te beginnen met de ontvoering van Ben Dyson, de eigenaar van een computer-bedrijf. Ze huren een technicus in en een domme kracht. Het gaat echter niet zoals gepland. Tijdens de ontvoering wordt een vrouw gedood die de echtgenote blijkt te zijn van een machtige senator.

dit vind ik echt een hele koele film. Alles wordt leuk gebracht zitten leuke plotwendingen in. Het is gewoon een goede film. Kijken!!

Inderdaad een verrassend goede film.

neo (crew)
ik verwachtte er niet erg veel van,maar toen ik em eenmaal had gezien bleek dus echt wel goed te zijn.

kappeuter (moderator)
Ik zoek op Das Boot en kom terecht bij deze film..

avatar van Jordy
Jordy (admin)
tja de enige film met "das" er in

kappeuter (moderator)
Dan ga ik vandaag Das Boot toevoegen. Een klassieker die niet op deze site mag ontbreken, als je 't mij vraagt. Al gezien Jordy ?

avatar van Jordy
Jordy (admin)
nope, nog niet helaas

avatar van narva77
Judas Kiss is inderdaad een verrassend goed klein filmpje met oa Gil Bellows en Emma Thompson!

Emma Thompson met Amerikaans accent, brrrrr..

Alan Rickman en Emma Thompson voelen elkaar geweldig aan in deze film. Anders zouden hun scènes niet zo komisch zijn. Hun accenten zijn , euhm, raar maar wel geslaagd. Leuk verhaal en goede cast!
Alan Rickman rules!

Jezes, wat een gemiddelde voor zo'n matige film.

Ik vond de film dus ook tegen vallen daarom van mijn een magere vier dus 2 *

avatar van Rujar
Sebastian Gutierrez is toch die gozer van Gothika.

Judas Kiss probeert geloof ik een soort parodie te zijn in het misdaadgenre. De vertelster heeft een leuk zuidelijk accent maar voor een parodie vind ik het allemaal niet geniaal genoeg gedaan en mocht het niet zo bedoeld zijn dan vind ik het als een genrefilm al helemaal niks. Ik snapte de casting niet, ik vond de dialogen snedig maar toneelmatig en de clichés (uitwijken op de weg voor het archetypische oude vrouwtje dat de straat oversteekt) afgedaan en slecht uitgewerkt. Vooral in het lijntje van Rickman en Thompson stoorde me dat, hoewel ik het einde met Thompsons neus ingepakt en al dat bloed wel fijn antiglamoreus vond.
Overigens vond ik de scène van Thompson in de trein leuk en ook de soundtrack was prettig.
En die titel?!? Ik snap dat de judaskus die van het blonde vriendje is, maar maakt dat dan van drievoudig moordenares Coco een Jezus? Ik dacht het dus niet.

avatar van MR.wallet
Wat is dit een matige film.
Begrijp niet wat er nou zo goed aan is
bij mij wekkte die alleen maar irritatie op.
En zeer slecht geacteert

Ik heb me vermaakt met deze film hoor 3,5*

avatar van tevelenco
Onbekende maar toch wel vermakelijke misdaadfilm.
Met een verhaal wat meer verrassingen kent dan je op het eerste moment zou denken.
En ook wordt er behoorlijk geakteerd.
Verder is de film nergens echt bijzonder maar toch wel goed genoeg voor een voldoende.

veron35
Zeker geen tegenvaller. Allan Rickman vind ik toch beter in zijn kwââje rollen.

avatar van sinterklaas
Geslaagde film inderdaad en zeer vermakelijk. Natuurlijk was alles standaard maar er zaten wel leuke momenten en onliners in. De acteerprestaties vielen ook niet tegen en die bijrol van Til Sweiger was al helemaal goed.

Zeer leuk voor de zondagavond.

avatar van aburex
Goed geamuseerd met deze film. Het gaat her eigelijk wie wie kan vertrouwen. Goede plotwending op het einde.

avatar van hdehoon
Erg gemiddelde politiefilm. Vooral het Amerikaanse accent van Emma Thompson en Rickman waren vreselijk, waarom doen ze dat zulke goede acteurs toch aan? Veel flauwe grappen, maar ook een enkele goede:

Emma: 'Could you fill me in, sergeant?
Alan: 'That could be interpretated as sexual harassment, inspector.'

Zoals gewoonlijk wist Alan Rickman het niveau van de film flink op te krikken door zijn uitstekende spel.
Tegen het einde zaten er dan toch nog een paar spannende scenes in en een onverwachte plotwending maakte nog wat goed.

avatar van hdehoon
veron35 schreef:
Zeker geen tegenvaller. Allan Rickman vind ik toch beter in zijn kwââje rollen.

Nou! Wat dacht je van col. Brandon in Sense and Sensibility?

avatar van Leo1954
Prachtig overdreven Zuid Amerikaans accent van Emma Thompson. De knipoog kreeg je al direct in het begin van de film, toen ze razendsnel begon te ratelen in onvervalst Zuid Amerikaans, prachtig! Net als de film, voorbij ik me reuze heb vermaakt. En wat een stuk is die Carla Gugino toch...

avatar van Ditto
Deze film leek serieus tegen te slagen. Vaag verhaal, slappe karakters en grappen die niet grappig waren ("Ruben, put that away (gun), the bacon is dead already." was ongeveer de beste, dat zegt genoeg, nee?). Gelukkig verschenen Alan Rickman en Emma Thompson toen to save the day/film. Vooral Thompson met een bijzonder geslaagd accent en subtiele oneliners zet hier weer zeer degelijk werk neer. Al was Alan Rickman's gezicht bij "Did you bug her phone?!" ook wel geld waard.

Matig is het verdict.

Dick2008
Heb ik deze alleen gekeken vanwege Carla Gugino. Die speelt o.a. ook in Jaded (1996) . Ik denk niet dat ze een heel erg bekende filmactrice gaat worden, ook meer de tv kant, al heeft ze wel al in een groot aantal films gespeeld. En ik vind dat ze het hier wel weer goed doet. Maar de film heeft naast Gugino gewoon een fijne rolbezetting, met Simon Baker als haar partner. En dat was ook leuk om hem hier na Book of Love (2004) in deze film terug te zien. En verder Emma Thompson en Alan Rickman van het politieteam, Til Schweiger als criminele hulp en Hal Holbrook als senator.

Aanvankelijk begint de film chaotisch maar aan het einde begreep ik wel waar de titel op slaat. Hoewel het als serieuze misdaadfilm moet doorgaan is het tegelijkertijd ook een grappige film met geestige dialogen en situaties die iedere keer weer anders lopen dan in de gemiddelde misdaadfilm.
Ik had het aanvankelijk niet verwacht maar zodra de vrouw per ongeluk gedood wordt, zit de film goed in elkaar met een prima cast en verschillende verhaallijnen met veel onverwachte wendingen.
Goed gemaakt en ik heb me er prima mee vermaakt. 4.0

Als kijker bleef je met een paar losse eindjes zitten en deze komedie kidnap film noir komedie, rond hebzucht, geweld, moord, verraad en seks, met als belangrijkste motto: wie kun je vertrouwen? was nou niet bepaald geloofwaardig. Maar de plotwendingen waren zeker amusant en de personages kleurrijk en levendig.

avatar van 93.9
Matig typisch jaren 90 filmpje...
Zitten best leuke stukjes in, maar het ziet er erg doorsnee uit.